Tekno on keski-ikäisten musiikkia.
Siis niiden jotka viettivät nuoruutensa 90-luvulla joka oli teknon kulta-aikaa.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihmisillä on taipumus pitää musiikista, jota kuunteli nuorena.
Onhan se ysärin eurodance aika sietämätöntä jumputusta vanhemmille ja nuoremmille. :)
t. 40 v
Niin, tekno on siis ihan eri asia kuin eurodance. Elektronisen musiikin alalajeja toki molemmat. Mutta niin on myös mm. trance, house, hardcore, dubstep jne. kaikkine alalajeineen.
Orkidean tapahtumassa Kaapelitehtaalla oli viime lauantaina runsain määrin keski-ikäisiä nostamassa energisenä polvea. Oli hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Teknon ug-skene helsingissä joskus 2005-2010 oli kyllä itselle kulta-aikaa. Kaikki tyhjät tilat Kalasatamassa ja muualla, missä oli bileitä. Kaikki ne yölliset kohtaamiset ja paikat joihin jatkoilla päätyi, ihmiset joita tapasi, tapahtumat ja sattumukset, joihin törmäsi. Helsinki oli todella eri kaupunki silloin verrattuna nykypäivään.
Globalismi pilasi Helsingforsinkin. Ei siltä kukaan säästy. Uutisissa eilen sanottiin, että Italian jätteet rahdataan Suomeen poltettavaksi. Tämä jotenkin kuvastaa globalistisen ajan henkeä hienosti. Tässä ei italialaista jätettä, vaan hi-NRG-technoa vuodelta 1993: Fabio Locati & Maurizio Braccagni - XTC vol. 3
Vierailija kirjoitti:
Ootteko vähän skibidi toiletteja
I was... pumping in the ass, flunking in the ass, thumping in the ass, donking in the ass, funking in the ass...!
Minä inhosin sitä joka paikasta tunkevaa tekno-p4skaa ysärillä jolloin olin nuori. Joka kerta sitä kuullessa tuli mieleen että tääkin jumputus just nyt vie soittoajan joltain kunnolliselta musiikilta...nostalgia mielessä voin nykyään vapaa ehtoisesti jonkun biisin kuunnella ilman että kanava vaihtuu... mutta yhtään enempää ei. Sitä tuli kertakaikkiaan kuultua liikaa silloin. Inhoan sitä lähes yhtä paljon edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Teknofaijat on hottiksii!
Ja teknomammat kans.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhosin sitä joka paikasta tunkevaa tekno-p4skaa ysärillä jolloin olin nuori. Joka kerta sitä kuullessa tuli mieleen että tääkin jumputus just nyt vie soittoajan joltain kunnolliselta musiikilta...nostalgia mielessä voin nykyään vapaa ehtoisesti jonkun biisin kuunnella ilman että kanava vaihtuu... mutta yhtään enempää ei. Sitä tuli kertakaikkiaan kuultua liikaa silloin. Inhoan sitä lähes yhtä paljon edelleenkin.
Puhut nyt eurodancesta. Technoa ei ole koskaan puskettu yhtään mistään; se on underground-musiikkia. Vähän sama verrata noita kahta, kun jos puhuisi kuminuken nylkyttämisestä ja kauniin naisen kanssa rakastelusta.
No mikä nyt sitten mielletään teknoksi. Olen mielelläni 47v ja fanitan edelleen myös ysärimusaa. Myös joku Tomorrowland ois mahtava kokea mutta olen liian mukaavuudenhaluinen ja jätän sen nuoremmille. Fiilistellään teknoa sitten kotona
Muuten en ole koskaan miettinyt ikääni versus musiikki, mulle uppoaa klassinen, suomalainen humppamusiikki, suomipop, nykymusa, metalli.
Ainoa mikä ei nappaa, on jazz. Ja sekin saattaa joskus vielä yllättää
Mikä tahansa musiikki kuuluu kaikille tykkääville.Scootter on hyvä.Oli se mitä oli.
90-luvun teini.
Vierailija kirjoitti:
No mikä nyt sitten mielletään teknoksi. Olen mielelläni 47v ja fanitan edelleen myös ysärimusaa.
Techno on technoa. Se on genren elektroninen musiikki alatyyli.
D.H.S. - The House of God (The Pump Panel remix)
Public Energy - Slumber
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä nyt sitten mielletään teknoksi. Olen mielelläni 47v ja fanitan edelleen myös ysärimusaa.
D.H.S. - The House of God (The Pump Panel remix)
Public Energy - Slumber
Niin, tarkoitin, että tässäkin on monia mielipiteitä aiheesta. Hyvää musaa 👌
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa musiikki kuuluu kaikille tykkääville.Scootter on hyvä. Oli se mitä oli.
Scooterilla on hyviä happy hardcore -biisejä: Friends ja Move Your Ass!
Tekno on kovaa👍 kaikki musa käy muutenkin mutta räpin ja varsinkaan muminaräpin ja niggaräpin suosiota ei voi ymmärtää. T. 30v ikijonne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitin, että tässäkin on monia mielipiteitä aiheesta. Hyvää musaa
Ei ole mielipidekysymys, vaan musiikkigenre. Se on mitä se on. Se mitä ihmiset Suomessa ovat radiosta ja baarissa kuulleet ei ole technoa, vaan eurodancea, housea ja trancea. Technoa ei soitettu kuin Radiomafian, alkuperäisen NRJ:n ja Radio Cityn erikoisohjelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitin, että tässäkin on monia mielipiteitä aiheesta. Hyvää musaa
Ei ole mielipidekysymys, vaan musiikkigenre. Se on mitä se on. Se mitä ihmiset Suomessa ovat radiosta ja baarissa kuulleet ei ole technoa, vaan eurodancea, housea ja trancea. Technoa ei soitettu kuin Radiomafian, alkuperäisen NRJ:n ja Radio Cityn erikoisohjelmissa.
Niin, kerroin oman henk.koht mielipiteeni, kun nyt keskustelupalstalla ollaan
Täällä 30v joka kuuntelee Showtek:ä, DVBBS:ä, Gigi DAgostinoa, Turboa ja kaikenlaisia remixejä youtubesta enimmikseen.
Elektroninen musiikki muuttaa muotoaan, mutta varmasti kaikki eivät ole täysin pinttyneet vain oman nuoruuden aikaiseen musiikkiin. Valintaa on niin paljon menneestä ja nykyhetkessä, että mielen mukaan kuka vaan voi hyppiä ajassa. Virkeämpänä mieli pysyy, kun kuulee laajasti erityyppistä musiikkia.