Voisitko antaa miehellesi anteeksi henkisen ja fyysisen väkivallan?
Miksi, mitä et? Mitä sallisit korkeintaan? Mistä se olisi kerrasta poikki?
Kommentit (37)
Annan anteeksi vaimolleni henkisen väkivallan.
Hän on sairas. Oikein lääkärienkin mukaan kärsii vakavasta mielenterveydellisestä häiriöstä.
En eroakaan hae, koska en uuteen suhteeseen kuitenkaan enää alkaisi. Koitan tehdä oloni nykyisessä liitossa niin mukavaksi kuin kykenen.
En antaisi. Ero tulee heti. Väkivalta ei kuulu suhteeseen missään muodossa.
Kertokaa mitä teille väkivalta merkkaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä teidän mielestä väkivalta on?
Jos tätä tarvitsee kysyä, on pahoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mitä teille väkivalta merkkaa
Tekoa, joka ei missään olosuhteissa ole hyväksyttävää tai sallittua. Tekoa, joka parisuhteessa aiheuttaa eron.
Ei todellakaan lyö toista kertaa.Olen jo kerran eronnut ja mies tietää ,etten uhkaile erolla.Ekalle,se olikin järkytys,kun sai eropaperit.
Olen antanut anteeksi lievän fyysisen kaltoinkohtelun, mutta pitkään jatkunutta henkistä en. Kuitenkin päätin jatkaa suhdetta, koska mies on osoittanut muuttuneensa ja tilanne noiden tapahtumien aikaan oli täysin eri kuin nykyään. Nyt olemme tiimi ja toistemme puolella. Jos enää koskaan hän osoittaa em. taipumuksia on jotain erittäin pahasti pielessä hänen päässään.
Jokaisen pitää itse punnita kuitenkin missä menee raja, enkä voi mennä sanomaan, että mikään on kerrasta poikki. Ihmiset ovat yksilöitä ja ihminen voi muuttua, sen tiedän. Enkä ole itsekään täydellinen ja kyllä, olen ollut inhottava ent. suhteissani, lyönyt ja ollut henkisesti väkivaltainen. Paha ihminen en silti ole. Olin henkisesti rikki ja siksi varmaan antanut uuden mahdollisuuden nykyiselle kumppanilleni.
Olen antanut. Löi kerran nyrkillä olkavarteen viisitoista vuotta sitten, kun jäin kiinni toisen kanssa muhinoinnista. Myöhemmin löin kerran sitä, ja ollaan oltu sujut.
No en todellakaan. Miehestäni tulisi hyvin äkkiä ex. Anteeksi antoa anelemalla ei asia muuttuisi.
Henkistä on tullut siedettyä aivan liikaa ja siinä oon oppinut etten siedä enää ollenkaan. Fyysisestä väkivallasta on aina mennyt suhde poikki. mikä joillekin tuntuu olevan vaikea käsittää ja vänkäävät enkö voisi antaa anteeksi ja aloitetaan "puhtaalta pöydältä". Miltä ihmeen puhtaalta, kun ei se ole puhdas tommosen jälkeen. Sitä paitsi vain se päälle käynyt osapuoli on sitä pöytää sotkenut, niin en tajua miksi minun pitäisi se siivota ja silitellä.
Kyllä anteeksi pitää pystyä antaamaan. Jos olette naimissa, niin olette luvanneet olla yhdessä myötä ja vastoinkäymisissä. Pitää miettiä miksi väkivaltaa on tapahtunut. Kenties nainen sanonut jotain provosoivaa miehelle. Kyllä näissä tapauksissa on aina syytä katsoa myös peiliin. Molemmissa löytyy yleensä jotain vikaa. Kummankin on hyvä puhua omista tuntemuksistaan ja muistaa, miksi alunperin menitte naimisiin. No tietenkin rakkauden takia. Rakkautta pitää kuitenkin osata myös ruokkia. Tee toiselle niinkuin haluaisit itsellesi tehtävän. Liitto on tarkoitettu loppuelämäksi! Ei heti pidä luovuttaa, kun menee vähän huonommin. Kyllä se siitä taas paremmaksi muuttuu. Rukoilkaa, niin Jumala johdattaa teitä oikealle polulle :)
Henkinen väkivalta meni jo niin syvälle, etten halua edes kosketusta. Tai oikeastaan olla edes samassa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Henkinen väkivalta meni jo niin syvälle, etten halua edes kosketusta. Tai oikeastaan olla edes samassa huoneessa.
Kerrotko lisää?
Helposti jos on tarpeeksi varakas ja tarjoaa hyvän elämäntyylin.
Ei kannata anteeksi antaa!! Nuo tyypit toistaa samat virheet! Kaava niiden kanssa menee näin: Satuttaminen->Anteeksipyyntely->Hyvittelykausi->Taas satutetaan-> pyörä pyörii..
Tapanani on ollut katsoa läpi sormien muutamien kymmenien kertojen ajan ja sitten erota, koska olen ollut hieman tyhmä. Minun kohdalla ei ollut edes hyvittelykautta koska se oli niin päivittäistä ja ihan ok. kohdella minua niin. Minä olin hullu jos jotain protestoin. Ja miksi olisi hyvitellyt, ei minulla ollut mitään ihmisarvoa.
Mitä teidän mielestä väkivalta on?