Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olem työtön ja hain jo kuudennen kerran siivoojana paikkaa

Vierailija
29.02.2020 |

En saanut töitä koska olen ammattikoulupohjaisen merkonomin perusopinnom suorittaneena ylipätevä alalle. No minulle ainakin rehellisesti vastattiin ja kerrottiin miksi en saanut töitä. Kaikille kun ei sitäkään ilmoiteta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten et ole ylipätevä vaan täydellisen ammattitaidoton.

En minä ainakaan sinua palkkaisi tuhoamaan pintoja ja tasoja tai harjoittelemaan työtehtäviin, mistä sinulla ei ole harmainta aavistustakaan saati sitten mielenkiintoa opetella.

Vierailija
2/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ammattitaidoton, et pätevä. Hanki laitoshuoltajan ammattitutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että jos siivousfirmalla on oikeasti pulaa työntekijöistä, niin ei se voi tuolla tavalla alkaa valikoida keitä ottaa töihin. Ei se siivoojan työ nyt mitään tähtitiedettä voi olla, etteikö siihen voisi parissa viikossa perehdyttää. Tai muuten itkeköön siivousfirma ihan itsekseen työvoimapulaa.

Mun työpaikalla vanhusten hoivakodissa on töissä kaksi siivoojaa ja he molemmat ovat rekrytoitu Filippiineiltä eikä heilläkään todellakaan ole ainakaan suomalaisen ammattikoulun tasoista siivoojan koulutusta. Ja tämä siis Uudenmaan ulkopuolella, jossa ei pitäisi olla pulaa siivoojista.

Vierailija
4/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Et voi olla ylipätevä siivoojan työhön. Kuka tahansa osaa siivota, jokainen siivoaa kotona vaikka päivittäin. Ja siivoojaksi on naurettavan helppoa päästä, ei haittaa vaikka et olisi käynyt päiväkodin jälkeen yhtään koulus sillä siivoaminen ei vaadi minkäänlaista koulutusta. Teitä laiskoja työttömiä ei vain kiinnosta ja huvita hakea siivoojaksi koska se on teidän mielestänne typerää paskaduunia ja Suomessa lisäksi liian hyvät tuet. Mutta paskaisempaa olisi jos kukaan ei siivoaisi.

Vierailija
5/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojista on pulaa, joten ihmettelen jos ei ole tärpännyt. Ylipätevyys on jo mielestäni menneen talven lumia, koska eri aloilla on työttömyyttä ja vaihtuvuutta on siivousalalla aina ollut enemmän tai vähemmän.

Vierailija
6/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen kysyä millä perusteella merkonomi on yliPÄTEVÄ siivoojan tehtävään?

Vierailija
7/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele työhakemuksessasi että sinulla ei ole mitään koulutusta.

Vierailija
8/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No merkonomihan ei ole mitenkään ylipätevä samantasoiseen siivoojan työhön

Vierailija
9/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en aikoinaan päässyt, ehkä tilanne olisi nyt toinen. Sain kyllä oman alan töitä, mutta kun valmistuttuani insinööriksi olin vähän aikaa työtön, hain ihan kaikkea. Vaikutin varmaan epätoivoiselta ja kieltämättä sitä olinkin. 

Vierailija
10/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä millä perusteella merkonomi on yliPÄTEVÄ siivoojan tehtävään?

Ehkä siksi että merkonomitasoisista asiakaspalvelijoista on Suomessa myöskin huutava pula ja esim kauppoihin on vaikeaa palkata sopivia työntekijöitä kun yhtään hakijoita ei ole.

Vierailija
11/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ole ylipätevä, vaan ihan toisen alan ihminen.

Mun työhöni ei pääse ilman ammatillista koulutusta tai sitoutumista oppisopimuskoulutukseen. Hyvä homma potilasturvallisuudenkin kannalta. Mun puolestani sama saisi koskea kaikkia alan työpaikkoja; ei niistä työpaikoista, jotka eivät vaadi oikein mitään, oikein kostukaan mitään, ja siksi porukka vaihtuu ja maine pysyy huonona.

