Esimerkkejä huonon itsetunnon omaavasta henkilöstä
Kommentit (30)
Ylenmääräinen rehkiminen tai pakonomainen pyrkimys asettua toisten yläpuolelle ovat tästä esimerkkejä.
Omaan koiran. -> Minulla on koira.
Omaan taidon uida. -> Osaan uida.
Omaan tunteita häntä kohtaan. -> Minulla on tunteita häntä kohtaan.
Omaan huonon itsetunnon. -> Minulla on huono itsetunto.
Läheisriippuvuus, en vaan osaa olla rennosti suhteessa vaan takerrun toiseen kuin hukkuva :(
Urheilusuoritusten jakaminen instaramiin
Mulla on huono itsetunto. Häpeän ulkonäköäni. En todellakaan postaa selfieitä someen. Oon pääasiassa kotona, en tykkää liikkua ihmisten ilmoilla/tapahtumissa. Töissä kyllä käyn. Mieluiten liikkuisin vain pimeän aikaan, jos saisin valita.
Jos joku kehuu luulen että tekee sen säälistä tai pilkatakseen. Pidän kaikkea itse tekemääni huonona vaikka kuinka yrittäisin. Jos jokin menee pieleen se on aina minun syyni. Pelkään ehdottaa mitään ohjelmaa tai kutsua ihmisiä kylään jos vaikka kieltäytyvät tai tulevat vaan koska eivät kehtaa jättää väliin. En uskalla tehdä mitään massasta poikkeavaa etten saa huomiota (joka pn aina negatiivista minulle). Yritän olla niin näkymätön kun pystyn.
Ylireagointi kaikkeen. Esimerkiksi töissä onnistuu taianomaisesti ottamaan itseensä jokaisen kommentin, jonka on tarkoitus liittyä vain työn tekemiseen.
Kiusaaminen ja väkivaltaan ryhtyminen ylipäänsä. Näillä toimilla peitellään omaa heikouttaan. Vahvalla itsetunnolla varustettu pyrkisi nostamaan heikompia ylös.
Vierailija kirjoitti:
Omaan koiran. -> Minulla on koira.
Omaan taidon uida. -> Osaan uida.
Omaan tunteita häntä kohtaan. -> Minulla on tunteita häntä kohtaan.Omaan huonon itsetunnon. -> Minulla on huono itsetunto.
Tai kuten nykyään sanotaan: omistan uimataidon ja huonon itsetunnon. Myös kaverit ja puoliso usein omistetaan.
Voimakas taipumus häpeämiseen, loukkaantumisherkkyys, huumorintajun puute, pessimismi, täydellisyydentavoittelu
Kuvittelee, että kaikki tuijottavat, puhuvat hänestä, arvostelevat hänen tekemisiään ja ulkonäköään. Oikeasti ketään ei kiinnosta.
Etsii uuden puolison ennen kuin eroaa entisestä
Todistellaan muille miten hyvin parisuhteessa menee jakamalla jatkuvasti yhteiskuvia sometileillä