Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pois hoitoalalta, mutta minne?

Vierailija
01.03.2020 |

Valmistuin juuri ammattikorkeakoulusta hoitoalalle ja nauratti kun näin tilinauhan: netto 1600€/kk. Työllistyin suht rauhalliseen yksikköön, joten sinänsä ei tarvitse painaa niska limassa, mutta onhan tuo nyt aivan naurettavaa.

Nyt tässä kolmenkympin kriisissä mietinkin, että mitä sitä seuraavaksi opiskelisi. Vaikka työ onkin mukavaa, niin haluan tulla paremmin toimeen rahallisesti. Mikä ala olisi sellainen, josta saisi hyvin töitä ja rahat riittäisi muuhunkin kuin näkkäriin?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

trolliko olet? toi on alkupalkka.

Vierailija
2/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitävaan vaikka kaupan kassalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitävaan vaikka kaupan kassalle

Paitsi että kaupan kassalla on huonompi palkka

Vierailija
4/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten VOI olla noin huono palkka? tarkennas nyt vähän tuota. Oletko sosionomi ja teet lh:n hommia vai miten?

Vierailija
5/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin AMK terveysalalla, netto 1900... Valmistuin 5v sitten. Alan vaihto kiinnostaa myös

Vierailija
6/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS peruspalkka päivätyössä brutto 2500e/kk täydellä työajalla. Siitä maksat veroja ja muita maksuja suunnilleen 500e. Pitäisi jäädä n. 2000e käteen. Miten saat vain 1600?

Vierailija
7/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten VOI olla noin huono palkka? tarkennas nyt vähän tuota. Oletko sosionomi ja teet lh:n hommia vai miten?

Ihan koulutuksen mukaista työtä teen sairaanhoitajana -ap

Vierailija
8/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se palkka suurin piirtein on. Itse olen sairaanhoitaja päivystyksessä. Työ ei ole helppoa eikä kiireetöntä ja kuukausipalkkani nettona on 1678 euroa. Siinä on työn vaativuuslisä mukana. Minä tosin teen vuorotyötä ja ylitöitä, joten saan siitä korvauksia ja jos en niitä tekisi, olisi veroprosenttini pienempi. Toisaaalta asun kunnassa, jossa alahinen veroprosentti enkä kuulu kirkkoon.

Vierailija
9/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööriksi suunnittelualalle. Sitten on helppo päivätyö ja tilinauhassa 2200 euroa / kk. 

Vierailija
10/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUS peruspalkka päivätyössä brutto 2500e/kk täydellä työajalla. Siitä maksat veroja ja muita maksuja suunnilleen 500e. Pitäisi jäädä n. 2000e käteen. Miten saat vain 1600?

Suomessa on muitakin terveysalan työnantajia kuin HUS. 2320-2330 euroa kuukaudessa on sairaanhoitajan tavallinen palkka suurimmassa osassa työpaikkoja ilman erityisiä lisiä.

Vierailija
11/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan koulutuksen mukaista työtä teen sairaanhoitajana -ap

Oletko päivätyssä? Olettaisi, et vuorotyössä tili on parempi.

Vierailija
12/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Puliukko-ala ?

Zinc

Vierailija
13/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää minkälaista on tehdä inssinä suunnittelutyötä? Mitä taitoja tarvitaan noin niinkuin suurinpiirtein -hyvä matikkapää ainakin varmaan?

Itse oon terveydenhuollon työntekijä AMK-pohjalla, netto 2070e, mutta vaihtamassa alaa. Tällä hetkellä opettelen ohjelmointia. 😬

Vierailija
14/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se palkka suurin piirtein on. Itse olen sairaanhoitaja päivystyksessä. Työ ei ole helppoa eikä kiireetöntä ja kuukausipalkkani nettona on 1678 euroa. Siinä on työn vaativuuslisä mukana. Minä tosin teen vuorotyötä ja ylitöitä, joten saan siitä korvauksia ja jos en niitä tekisi, olisi veroprosenttini pienempi. Toisaaalta asun kunnassa, jossa alahinen veroprosentti enkä kuulu kirkkoon.

Sulle jää siis n. 100e enemmän kuin minulle, päivystyksen laitoshuoltajalle.

Vierailija
15/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, juristi, laskentapuolen KTM, diplomi-insinööri jne. Jos yliopisto on liian hankala homma, AMK-inssinä tienaa liikoja rehkimättä enemmän.

Etkö tosiaan tiennyt sairaanhoitajan palkkatasoa pyrkiessäsi opiskelemaan?

Vierailija
16/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko päivätyssä? Olettaisi, et vuorotyössä tili on parempi.

Kyllä, päivätyössä -ap

Vierailija
17/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajana kaikille ikäisillä, jää palkkaa käteen 1700e/kk.

Päivät terveysasemalla kiirettä ja kiirettä.

Vierailija
18/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä peruspalkat aivan törkeitä hoitoalalla. Minäkin vaihdoin pois.

Vierailija
19/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuoden työkokemuksella sh:na

netto 1600€/kk. Kaikki kokemuslisät ja vastuulisä löytyy. Kyllä masentaa. Alanvaihto mielessä päivittäin. Perheellisenä Asuntolainan kanssa ei ole helppoa heittäytyä opintotuelle, mutta ei tämä tulotasokaan houkuttele jäämään alalle.

Vierailija
20/41 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä? Kiinnostaako sua hyvä palkka? Mikå sua motivoi? Onko tärkeää, että voit tehdä arvojesi mukaista työtä?

Suosittelen käyntiä ammatinvalintapsykologilla.