Muistatko vielä sikainfluenssan? Ikäsi?
Ihmiset tuntuvat olevan ihan kuutamolla korona-viruksen kanssa. Oletteko kaikki niin nuoria, ettette muista sikainfluenssaa?
Luulisi, että suuri osa nyt pienten lasten äideistä, on itse silloin ollut koulussa. Meidän koulussa meni 2-3 viikkoa, kun influenssa jylläsi ja n. puolet luokasta oli kerrallaan poissa.
Joku sairasti lievemmin, joku rankemmin. Kuoliko kukaan? Ei kuollut.
Miksi koronasta pidetään meteliä? Koska yhteiskunta tässä eniten kärsii, jos puolet työväestöstä yhtaikaa sairastaa. Toki on pahempi tauti kuin flunssa, mutta ei tässä pumpulissa voi elää koko ikää. Aika moni meistä on selvinnyt vesirokostakin
Kommentit (80)
Muistan keskimmäinen lapseni oli silloin vauva. Ahdistavaa aikaa oli. Otimme koko perhe rokotteen eikä kukaan saanut siitä mitään haittoja.
Nyt kuopus on pieni vauva ja nyt tämä sama touhu taas toistuu. Erona siihen että tämä korona tuntuu leviävän todella paljon nopeammin kuin sika influenssa.
Sika alkoi silloin keväällä levitä mutta hidastui huomattavasti kesäksi. Alkoi Suomessa levitä vasta syksyllä ja joulun aikoihin.
Ei sikaa ja koronaa voi edes verrata.
Tosiaan jatkan vielä, olen siis tuo nuori diabeetikko joka sairastui. En ottanut rokotusta koska terveydenhuollosta mainitsivat taudin olevan kuitenkin erittäin harvinainen joten rokotteen voi jättää ottamatta. Sitten olikin liian myöhäistä kun tauti alkoi levitä. Kun sairastuin sanoivat lääkäristä että on normaali flunssa ja tuskin sika koska se on niin harvinainen. Tälläistä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan jatkan vielä, olen siis tuo nuori diabeetikko joka sairastui. En ottanut rokotusta koska terveydenhuollosta mainitsivat taudin olevan kuitenkin erittäin harvinainen joten rokotteen voi jättää ottamatta. Sitten olikin liian myöhäistä kun tauti alkoi levitä. Kun sairastuin sanoivat lääkäristä että on normaali flunssa ja tuskin sika koska se on niin harvinainen. Tälläistä Suomessa.
Outoa, että sinulle riskiryhmäläisenä sanottiin noin. Meidän perheestä rokotettiin suositellusti kaikki yhden perheenjäsenen astman vuoksi.
Muistan, ja sairastinkin sen. Oireet alkoivat kesken päivän koulussa, olin lukiossa ensimmäistä vuotta. Terkka otti jonkun pikatestin, ja ilmoitti viikkoa myöhemmin, että kyseessä oli ollut sikainfluenssa. Oli kiva mennä takaisin kouluun, kun olin yhdelle kaverille aiheesta kertonut, mutta tieto oli levinnyt, ja pari ensimmäistä päivää koko luokka vältteli vieressäni istumista ja kanssakäymistä kuin ruttoa.
Ikää 26.
Koronarokotuksesta ei voi kieltäytyä, että sikäli tämä rokotusvastainen trollaus on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotuksesta ei voi kieltäytyä, että sikäli tämä rokotusvastainen trollaus on turhaa.
Ja mitähän kieltäytymisestä seuraa? Tullaan hakemaan kotoa väkisin? Mä en todellakaan ota mitään uutta rokotetta enää, ennen kuin haittavaikutuksista tiedetään vrt. sikainfluenssarokote.
