Voisitko antaa miehellesi anteeksi henkisen ja fyysisen väkivallan?
Miksi, mitä et? Mitä sallisit korkeintaan? Mistä se olisi kerrasta poikki?
Kommentit (37)
Ap jatkaa: olettamuksena on siis että mies on ollut väkivaltainen sinua kohtaan
En usko. Jäisi se kaihertamaan välejä.
Annoin anteeksi ja sama toistui. En enää.
En, en ja vielä kerran en. En antaisi anteeksi missään tilanteessa. Ensimmäinen isku ei ole koskaan viimeinen (ellei jo ensimmäinen isku tapa).
En tietenkään. Miksi kukaan hyväksyisi minkäänlaisen väkivallan?
En missään nimessä fyysistä. Henkinen on siinä rajamailla, koska asiasta pitää keskustella mikä kenenkin mielestä on henkistä väkivaltaa. Jos jatkuisi vielä sittenkin niin suhde loppuisi siihen.
Henkiseen väkivaltaan suostuin monta vuotta kun en mukamas paremmasta tiennyt. No, nyt tiedän kun erosin, mutta anteeksi en ehkä pysty koskaan antamaan.
Käytännössä en, koska väkivaltainen käytös kumppania kohtaan on niin vaikeaa lopettaa. Teoriassa ehkä. Anteeksianto on muutenkin vähän jeesustelua, parempi päästää menemään ja unohtaa.
En missään nimessä, kumpaakaan. Jos mieheni
alkaisi tuollaista harrastamaan hän lentäisi hyvin äkkiä ulos elämästäni, pysyvästi.
Miksi ap mietit tällaista? Itsensä arvostaminen ja rakastaminen on ehdottoman tärkeää.
Kysymys oli naisille tai homomiehille suunnattu, mutta heteromiehenä vastaan kuitenkin eri kysymykseen. Annoin pitkään anteeksi naiselleni henkisen ja fyysisen väkivallan. En tiedä miksi. Ajattelin kai asioiden muuttuvan. Toivoin. En edes kunnolla ymmärtänyt henkistä väkivaltaa sellaiseksi vuosikausiin. Fyysisen väkivallan osalta en kai pitänyt sitä niin vakavana, kun se oli harvinaista eikä sinänsä vaarallista, ainoastaan nöyryyttävää. Lopulta ymmärsin, mitä olin saanut tuta ja että se ei koskaan muuttuisi. Erosimme. Kyllä minä sanoisin kaiken olevan anteeksiannettu, on hän pyytänytkin. Unohda silti en ja olen oppinut paljon.
Ei uskalla käydä käsiksi kun tietää millaisen vastuksen minusta saa kun raivostun. Henkistä väkivaltaa käytän samalla mitalla takaisin. Onnellinen liitto :D
Miten saat*nan vässykkä reppana pitää olla, että jää toisen nyrkkeilysökiksi?
En ikinä. Jos mieheni alkaa haukkumaan tai edes lyö minua niin se oli siinä.
Kerta kumpaa tahansa ja mies on välittömästi ex-mies. Väkivalta missään muodossa ei kuulu parisuhteeseen.
Ei tuollaista voi hyväksyä kummassakaan muodossa.
No jossain määrin. Se on minua lyhyempi ja hoikempi, niin ei vakavaa vahinkoa saisi aikaan.