Vierailija
12/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hakea jotain sijaisuutta niin saat pään auki ja uskottavuutta siivoushommiin. Koulutusta tai kokemusta ei välttämättä tarvita, mutta vakipaikkaan ei helposti oteta välttämättä, kun saattaisit lähteä siitä oman alan hommiin. Hae pätkään ensin niin siitä se lähtee. Kesäksikin otetaan paljon sijaisia.

Vierailija
13/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Et voi olla ylipätevä siivoojan työhön. Kuka tahansa osaa siivota, jokainen siivoaa kotona vaikka päivittäin. Ja siivoojaksi on naurettavan helppoa päästä, ei haittaa vaikka et olisi käynyt päiväkodin jälkeen yhtään koulus sillä siivoaminen ei vaadi minkäänlaista koulutusta. Teitä laiskoja työttömiä ei vain kiinnosta ja huvita hakea siivoojaksi koska se on teidän mielestänne typerää paskaduunia ja Suomessa lisäksi liian hyvät tuet. Mutta paskaisempaa olisi jos kukaan ei siivoaisi.

Sinä typerys et tiedä laitos- tai ammattisiivouksesta mitään. Aivan eri asia kuin oman kodin siivous. 

Vierailija
14/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pelko on varmasti se, että jos löydät oman alan töitä, lopetat heti siivoushommat.

Vierailija
15/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä outoa. Tällä paikkakunnalla te-palvelujen sivuilla on juuri tuollaisia paikkoja auki, joihin kukaan ei halua. Varmasti ottaisivat heti töihin, jos joku karenssin pelossa niihin hakisi.

Kannaattaako sinun sitten tehdä tuollaista raskasta työtä, josta ei jäisi kuin tukien verran käteen?

Vierailija
16/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että vielä nykyään luullaan että siivoojaksi pääsee kuka tahansa :D Moniin paikkoihin ei pääse. Minä siivoan työkseni ja päiväkodissa työhön kuuluu myös ruoanjako, pitää olla laitoshuoltajan ammattitutkinto, hygieniapassi, työturvallisuuskortti jne. koulutuksia työn ohella on useamman kerran vuodessa.

Vierailija
17/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pelko on varmasti se, että jos löydät oman alan töitä, lopetat heti siivoushommat.

Just tän takia ihmisiä joilla edes jotain koulutustaustaa ei palkata näihin hommiin. Toinen syy on se, että usein "avoinna" olevaan paikkaan on jo henkilö tiedossa.

Jos oikeesti olisi työvoimapula, niin ei näillä firmoilla olisi varaa jättää ketään suht koht normalia hakijaa valitsematta milloin milläkin syyllä. Pulaa on ainoastan ilmaistyöntekijöistä.

Vierailija
18/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että vielä nykyään luullaan että siivoojaksi pääsee kuka tahansa :D Moniin paikkoihin ei pääse. Minä siivoan työkseni ja päiväkodissa työhön kuuluu myös ruoanjako, pitää olla laitoshuoltajan ammattitutkinto, hygieniapassi, työturvallisuuskortti jne. koulutuksia työn ohella on useamman kerran vuodessa.

Ymmärrän hyvin noita kursseja, mutta on suoraan perseeseestä että jos jäät työttömäkso niin vastuu noista kursseilla käymisestä on itsellä ja kun et ole missään töissä niin kursseilla voi olla hintaa jopa parista tonnista viiteen tonniin. Siinäkin on löydetty kiva tapa rahastaa ja tienata.

Vierailija
19/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siivoojana olen kyllästynyt näihin "kotisikvoojiin ", joilla ei ole yhtään tietoa , vain luuloja, kuvitelmia ja iänikuisia tapoja.

Vierailija
20/20 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä outoa. Tällä paikkakunnalla te-palvelujen sivuilla on juuri tuollaisia paikkoja auki, joihin kukaan ei halua. Varmasti ottaisivat heti töihin, jos joku karenssin pelossa niihin hakisi.

Kannaattaako sinun sitten tehdä tuollaista raskasta työtä, josta ei jäisi kuin tukien verran käteen?

Tuntuu, että moni pitää paikkaa mainos mielessä auki.