Työtön, kuinka usein työkkäri ottaa Sinuun yhteyttä?
Kommentit (14)
Puoli vuotta työttömänä eikä ole mitään kuulunut, ei haittaa, kesä tulossa ja olen sitten lomalla toukokuu-elokuu :)
Kolmen kuukauden välein tuli jaarittelusoitto ollessani työttömänä.
Kova kiire oli soittajalla. Ei mitään hyötyä soitosta, pelkkä kontrolli joka oli pakko virkailijan suorittaa ja johon oli pakko vastata kun soitetaan.
Vähän niinkuin puhelinmyyjä olisi soittanut.
Onneksi osaltani moinen hölmöys historiaa.
Alussa olivat kerran tai pari yhteydessä. Itse olen ollut sinne päin yhteydessä kyllä. Kerran ovat laittaneet karenssin päälle pariksi kuukaudeksi. Silloinkaan kukaan ei ollut yhteydessä. Todella heikkoa on yhteydenpito.
Eivät ota koskaan yhteyttä sillä en ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Työttömyyspäivärahan vuoksi minun on sitä turha tehdä sillä en sitä saisi vaikka ilmoittautuisinkin. Osaan hakea ja haenkin töitä ilman työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumista.
En suostu menemään 9 euron päiväorjaksi sillä se vääristää työmarkkinoita joten toiminnallani pidän nykyisten työllisten puolia vaikka lokaa sataakin niskaan monesta suunnasta. Tosin toki voin mennä tekemään työkkärin tai kelan töitä 9 euron päiväorjana jonka johdosta heiltä lähtisi ihan hyvin palkatut työt alta. Tämän saman asian olen myös heille ilmaissut.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ota koskaan yhteyttä sillä en ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Työttömyyspäivärahan vuoksi minun on sitä turha tehdä sillä en sitä saisi vaikka ilmoittautuisinkin. Osaan hakea ja haenkin töitä ilman työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumista.
En suostu menemään 9 euron päiväorjaksi sillä se vääristää työmarkkinoita joten toiminnallani pidän nykyisten työllisten puolia vaikka lokaa sataakin niskaan monesta suunnasta. Tosin toki voin mennä tekemään työkkärin tai kelan töitä 9 euron päiväorjana jonka johdosta heiltä lähtisi ihan hyvin palkatut työt alta. Tämän saman asian olen myös heille ilmaissut.
Työkkärissä palkka on 2081e/kk, en nyt ihan äkkiä hyväksi kutsuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärissä palkka on 2081e/kk, en nyt ihan äkkiä hyväksi kutsuisi.
Riippuu näkökulmasta. Ymmärrän kyllä oman näkökulmasi täysin sillä tässä maassa taitaa elinkustannukset olla todella korkeat. Omasta näkökulmastani katsottuna se on ihan hyvä palkka; itse en ole siis ikinä saanut edes 10 euroa tunnilta palkkaa.
Viranomaisille ja pankeille ei pidä koskaan antaa puhelinnumeroaan, vaan niiden kanssa pitää toimia todisteellisesti, eli kirjallisesti. Puhelinkeskustelun voisi toki itsekin nauhoittaa, mutta harvoinpa niin tulisi käytännössä tehtyä. Niinpä on parempi, ettei näiden kanssa ole puhelimitse tekemisissä ollenkaan, sillä jos tulee tulkintaerimielisyyttä siitä, mitä on sovittu, on asiakas aina lähtökohtaisesti väärässä.
Ihmettelen kyllä vähän, miksi ihmiset niin kiltisti antavat numeronsa esimerkiksi työkkärille. En minä ainakaan halua, että minut herätetään kesken unien jollain asialla, jonka voi hoitaa verkossakin. Eihän heitäkään puhelimitse tavoita henkilökohtaisesti, on vain yleisiä palvelunumeroita, joten miksi heilläkään tarvitsisi olla minun henkilökohtainen numeroni.
Alussa kerran, oli joku "alkuhaastattelu" kai, sen jälkeen ei kertaakaan. Ansiosidonnainen alkaa loppua saas nähdä ollaanko sieltä yhteyksissä.
En ole työllistynyt vaikka osaaminen on päivitetty ja alalla on olevinaan pulaa tekijöistä. Työnantajilla kun ei ole pulaa työnhakijoista joiden ikä alkaa viitosella. Kiitos. Tulee pitkä työttömyys, toistakymmentä vuotta eläkettä odotellessa tyhjänpanttina. Ilmeisesti yhteiskunnalla on tähän varaa kun se sallitaan. Eläke tulee olemaan niin pieni että tulen olemaan rasitteena myös eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Alussa kerran, oli joku "alkuhaastattelu" kai, sen jälkeen ei kertaakaan. Ansiosidonnainen alkaa loppua saas nähdä ollaanko sieltä yhteyksissä.
En ole työllistynyt vaikka osaaminen on päivitetty ja alalla on olevinaan pulaa tekijöistä. Työnantajilla kun ei ole pulaa työnhakijoista joiden ikä alkaa viitosella. Kiitos. Tulee pitkä työttömyys, toistakymmentä vuotta eläkettä odotellessa tyhjänpanttina. Ilmeisesti yhteiskunnalla on tähän varaa kun se sallitaan. Eläke tulee olemaan niin pieni että tulen olemaan rasitteena myös eläkkeellä.
Kai ovat kurssille pakottaneet?
Useamminkin voisivat olla. Siellä helposti vain työnnetään asiakas 9€ orjatöihin 2-6 kuukaudeksi, että saadaan tyyppi pois häiritsemästä. Tilastoja vain siivotaan, eikä pyritä siihen, että joku joskus pääsisi töihin. Ja auta armias, että siitä firmasta on vaikea saada ketään kiinni tai päästä paikan päällä käymään.
Ennenvanhaan se oli leppoisaa, kun piti niihin pieniin vihkosiin laittaa työnhakuajat ylös ja sitä laitettiin sitten tyyliin puoli vuotta kerrallaan eikä tuona aikana kuulunut työkkärin puolelta mitään. Nykyään kaiketi pitäisi olla tiukempi kuri, muttei siltä näitä lukiessa vaikuta?
Joka 3. kuukausi