Mitä tarkoittaa naimanaamat? Joku sano, että Bottaksella ja Tiffanylla ois.
Itse en näe Tiffanyssa mitään seksuaalista. Pikkupojan oloinen lähinnä.
Kommentit (18)
Valtterilla on naimanaama, Tiffanyllä hevoshullun naama.
Laitan suuhunpantavaa naamaan. Aah.
Sorry mutta Valtteri ja Emilia oli enemmän... Vai meneekö jopa liian pitkälle, kun melkein kuin sisko ja veli?
Käsittääkseni naimanaamat tarkoittaa, että suhteen osapuolilla on toisia muistuttava ulkonäkö, vähän kuin sisaruksilla.
Mutta miksihän nimitys on juuri tuo? Miten samanlaisuus liittyy mihinkään naimajuttuihin?
Naimanaamat tarkoittaa sitä, että pari muistuttaa toisiaan ulkonäöllisesti. Näitä pareja on yllättävän monta, koska moni ihastuu itsensä tai perheenjäseen näköisiin, koska he tuntuvat tutuilta. Kyseessä on alitajuinen ilmiö.
Minusta Valtteri ja Tiffany eivät kyllä muistuta toisiaan yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni naimanaamat tarkoittaa, että suhteen osapuolilla on toisia muistuttava ulkonäkö, vähän kuin sisaruksilla.
Mutta miksihän nimitys on juuri tuo? Miten samanlaisuus liittyy mihinkään naimajuttuihin?
Liittyy siihen, että jotkut ajattelevat samannäköisten olevan hyvä pari keskenään ja suhteen ajatellaan onnistuvan. Mullekin yksi kaveri kommentoi kun seurustelin nykyisen mieheni kanssa, että meillä on niin naimanaamat ja se oli nimenomaan positiiviseen sävyyn tarkoitettu. Tässä "naima" ei varmaankaan viittaa seksiin vaan naimisiin menemiseen - pariskunta näyttää niin yhteensopivilta että varmasti päätyvät naimisiin (ja niin me kyllä päädyttiinkin).
Eikös se "naimanaama" tarkoita sitä, että kyseiset henkilöt ovat kovasti toistensa näköisiä. Ihmisethän kuulema ihastuu henkilöihin joiden ulkonäössä on samankaltaisia piirteitä kuin itselläkin. Tämä asia on mua ihmetyttänyt, koska en tunnista sitä, että olisin koskaan ihastunut itseni näköiseen mieheen. 🤭
En halua ruotia tätä uutta naisystävää, mutta sen voin paljastaa, että Emilia on mielestäni todella kaunis nainen. Niin suloisen naisellinen ja persoonallisen näköinen. Pidän myös hänen rauhallisen oloisesta julkisuuskuvastaan, ei ole tuonut yksityiselämäänsä tyrkylle.
Mulla ja mun miehellä on. Meitä luultiin nuorena monesti sisaruksiksi.
Inhoan tuota sanaa. Naimanaamat. :(
Ihmettelen miten Bottas ottanut noin "vaatimattoman" näköisen naisen, vaikka se exäkin oli. Näyttää siskolta ja veljeltä. Bottas on kuitenkin suht. komea ja menestynyt urallaan ja saisi tasokkaammankin naisen.
Valtsu nyt ei ole komeaa nähnytkään.
Sipe Santapukki ja Kauppi on täydellinen esimerkki naimanaamoista. Bottas ja naisensa näyttää kuvissa hyvin rakastuneilta, sen näkee silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy siihen, että jotkut ajattelevat samannäköisten olevan hyvä pari keskenään ja suhteen ajatellaan onnistuvan. Mullekin yksi kaveri kommentoi kun seurustelin nykyisen mieheni kanssa, että meillä on niin naimanaamat ja se oli nimenomaan positiiviseen sävyyn tarkoitettu. Tässä "naima" ei varmaankaan viittaa seksiin vaan naimisiin menemiseen - pariskunta näyttää niin yhteensopivilta että varmasti päätyvät naimisiin (ja niin me kyllä päädyttiinkin).
Ai jaa, multa on mennyt ihan ohi, että jotkut ajattelevat samannäköisten sopivan pariksi! Ja olen olettanut naimanaaman negatiivissävytteiseksi termiksi. Sen sijaan olen kuullut, että eri näköiset sekoittavat geenejä niin että jälkeläisistä tulee terveempiä, joten ihmisillä voisi olla myös alttius ihastua päinvastaisen näköisiin. Monet ajattelevat, että vastakohdat sopivat yhteen, joten naimanaama-sanan merkitys olisi voinut olla päinvastainenkin. Jolloin naimanaamoiksi sanottaisiin esim. Harryä ja Meghania. :D
Minusta Bottaksella ja Tiffanylla nimenomaan on naimanaamat. Ihan ovat samannäköiset. Ja Valtteri näyttää pitävän oikeasti sporttista naisista, joten hienoa, että on löytynyt oikea
Vierailija kirjoitti:
Sipe Santapukki ja Kauppi on täydellinen esimerkki naimanaamoista. Bottas ja naisensa näyttää kuvissa hyvin rakastuneilta, sen näkee silmistä.
Minusta taas ei ole. Sipe pitää vaaleista kauniista naisista, edellinenkin oli sellainen, Anna Eriksson
Vierailija kirjoitti:
Eikös se "naimanaama" tarkoita sitä, että kyseiset henkilöt ovat kovasti toistensa näköisiä. Ihmisethän kuulema ihastuu henkilöihin joiden ulkonäössä on samankaltaisia piirteitä kuin itselläkin. Tämä asia on mua ihmetyttänyt, koska en tunnista sitä, että olisin koskaan ihastunut itseni näköiseen mieheen. 🤭
Sama! Miehet joilla on samanlaisia piirteitä kuin itselläni (esim. pään tai kulmakarvojen muoto), eivät miellytä silmääni siinä mielessä, vaikka olisivat yleisillä mittareilla komeita. Myös naisten kasvossa ihailen päinvastaisia piirteitä.
17 lisää: Mulla on aika maskuliiniset kasvot (mistä en pidä). Pidän maskuliinisista kasvoista miehillä, kunhan en näe niissä mitään omasta naamastani tuttua.
?