Muutoin en ole rokotevastainen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, ja sairastinkin sen. Oireet alkoivat kesken päivän koulussa, olin lukiossa ensimmäistä vuotta. Terkka otti jonkun pikatestin, ja ilmoitti viikkoa myöhemmin, että kyseessä oli ollut sikainfluenssa. Oli kiva mennä takaisin kouluun, kun olin yhdelle kaverille aiheesta kertonut, mutta tieto oli levinnyt, ja pari ensimmäistä päivää koko luokka vältteli vieressäni istumista ja kanssakäymistä kuin ruttoa.
Ikää 26.
Siis mitä? Mä olen myös 26v, mutta muistelisin etten todellakaan ollut lukio-ikäinen kun tuo sikainfluenssa tuli.
Se oli kamalaa aikaa. Piti olla syömättä kinkkupizzaa monta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän kieltäytymisestä seuraa? Tullaan hakemaan kotoa väkisin? Mä en todellakaan ota mitään uutta rokotetta enää, ennen kuin haittavaikutuksista tiedetään vrt. sikainfluenssarokote.
Muutoin en ole rokotevastainen.
Pysyt karanteenissa.
Muistan, olin silloin varmaan noin 13-vuotias ja sain sen rokotuksenkin. Mutta tuossa iässä en ihan hirveästi vielä ollut kiinnostunut uutisista ja maailman menosta, joten mitään sen kummempaa hysteriaa en sen osalta muista.
Miksi Kiinassa on niin paljon tällaisia flunssia onko heidän hygieniataso niin surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kiinassa on niin paljon tällaisia flunssia onko heidän hygieniataso niin surkeaa.
On. Kiinalaiset on kuin sikoja jos menee sinne seuraamaan niiden touhuja. Niistävät ja räkivät mihin sattuu ja nenäliina tuntuu olevan aivan tuntematon tuote.
Muistan hyvin, olen 42 v. Omat lapset oli pieniä tuolloin ja asiasta panikoitiin paljon. Suomessa taisi yksi lapsi kuolla tautiin heti sen rantauduttua, mikä oli tietysti omiaan lisäämään paniikkia. Omat lapset rokotettiin. Noihin aikoihin verrattuna tämä kotona tuntuu melko kesyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Kiinalaiset on kuin sikoja jos menee sinne seuraamaan niiden touhuja. Niistävät ja räkivät mihin sattuu ja nenäliina tuntuu olevan aivan tuntematon tuote.
Tämä ja lisäksi syövät siellä ihan mitä tahansa. Jotenkin tuntuu, että mitä ällöttävämpi eläimen osa (tai koko eläin) ja mitä enemmän eläimelle on tuotettu kipua niin sitä herkumpi ruoka kiinalaisten mielestä 🤢
Joo muistan, ikää 38. Se hysteria oli vielä koronaakin pahempaa, Ilta-Sanomat teki jonkun arvion jonka mukaan "jopa puolet maapallon väestöstä voi kuolla sikainfuenssaan".
Vierailija kirjoitti:
Hygieniataso on surkea
Olin noin 18-vuotias. Muistan, että lukiossa ja viereisellä yläasteella oli paljon poissaoloja. Rokotetta tuli ja luokkakaverini menivät siitä hysteerisiksi. Läheisin koulukaverini kertoi, että hänen apteekissa töissä ollut äitinsä oli sitä mieltä, että rokotetta ei kannata ottaa. Minä ja tuo tyttö olimme ainoat, jotka jättivät sen ottamatta.
Muistan. Enkäö tunne ketään, joka olisi sairastunut tuolloin influenssaan. Odotin tuolloin keskimmäistä muksua ja th tuputti koko ajan sitä rokotetta, en ottanut. Ihan turhaa hysteriaa tuolloinkin.
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygieniataso on surkea
Siellähän ne nukkuu niitten kanojensa kanssa ja syö kaikkea mikä liikkuu. Sieltähän nää taudit yleensä lähtee.
Kiitos vaan . Sairastan diabetesta ja oli päivistä kiinni etten kuollut. Ja olin 15 vuotias silloin..onneksi en kuollut lääkkeiden ansiosta!