Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten läheiseni ei "muista" sairauttani?

Vierailija
29.02.2020 |

Mua on jäänyt todella vaivaamaan. Suutuin hiljattain mielestäni ihan oikeutetusti, kun hän toistuvasti ehdotteli/vitsaili minun aloittavan harrastuksia, joita en pysty harrastamaan sairauteni takia.
Kyseinen henkilö on tietoinen, että olen ollut fysioterapiassa, leikkauksessa, lääkityksellä , sairaslomalla ja työkyvyttömyyseläkkeellä sairauteni takia sekä saanut kotiin apua kotitöistä huolehtimiseen. En missään vaiheessa ole sanonut, että olisin parantunut.
Hänen reaktionsa suutahtamiseeni oli "sori!! En muistanut."
Mielestäni on todella outoa, jos tilanteen ollessa tämä ei ole muistanut, että en voi aloittaa fyysisesti rankkoja lajeja. Mikä voi aiheuttaa tuollaisen kommentoinnin? Oletteko kokeneet samanlaista?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole dementikko, mutta saatan tuollaiset asiat ihan oikeasti unohtaa helpostikin. En paljonkaan pyörittele mielessäni toisten ihmisten asioita, vaan keskityn pohdiskelemaan omiani. Noloja tilanteita on tullut ja ne luonnollisestikin minua hävettävät, mutta en unohda tahallaan. Ja olen ollut tällainen koko ikäni.

Vierailija
42/43 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aktiivisesti ajattele ystävieni sairauksia. Eli tiedän ne, mutta ne eivät ole koko ajan mielessä.

Toisenlainen asia, jonka "unohdin". Kaverini kanssa puhuttiin ihonväristä. Sanoin, että kaveripiiriini kuuluu vain valkoisia. Kaverini oli HÄH! Olin "unohtanut" että juuri tämä minun nenän edessäni oleva kaveri on tummaihoinen. Enkä ole sokea. En vaan ollut ajatellut asiaa.

Eli joskus tulee puhuttua tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ajattele sinua niin usein, että muistaisi sinun sairastavan jotain sellaista sairautta, jossa on suuria rajoituksia.

Ihmiset ovat täynnä itseään, samoin olet sinäkin. Ja on niin paljon kaikkea muutakin muistettavaa, tavallinen arki, työ, perhe-elämä omat huolet ja harrastukset täyttävät ihmisten ajan ja muistikapasiteetin.

On ymmärrettävää ettei muista että joku tuttu tai sukulainen sairastaa jotain tiettyä tautia ja on leikattu tietystä paikasta.

Ei ilkeyttä eikä pahansuopuutta eikä edes huumoria, se vain on niin.

Kyllä hän sen oikeasti muistaa, en muistanut on valetta ELLEI ole muistisairautta tai jotain henkistä vikaa, että kieltää kaikki muistot tästä. Siis on vienyt minua sairaalaan ja fysioterapiaan, seurannut läheltä välillä, kysynyt voinnista ym.jne. Kaukaiselta tutulta ihan ymmärtäisin, ettei muista mikä kenelläkin on. Sen takia mä hämmennyin tosta "en muistanut" kommentista, että pitäiskö huolestua vai mitä tästä pitäis ajatella. Ap

Ehdota hänelle muistitesteihin menemistä. Vaikuttaa kyllä alkavalta muistisairaudelta, ja ihan vakavissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi