Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä kaatopaikkakuntoisissa itämaisissa matoissa viehättää?

Vierailija
01.03.2020 |

Noita näkyy nyt sisustuslehdissä. Miksi ihmeessä? Jos ei ole varaa uuteen, niin eikö Ikean samannäköinen kelpaisi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät eri asioista. Mikä tässä ihmetyttää?

Vierailija
2/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt jotain vinkkiä moiseen mattoon, niin voidaan keskustella aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityö ja laatu. 

Vierailija
4/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt jotain vinkkiä moiseen mattoon, niin voidaan keskustella aiheesta.

Esimerkiksi tässä artikkelissa

https://www.gloria.fi/artikkeli/sisusta/voimakkaita-vareja-ja-vanhoja-k…

Vierailija
5/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps kulahtaneelle hirveelle matolle.

Vierailija
6/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voi olla ihan uusikin matto, tuollaisia on nyt paljon, näyttävät vanhoilta.

Vierailija
7/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityö ja laatu. 

Eikö kannattaisi ostaa sitten vaikka räsymattoja? Saisi hyväkuntoista ja laadukasta käsityötä. Nuo rikkinäiset matot näyttää vain siltä, että pakko saada itämainen matto mutta ei ole varaa.

Enkä nyt väitä että kaikki ajan patinoima olisi rumaa. Moni vanha puuhuonekalu on ihan viehättäväkin hieman kuluneena, samoin vähän naarmuinen parketti pesee laminaatit sun muut muovilattiat mennen tullen. Mutta noi kulahtaneet itämaiset matot vaan näyttää mun silmään siltä että saisi viedä suoraan roskiin.

Vierailija
8/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän saisi hirvigobeliinin tai neidon ryöstön?

Vierailija
9/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsityö ja laatu. 

Eikö kannattaisi ostaa sitten vaikka räsymattoja? Saisi hyväkuntoista ja laadukasta käsityötä. Nuo rikkinäiset matot näyttää vain siltä, että pakko saada itämainen matto mutta ei ole varaa.

Enkä nyt väitä että kaikki ajan patinoima olisi rumaa. Moni vanha puuhuonekalu on ihan viehättäväkin hieman kuluneena, samoin vähän naarmuinen parketti pesee laminaatit sun muut muovilattiat mennen tullen. Mutta noi kulahtaneet itämaiset matot vaan näyttää mun silmään siltä että saisi viedä suoraan roskiin.

Onpa kumma ehdotus. Ei sillä, että räsymatoissa olisi jotain vikaa, mutta jos haluaa vaikkapa samettisohvan, miksi ehdottaa, että eikö kannattaisi kuitenkin ostaa vaikka keinonahkasohva?

Ne näyttää sun silmään siltä, mutta se silmä ei valitsekaan niitä niihin koteihin, joissa niitä on. Ei kai tässä muusta ole kyse.

Vierailija
10/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan voi olla ihan uusikin matto, tuollaisia on nyt paljon, näyttävät vanhoilta.

Oikeasti? Tällaista ymmärrän vielä vähemmän. Onko nämä siis suoraa jatkumoa Riviera maisonille ja muulle uusvanhalle sisustuskrääsälle?

Vierailija
11/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreilta etsimällä. Mä etsin gobeliineja puolen suvun voimin vuosia, nyt mulla on niitä neljä. Kaksi vain tällä hetkellä seinällä.

Vierailija
12/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Tällaista ymmärrän vielä vähemmän. Onko nämä siis suoraa jatkumoa Riviera maisonille ja muulle uusvanhalle sisustuskrääsälle?

En minä tiedä, en ole kiinnostunut sisustamisesta, mutta ei minua haittaa, että ihmiset tykkäävät erilaisista asioista kuin minä, eikä ole tarvetta ymmärtää. Minun silmääni vanhat matot voivat olla kauniita, en minä mistään reikäisistä ja koinsyömistä tykkää, mutta haalistunut saa olla. :)

Vierailija
13/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito käsinsolmittu peritty persialainen on arvokkaampi kuin Ikean "aidot itämaiset". Toisekseen uusissakin matoissa näkee nykyään himmeää väritystä. Aidot matot ovat luonnonmateriaaleista, villasta, silkistä ja puuvillasta, kun taas halpismatot ovat keinokuituisia.

Vierailija
14/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, aito vanha itämainen matto voi olla todella kalliskin, joten kyse ei ole siitä, ettei olisi uutta varaa ostaa. 

Vierailija
15/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreilta etsimällä. Mä etsin gobeliineja puolen suvun voimin vuosia, nyt mulla on niitä neljä. Kaksi vain tällä hetkellä seinällä.

Halusin ison neudonttösyön ja etsin kans pitkän aikaa. Huuto/netissä oli hinnat mielestäni liian kovat.

Aikani väijyin tori:ssa sitten joku myi järkevään hintaan. Maksoin muistaakseni 50€ ja kokonaan kuitenkin n 180 leveys ja n 130 kork.

Haluaisin sellaisen riikinkukko -gibrluinin,ison, mutta en ole löytänyt.

Vierailija
16/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näyttää uusvanhalle tuo matto, on niin tasaisesti kulahtanut. Olen noita vastaavia kaupoilla nähnyt. En ottaisi itselle. :)

Vierailija
17/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin ison neudonttösyön ja etsin kans pitkän aikaa. Huuto/netissä oli hinnat mielestäni liian kovat.

Aikani väijyin tori:ssa sitten joku myi järkevään hintaan. Maksoin muistaakseni 50€ ja kokonaan kuitenkin n 180 leveys ja n 130 kork.

Haluaisin sellaisen riikinkukko -gibrluinin,ison, mutta en ole löytänyt.

Mulla on kaksi sellaista pienehköä ruskean ja vihreän sävyistä, joista toisessa on peuroja, mutta siitä toisesta en ole varma, koska se ei ole hetkeen aikaan ollut seinällä. Sitten on panoramamallinen peura-aiheinen, jossa on vaaleansinistä sekä iso joutsenaiheinen, mutta se ei ole ollut koskaan seinällä, vaan odottelee oikeaa paikkaa. Nuo ovat kaikki olleet aika halpoja, toinen noista pienemmistä oli ehkä kallein, mutta sen sain lahjaksi.

On tässäkin keräilykohde :D

Vierailija
18/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin Taistelevat Metsot -taulun, mutta en mitään harrastelijamaalarin kopiota, vaan tasokkaan silt, vaikka ei olekaan varaa aitoon. Tuskin aito edes myynnissä?

Vierailija
19/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Ja ne keinokuituiset ovat varsinaisia pölyn ja hiusten kerääjiä. Ei varmaan niin tehokasta pölynimuria ole keksittykkään, että kaikki irtoaisi. Erehdyin nimittäin sellaisen juuri Ikeasta ostamaan yläkerran aulaan. Paras konsti on pyyhkiä se matto imuroinnin jälkeen kostealla mikrokuituliinalla. Olkkarissa on villainen vastaava ja se on minun silmiini kaunis.

Vierailija
20/21 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näyttää uusvanhalle tuo matto, on niin tasaisesti kulahtanut. Olen noita vastaavia kaupoilla nähnyt. En ottaisi itselle. :)

Pakko oli vähän googlata, kun mulle tuli täysin uutena asiana tämä että nää onkin vieläpä tarkoituksella kulutettuja. Ottaako joku tosiaan mielummin tämän

https://www.veke.fi/k-m-fiano-classic-inka-matto-133x190-cm-punainen

...kuin esim tämän aidon villamaton?

https://www.ikea.com/fi/fi/p/persisk-hamadan-matto-matala-nukka-eri-kuv…