Tuntuu vaikealta pukea mielenkiintoisia vaatteita
Havahdun jatkuvasti, että olen pukeutunut tylsästi kun kanssaihmisillä on päällä jotain repäisevämpää. En jotenkin meinaa kehdata pukea vaikka kuviollisia tai värikkäitä vaatteita, useimmiten.
Kommentit (7)
Mielenkiintoisia vaatteita on usein hankala yhdistellä. Jokaista mielenkiintoista vaatetta kohti pitäisi hankkia ainakin yksi tylsä. Eli vaatekaappi väistämättä paisuu näiden mielenkiintoisten myötä. Ja nykypäivänä, kun kaikki kapselit sun muut minimalismit ovat muotia, se haittaa monia.
Eli en näe oikein syytä käyttää mielenkiintoisia vaatteita, jos niitä kohtaan ei tunne vastustamatonta intohimoa. Itse olen pitkään tuntenut, mutta huomaan ajan hengen vaikuttavan itseenikin.
Tiedän tunteen. Joskus minäkin pukeuduin lammasmaisesti ”miellyttääkseni” muita, mutta täytettyäni 18 tajusin, että en elä täällä ketään muita varten kuin itseäni, eli miksi ihmeessä en pukeutuisi juuri niin räikeästi kuin huvittaa?
Tunnistan ongelman.
Ihailen suuresti sellaista graafista ja värikästä estetiikkaa pukeutumisessa. Silti itselleni harvoin sopii mitkään räväkät vaatteet, joten sellaisia käyttäessä en kuitenkaan lopulta tunne oloani hyväksi ja itsevarmaksi. Miksi siis pukeutuisin sellaisiin?
Olen törmännyt vuosien varrella muutamiin sellaisiin ”voimavaatteisiin”, joissa yhdistyy minulle sopiva väri ja leikkaus ja ne ovat kyllä vaatekaappini aarteita. Noin muuten teen vaatevalintoja nykyään yhä enemmän arvojeni perusteella; vähän vaatimattomampikin vaatekappale tuntuu heti merkityksellisemmältä ja sitä voi kantaa ylpeydellä, kun tietää, että on valinnut jotain kestävää, eettistä, käytännollistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia vaatteita on usein hankala yhdistellä. Jokaista mielenkiintoista vaatetta kohti pitäisi hankkia ainakin yksi tylsä. Eli vaatekaappi väistämättä paisuu näiden mielenkiintoisten myötä. Ja nykypäivänä, kun kaikki kapselit sun muut minimalismit ovat muotia, se haittaa monia.
Eli en näe oikein syytä käyttää mielenkiintoisia vaatteita, jos niitä kohtaan ei tunne vastustamatonta intohimoa. Itse olen pitkään tuntenut, mutta huomaan ajan hengen vaikuttavan itseenikin.
Tylsiä vaatteita ei kannata hankkia koskaan. Neutraalikin vaate voi olla mielenkiintoinen kunhan on hyvä leikkaus ja istuu päällä hyvin.
Piristeeksi voi riittää esim värikäs huivi, joku koru tms. Pääasia on että tuntee olonsa mukavaksi omissa vaatteissaan.