Menossa luokkakokoukseen, mitä jos entinen kiusaajani yrittää halata minua?
Tämä ihminen oli ainakin kouluaikoina kova halailija, ei tietysti minua tai muita kiusattuja halannut. Mitä jos hän onkin "unohtanut" että on kiusannut minua, ja yrittää halata?
Kommentit (9)
Anna halata. Sitten olet kuten et olisikaan.
No helkutti, sano että ei tartte halailla nyt, kun et ennenkään halaillu. Älä ole nynnerö, vaan suu auki! Samanlasia ihmisiä ootte kaikki, kukaan ei ole toista ylempänä, muista se. Sä oot arvokas.
esitä ettet muista häntä, kutsu väärällä nimellä
Olet nyt aikuinen ihminen ja sinua ei halaile kukaan jos et halua. Päätä itse ja elä sen mukaan ja älä ole nössö enää.
Sanot että etkö sä vieläkään ole kuollut - minuun et saasta koske, ikinä. Niin että kaikki kuulevat.
Hymyilet, sekä esität halaavasi ja kun se pääsee lähelle, niin vetäiset vasemman koukun leukaan.
Zinc
Olen samaa mieltä ekan kommentoijan kanssa. Tuskin hän haluaa halata, todennäköisesti hän häpeää kouluaikaista käytöstään. Jos kumminkin punkeaa kohti kädet koholla, niin SANO ääneen: "sinä kiusasit minua koulussa, en halua halata sinua". Ihan neutraalisti sanot, mutta jämäkästi. Harjoittele vaikka etukäteen kotona peilin edessä tuon sanomista, jos asia on sinulle kipeä ja pelkäät, ettet saa sanaa suustasi.
Puolensa pitäminen kasvattaa itsetuntoa. Lisäksi voi olla, että tuo saa kiusaajasi myös miettimään ja pyytämään anteeksi, mikä olisi hyvä asia teille molemmille.
Mene rohkeasti luokkakokoukseen vaan, ja toivon mukaan sinulla on siellä hauskaa! Et ole enää sama ihminen kuin kouluaikana, muista se. Myös kiusaajasi on kasvanut ja toivon mukaan muuttunut parempaan suuntaan. Yleensä kiusaaminen on tilannesidonnaista, ei mikään perinnöllinen kiusaaja-geeni.
Ei se ole unohtanut. Sitä luultavasti hävettää ja yrittää vältellä sinua. Jos yrittää halata niin kieltäydyt.