Herään joka yö NAAPURIN herätyskelloon, joka huutaa kuin palohälytin
Miten voi olla mahdollista? Tämä on kaiken lisäksi uusi talo, jossa on hyvä äänieristys. Herään silti joka yö naapurin herätyskelloon, joka huutaa kuin palohälytin. Se ei ole mikään normaali herätyskellon piipitys. Mikä kello voi olla tuollainen?! Ensimmäisenä yönä luulin, että naapurissa on tulipalo. Nousin ylös ihmettelemään, haiseeko jossain savu ja pitääkö minun lähteä koputtamaan naapurin ovelle.
Kaiken lisäksi naapurini torkuttaa tunnin ja nukahtaa ilmeisesti joka välissä, koska hänellä menee yli viisi minuuttia sammuttaa se jumalaton palohälyttimen ulina.
Kohtalotovereita?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää etten ole ainoa. Joko se on naapurin herätyskello tai sitten naapurin autohälytys vai mikä lie 5 aikaan aamulla. Ihmettelen vaan miten se autonhälytys, joka ikinen aamu huutaa tuolla parkkipaikalla.
Mikä ihmeen juttu tää autohälytys on? Mulla oli myös edellisessä kämpässä naapuri, jonka auton hälytys alkoi ulvoa pihalla joka aamu klo 7.
No sitä mietin itse onko se nyt joku ihmeen varashälytin vai mikä. Niin usein hälyttänyt että kohta ei varmaan autosta mitään jäljellä. xD
Itse tämä kuskiko sen joka aamu saa päälle vahingossa ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus naapurilla sellainen seinäkello, joka pomputti joka ainoan täyden tunnin (esim. klo 5 = 5 kertaa). Harmitti tosi paljon, jos oli hereillä, kun tiesi koko ajan, mitä kello on ... Kyllä ihmisten pitäisi oikeasti ajatella, millaisia kelloja kerrostaloon hankkivat.
Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Päivällä noita ääniä harvoin edes huomaa, mutta illalla ja yöllä kyllä. Ne äänet huomaa varsinkin yöllä 12 aikaan kun se seinäkello(?) alkaa ahkeroimaan 12 kertaa DINGDONG. Miten ihmeessä se naapuri voi asua tuollaisessa mekkalassa, kun se kuuluu minullekin niin selvästi. Ja se naapuri ei ole mikään vanhus, vaan joku vähän yli nelikymppinen ihan tavallinen mies. Tuo äänekäs kello on muuten kaksi minuuttia etuajassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää etten ole ainoa. Joko se on naapurin herätyskello tai sitten naapurin autohälytys vai mikä lie 5 aikaan aamulla. Ihmettelen vaan miten se autonhälytys, joka ikinen aamu huutaa tuolla parkkipaikalla.
Mikä ihmeen juttu tää autohälytys on? Mulla oli myös edellisessä kämpässä naapuri, jonka auton hälytys alkoi ulvoa pihalla joka aamu klo 7.
No sitä mietin itse onko se nyt joku ihmeen varashälytin vai mikä. Niin usein hälyttänyt että kohta ei varmaan autosta mitään jäljellä. xD
Jotkut varashälyttimet reagoi esim. sisätilanlämppärin päälle kytkeytymiseen.
No hemmetti, ei kai sitä nyt kerrostalossa voi kukaan asua ja nukkua ilman korvatulppia. Sen mukaanhan ne herätysäänetkin laitetaan.
Kannattaa käydä ihan kasvokkain kertomassa ystävälliseen sävyyn noista naapurille. Pitäisikö naapurin olla ajatustenlukija? Mistä hän voi tietää, että hänen kellonsa / autonsa ym. herättää naapurin joka yö?
Jos naapuri ei muuta toimintaansa, kun jo tietää häiritsevänsä, otetaan yhteys isännöitsijään. Isännöitsijä laittaa ensin kevyen kehoituksen ja sitten asteittain napakampia varotuksia.
Tähän mennessä jokainen naapurini on muuttanut toimintaansa sen jälkeen, kun olen mennyt oven taakse, soittanut ovikelloa, esitellyt itseni ja kertonut häiriöstä asiallisesti.
Nils kirjoitti:
(Ennustan miinuksia.) Vanha kämppikseni varmaan osaisi samaistua:
Itse mm. kävelen unissani, joten herätyksen torkutus tulee suoritettua unissaan (yritin joskus laittaa vain yhden tai kaksi herätystä, mutta suljin ne unissani ja luulin ettei herätys ollut aktivoitunut ollenkaan). Vaatii puolisen tuntia herätyksiä että oikeasti herään enkä vain unissani kävele sulkemaan herätystä.
Tilannetta ei auta kuulovamma. Vilkkuvaloihin en herää, mutta värinään jotenkin. Ovat vain kalliita vehkeitä ne herätyskellot etenkin verrattuna kovaäänisempiin herätyskelloihin. Kännykkään voin herätä jos se on suoraan rinnan päällä, mutta on aika hankalaa saada se pidettyä rinnalla yön ajan.
Sisareni valitti "maailmanlopun mekkalaa" pitävästä herätyskellostani kun asuttiin vielä vanhemmilla, mutta kun muuhun ei herännyt... (Kuulovammani todettiin vasta aikuisiällä, että ulkopuolinen ei esim. jutellessa sitäkään tuppaa huomaamaan.)
