Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnyttäjien huono kohtelu TYKS:issä

Vierailija
29.02.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9912b9f9-85b1-48af-babb-4342915b70ae

En löytänyt tästä vielä aloitusta, joten tässä olisi.
Tuo on omalla kohdallani syy siihen miksi lapsettomana pysyn.

Järkyttävää kommentointia, varsinkin miehi tuon artikkelin kommenttikentässä. Varsinkin miehiltä.
Eipä tee mieli raskautua näin vihamieilisessä, sadistisessa ja syyllistävässä kulttuurissa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mikäli halutaan naisten vielä synnyttävän. Pakko kun katsos ei enää ole, vaan on muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
62/67 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivoi. Itse olen kaksi saanut tyksissä ja kohtelu on ollut lähes ensiluokkaista. Vaurioitta olen selvinnyt synnytyksistä ja kaikki toiminut erinomaisesti.

Minulla sama juttu. TYKSissä varmaankin kohdellaan hyvin alatiesynnytykselle avoimia äitejä? Silti on huono juttu, että synnytyspelkoiset tai muusta syystä sektion tarvitsevat/haluavat saavat ala-arvoista kohtelua. Ei näin saisi olla. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anestesia lääkärin palkan kokonaiskustannus on noin 15000€ kk kunnalle. On hulluutta laittaa rahaa tällaiseen kuluerään vain hysteerisen synnyttäjien vuoksi. On tärkeämpääkin tekemistä kuin antaa tarpeettomia epiduraalipuudutuksia synnyttäjille. Synnytys on luonnollinen tapahtuma naisen elimistössä eikä siinä tarvita lääketieteellisiin operaatioihin tarkoitettuja puudutuksia. Synnyttäjä ei tarvitse puudutusta ja riittäviä ovat pakallispuudutukset mitä kätilöt voivat antaa.

Muistapa se kun joudut seuraavan kerran leikkaukseen niin mitään anestesiaa ei tarvita. Henkisesti terve empatiakykyinen ihminen ei kertakaikkiaan voi kirjoittaa noin.

Huono olkinukke. Jos minulta leikataan umpisuoli se on aivan eri asia kuin synnytys joka on naiselle luonnollinen tapahtuma. Synnytyksessä ei tarvita anestesiaa joka on tarkoitettu toimenpiteitä varten vaan kätilöiden käytössä olevat puudutukset ja Ilokaasu riittävät.

On luonnollista kuolla umpisuolen tulehtuessa. Kivut lienevät hirvittävät, mutta luonto nyt on päättänyt niin.

Synnytysmarttyyri kiillottaa kruunuaan🥇

Vierailija
64/67 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi. Itse olen kaksi saanut tyksissä ja kohtelu on ollut lähes ensiluokkaista. Vaurioitta olen selvinnyt synnytyksistä ja kaikki toiminut erinomaisesti.

Minulla sama juttu. TYKSissä varmaankin kohdellaan hyvin alatiesynnytykselle avoimia äitejä? Silti on huono juttu, että synnytyspelkoiset tai muusta syystä sektion tarvitsevat/haluavat saavat ala-arvoista kohtelua. Ei näin saisi olla. :/

Ei mukavuussektio ole mikään pikku juttu. Vatsaontelo avataan ja riskit ovat monta kertaa suuremmat kuin luonnollisessa alatisynnytyksessä. Mukavuussektioita vaativat eivät halua ymmärtää leikkauksen riskejä. Jo anestesia on riski terveellekin.

Vierailija
65/67 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ällötys noita miesten kommentteja tuolla. Aivan järkyttävää. Pitää vain toivoa, että he ovat jotain syrjäytyneitä öyhöttäjiä yli laudalta, jotka jäävät ilman naista. Aivan sairasta kommentointia. Heille voitaisiin tehdä joku vatsan tai alapään alueen toimenpide tai leikkaus ilman kunnollista puudutusta ja sen seurauksena kyky erektioon. Katsotaan, onko kipu sitten vain elämään kuuluvaa pientä epämukavuutta, joka pitää sietää.

Vierailija
66/67 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät mene yksityissairaalaan ?  Ei köyhät saa tehdä lapsia muutenkaan.

Mihin yksityissairaalan? Ei Suomessa ole synnytyksiä hoitavia yksityissairaaloita.

Vierailija
67/67 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, juuri näin. Ja kun sinäkin sitten joskus joudut leikkaukseen, niin sitten vaan puret vaikka jotain puukapulaa. Ihan vaan sisulla!  Kyllä synnytyksessä tarvitaan tehokasta kivun lievitystä. Voi juu tulla kalliiksi, mutta näitä priorisoitava. Otetaankos tähän rahat vaikka jonkun naisvihamielisen tupakoivan, alkoholia käyttävän möhömahaisen miehen hoidosta. Vinkuvat sitten hysteerisinä, voi voi