Tekno on keski-ikäisten musiikkia.
Siis niiden jotka viettivät nuoruutensa 90-luvulla joka oli teknon kulta-aikaa.
Kommentit (407)
Ei se ole mitään musiikkia. Kuten ei myöskään EDM. Räppikin on siihen verrattuna musiikkia.
Kun puhutaan aina että vanhukset kuuntelee oman nuoruutensa musiikkia niin onhan se aika koominen mielikuva kuvitella ysärin entiset nuorukaiset vanhustenkodissa kuuntelemassa jotain e-typeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Recycled Plastik on kyllä oiva kiekko. Ostin Spine-Centeristä aikoinaan. Laitetaan vielä vähän vanhempaa:
Armando - 100% of Disin' U (Every Body's Pumped mix)
Public Ambient - Skinflint B1
Robert Armani - Let Go
Nämä taas on house-musiikkia, alemmat happoisempia, ylin aika lailla chicagoa ihan kuin lätyn kannessakin lukee.
Levyssähän voi lukea vaikka "humppa" - se ei määrittele levyn musiikkia. Onhan detroit technokin ennemminkin housea kuin technoa. Kaupungilla ei ole myöskään mitään väliä. Skinflint ei todellakaan ole housea. Robert Armani teki housea? Alat nyt muuttamaan technon historiaa. No, ei siinä. Onnea vain.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan aina että vanhukset kuuntelee oman nuoruutensa musiikkia niin onhan se aika koominen mielikuva kuvitella ysärin entiset nuorukaiset vanhustenkodissa kuuntelemassa jotain e-typeä.
Mitä huvittavaa siinä on? Niinhän nykyvanhuksetkin kuuntelevat Manhattan Transferia, Tapani Kansaa ja vaikkapa Harmony Sistersiä. Muuttuuko musiikkimaku jotenkin iän mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huvittavaa siinä on? Niinhän nykyvanhuksetkin kuuntelevat Manhattan Transferia, Tapani Kansaa ja vaikkapa Harmony Sistersiä. Muuttuuko musiikkimaku jotenkin iän mukana?
Tapani Kansa ja muu iskelmä on nimenomaan sitä musiikkia joka on totuttu näkemään vanhusten musiikkina. En ole kuullut vanhusten kuuntelevan koskaan mitään räväkämpiä.
Onhan se keski-ikäisten musiikkia... ja vähän ylikin.
The Source Experience: "Quartz"
Robert Hood: "Protein Valve B2"
Tata Box Inhibitors: "Plasmids (Placid mix)"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapani Kansa ja muu iskelmä on nimenomaan sitä musiikkia joka on totuttu näkemään vanhusten musiikkina. En ole kuullut vanhusten kuuntelevan koskaan mitään räväkämpiä.
Niin. Mitä luulet, että ovat nykyiset 7- ja 8-kymppiset kuunnelleet nuorina 60- ja 70-luvulla? Kansa on 8-kymppinen. Ihminen kasvaa musiikkinsa mukana. En minäkään meinannut vaihtaa mihinkään iän karttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään kaukaa haettua. Joku päivä tulevaisuudessa voidaan vähä intoutua nostelemaan jalkoja, jos joku tajuaa laittaa soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä kuuntelen ihan vaan heviä
M50
Niin kuuntelit varmaan silloinkin?
Mulle just puoliso sano yks päivä kun kuuntelin ug teknoa samalla kun laitoin ruokaa että mun olis jo aika siirtyä kuuntelemaan iskelmää niinku keski-ikäisten kuuluukin. Joo. Vuosi oli 92 kun kuulin ekan kerran mitään teknompaa, ja mä olin kerrasta myyty. Mun tieni on vienyt siitä rave musiikin ja hardcoren kautta hardteknon ja ugsoundien mielettömään maailmaan. Oon ollut raveissa, laillisissa ja laittomissa. Oon ollu järkkäämässä bileitä, laittomia pääasiallisesti, oon tehnyt ite musaa ja soittanut joskus levyjäkin. Ei oo mitään saumaa että tekno lähtis mun sielusta ikinä irti. 😂
Ja itseasiassa mä just yks päivä suunnittelin että voisin kaivaa taas electriben esiin ja ehkä koittaa mitä saisin siitä irti. Terkkuja tutuille jos joku sattuu tunnistamaan 😘
Näinhän se on. Me teknopäät olimme varmaankin suurimmalta osin 10-20 vuotiaita, kun juttu jysähti päälle itse kullekin. Itse löysin saundin 90-luvun alussa. Suosikkivuoteni kaikista konemusiikin genreistä on '94: siihen mahtuu hurja määrä isoja klasareita. Laitetaan perjantain kunniaksi hieman cross-over-potentiaalia omanneita ralleja ~30 vuoden takaa, jotka toimivat hyvin niin techno- kuin hard house -väkeenkin ja olivat valtaisia hittejä esimerkiksi etelä-Belgian Lagoa- ja Cherry Moon -klubeilla:
DBX - Losing Control
DJ Hyperactive - Reptilian Tank
DJ Hyperactive - Wide Open
Vierailija kirjoitti:
Jeff Mills - The Bells
Laitetaan toinen kova Myllylän Jermulta:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä kuuntelen ihan vaan heviä
M50
Mä kuuntelen 60-luvun hippiä, iskelmää, 70-luvun rokkia ja iskelmää, 80-luvun rokkia ja poppia, 90-luvun rokkia ja elektronista musiikkia. Hevi uppoaa myös, kaikilt vuosikymmeniltä. Mun mielest tarpeeks laaja kattaus, räppi ei kyllä kolahda. Aini, ketjus jo mainittu James Brown is dead saa mut aina hyvälle tuulelle.
N60
Meng Syndicate: "Sonar System (Aw Aw) (Speedy J mix)" (1992)
Golden Girls: "Kinetic (Cubic 22 remix)" (1993)
Robert Hood: "Protein Valve A3" (1994)
Sensureal: "From Subversive Territory" (1994)
https://www.youtube.com/watch?v=ub7QDCw58pU
Secret Cinema: "Timeless Altitude" (1994)
https://www.youtube.com/watch?v=ki7OvmmJ--Q
Teknon ug-skene helsingissä joskus 2005-2010 oli kyllä itselle kulta-aikaa. Kaikki tyhjät tilat Kalasatamassa ja muualla, missä oli bileitä. Kaikki ne yölliset kohtaamiset ja paikat joihin jatkoilla päätyi, ihmiset joita tapasi, tapahtumat ja sattumukset, joihin törmäsi. Helsinki oli todella eri kaupunki silloin verrattuna nykypäivään. <3
Nyt ollaan todella asian ytimessä!
Minne ne 30 vuotta ovat menneet???