Onneksi nykyinen naapuri sanoi ettei hän välitä tai edes juurikaan huomaa herätyksiäni (olemme heräilleet usein samoihin aikoihin aamuyöstä töitä varten). Itse vuorostani herään nyt aamuvuorottominakin päivinä siihen kun hän lyö aamulla viideltä joka päivä ulko-oven kiinni ja talo tutisee :D
Hanki aktiivisuusranneke joka herättää värinällä. Esim. Fitbitiin saa 8 herätystä. T. Toinen samanlainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä herään naapurin vasarointiin ja jysäyttelyihin klo 4-5 aikaan. Ennen vasaroi klo 3 aikaan, mutta kun valitin niin näköjään oikein huomaavaisesti siirtänyt idiotismiaan tunnilla eteenpäin. Toivottavasti vasaroi joku päivä (tai yö) naulan päähänsä.
Mitä he*vettiä ne jotkut rakentavat niissä kerrostaloasunnoissaan vuodesta toiseen? Nyt jo edesmenneen ystäväni yläkerran naapurista kuului lähes aina jotain vasaran(?) naputusta ja tätä jatkui vuosia. Tuossa kerrostalossa oli siis pelkkiä kaupungin vuokra-asuntoja.
Saattaa ihmiset askaroida linnunpönttöjä tai jakkaroita yms. Ainakin yks tuttuni tekee näitä kotonaan myyntiä varten. Hän asuu omakotitalossa.
soita palokunnalle ja kerrot että kuulet naapurista palohälyttimen soivan.
Mun mies oli myös torkuttaja ennen kuin alettiin seurustella, ja häntä ei myöskään haitannut yhtään tuommoinen järjetön ujellus vähän väliä. Itse en saa millään uudestaan unta, jos herään aamulla, eikä minulla ole vaikeuksia herätä ensimmäiosestä herätyksestä. Ei nukuttu suhteen ensimmäisen 8kk aikana yhtään arkiyötä yhdessä, ja kun yhteenmuutto alkoi ajankohtaistua, niin sanoin miehelle, että joko torkutus loppuu tai meistä ei valitettavasti ikinä tule samassa huoneessa ja sängyssä romanttisesti nukkuvaa paria. Nyt ei ole enää torkuttanut ja nukumme samassa sängyssä.
Vähän aiheen vierestä, mutta olen ihmetellyt meidän uusia yläkerran naapureita kun sieltä kuuluu ihmeellistä kolinaa öisin. Se ei mua häiritse yhtään (valvon itsekin öisin), mutta _ihmettelen_ mistä ne äänet tulee. Mä voisin kuvitella, että esim. koira leikkii jollain pallolla, mutta eikö ne asukkaat itse häiriintyisi siitä? Mulla ei ole juurikaan kokemusta koirista, joten en tiedä harrastaako koirat jotain omia yöllisiä leikkejä? Meilläkin kissa kyllä juoksee öisin, mutta vain pehmolelujen kanssa. Pallo otetaan siltä illalla pois.
Tuo ääni on lähinnä sellaista, että niinkuin jotain tavaroita tipahtelisi lattialle. Mutta meillä on ainakin siivottu kissan takia kaikki irtotavarat pois juurikin tuon tiputtelun takia. Ja kun tuota kolinaa kuuluu joka yö, sitä ihmettelen.
Ovat asuneet tuossa yläkerrassa vasta n. puoli vuotta. En ole onnistunut törmäämään heihin vielä rapussakaan, mutta näin kun muuttivat, oli 25-30v. Seksin äänetkin olen kuullut, mutta tämä kolina on omituista.
En ole kerrostalokyttääjä :D. Mutta vietän kotona pitkiä aikoja ja unirytmi on sekaisin välillä. Sairauden takia en voi paljon liikkua.
Laita sille heippalappu postilaatikossa, kirjoita siihen ongelma nimettömänä, ei tiedä keneltä naapurilta se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä herään naapurin vasarointiin ja jysäyttelyihin klo 4-5 aikaan. Ennen vasaroi klo 3 aikaan, mutta kun valitin niin näköjään oikein huomaavaisesti siirtänyt idiotismiaan tunnilla eteenpäin. Toivottavasti vasaroi joku päivä (tai yö) naulan päähänsä.
Mitä he*vettiä ne jotkut rakentavat niissä kerrostaloasunnoissaan vuodesta toiseen? Nyt jo edesmenneen ystäväni yläkerran naapurista kuului lähes aina jotain vasaran(?) naputusta ja tätä jatkui vuosia. Tuossa kerrostalossa oli siis pelkkiä kaupungin vuokra-asuntoja.
Tämä. Mulla sama juttu, aina välillä kuuluu ihmeellistä naputusta yläkerran asunnosta, ihan kuin joku hakkaisi jollainn vasaralla tms. esineellä lattiaa usein minuuttitolkulla aamuyöllä. En kertakaikkiaan keksi mistä sellainen ääni voi lähteä, luulisi naulankin jo menneen sisään vaikka kuinka monta kertaa tuossa ajassa.
Muutenkin kuuluu kaikki todella voimakkaasti läpi, jos kävelevät kengät jalassa sisällä kun lähdössä ulos tms. niin on kuin norsulauma rynnistäisi ympäri asuntoa. Onneksi tätä esiintyy lähinnä viikonloppuisin, vaikkakin ärsyttää jos itse yrittäisi nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain autojen avaimissa on toiminto jolla saa varashälyttimen aktivoitua, lisäksi voi olla toinen nappi jolla saa esim. webaston päälle. Jos unenpöpperössä yrittää laittaa webaston päälle mutta vahingossa painaakin väärää nappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on muuttaminen joka viikko ja lähes aina sama asunto tai yksi muu. Ensin tulee auto ja sitten alkaa 4 h helvetti jytinää ja paukutusta 22 ja ylikin.
Laita vaan lapulle nuo virtsaamisajat ja sitten se lappu rappukäytävään näytille. :D