Vasta eron jälkeen olen tajunnut miten itsekkään miehen kanssa haaskasin vuosia elämästäni
Kaikenlaisia "sattumuksia" on tapahtunut eron jälkeen. Minua suututtaa, että kaikki uudet ostamani vaatteet jäävät aina lasten isälle, vaikka lapset ovat enemmän minun luonani. Pyysin miestä palauttamaan vaatteita, koska minun luonani alkavat vaatteet loppua. Hän palautti vanhoja ja pieneksi jääneitä vaatteita. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta kaikki yhteiset asiat jäävät minun hoidettavakseni. Mies ei ehdi käyttää lasta neuvolassa/lääkärissä/hammaslääkärissä/puheterapeutilla, koska hän käy töissä (niin minäkin...). Mies tietää milloin noita käyntejä on, mutta a) hän ei hoida niitä ikinä, b) ei edes kysy miten siellä meni c) noudata mahdollisia hoito-ohjeita. Häntä ei tunnu tippaakaan kiinnostavan omien lastensa terveys. Häntä ei myöskään kiinnosta lasten kaverisuhteet, kuten synttärit ja lahjojen hankinta.
Viimeisin tempaus oli, kun mies toi korvakipuisen lapsen perjantai-iltapäivänä ja sanoi, että minä voin tarvittaessa viedä lapsen lääkäriin. Miehellä ei siis käynyt mielessäkään ITSE viedä lasta tk-päivystykseen heti aamusta oireilevaa lasta! Istuin sitten päivystyksessä lapsen ja tämän terveen sisaruksen kanssa tuntitolkulla asian takia, jonka olisi voinut helposti hoitaa virka-aikaan altistamatta toista lasta.
Olen todella hämmentynyt tilanteesta! Jostain syystä kuvittelin liittomme aikana olevamme jotenkin enemmän tasavertaisia hoitamaan lasten asioita. Toki hoidin enemmän, mutta en tajunnut, että näin paljon. Nyt vasta tajuan miten paljon paikkailin tuolloin miehen osallistumattomuutta ja katsoin asioita sormien läpi.
Kirjoitukseni pointti? Kunhan avauduin...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No tämmöstä se on, kun isä pakotetaan eron jälkeen olemaan lasten huoltaja vastentahtoisesti.
Yhtäkään miestä ei pakoteta isäksi eikä huoltajaksi. Ihan itse te tungette siittiöitänne naisiin.
Kaikki ex-miehet on aina narsisteja. Vuosikausia kupataan miestä, ja sitten voimaannutaan karaokebaarissa Kaija Koota lauleskellen. Uskottele itsellesi toki näin, naisille kun se peiliin katsominen on mahdoton tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämmöstä se on, kun isä pakotetaan eron jälkeen olemaan lasten huoltaja vastentahtoisesti.
Yhtäkään miestä ei pakoteta isäksi eikä huoltajaksi. Ihan itse te tungette siittiöitänne naisiin.
Eli olet uhri ja tahdoton panoalusta, etkä ole koskaan kuullut ehkäisystä?
Mulla ap ihan sama juttu.
Plus sitten kaikki nää sosiaalista ja terveystädit paapoo isää ja käsittelee sitä silkkihansikkain ja mulle tulee kaikki valitukset jos lapsella esim reikiä.
Koska kyllä isän osallistumista pitää KANNUSTAA!
annapas kun arvaan, sinä halusit eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies nimenomaan voidaan pakottaa isäksi koska isä ei saa päättää pidetäänkö lapsi vai ei. nainen voi kyllä tehdä abortin aina halutessaan joten nainen saa päättää että kantaako vastuun vai. tämän takia aborttikielto tekisi järjestelmästä oikeudenmukaisen niin olisi kummallakin sama motiivi pitää huolta ehkäisystä jos lapsia ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ap ihan sama juttu.
Plus sitten kaikki nää sosiaalista ja terveystädit paapoo isää ja käsittelee sitä silkkihansikkain ja mulle tulee kaikki valitukset jos lapsella esim reikiä.
Koska kyllä isän osallistumista pitää KANNUSTAA!
"Kiva kuulla", että on olemassa kohtalotovereita. Tosiaan tuo on ihan oma lukunsa, miten miestä pitäisi tukea isyydessä joka käänteessä. Hän on opetellut kohta toistakymmentä vuotta vanhemmuutta eikä edistystä tapahdu. Ihan kuin itsekään olisi mitään erikoista tukea saanut! Yhtä lailla mieskin voisi osallistua neuvolakäynteihin tai tarvittaessa ottaa yhteyttä perheneuvolaan, jos vanhemmuus huolettaa. En ole ominut lasta tms, mutta pakkohan se lapsi on hoitaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies nimenomaan voidaan pakottaa isäksi koska isä ei saa päättää pidetäänkö lapsi vai ei. nainen voi kyllä tehdä abortin aina halutessaan joten nainen saa päättää että kantaako vastuun vai. tämän takia aborttikielto tekisi järjestelmästä oikeudenmukaisen niin olisi kummallakin sama motiivi pitää huolta ehkäisystä jos lapsia ei halua.
Eli naisen on aina pakko synnyttää ja sitten mies ilmoittaa kiinnostaako huolehtia lapsesta vai ei? Ihmettelen edelleen miksi lapsia haluamattomat miehet eivät käytä ehkäisyä?
Ja kela-kortti oli tietenkin sinulla, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen on aina pakko synnyttää ja sitten mies ilmoittaa kiinnostaako huolehtia lapsesta vai ei? Ihmettelen edelleen miksi lapsia haluamattomat miehet eivät käytä ehkäisyä?
Naisen ei ole mikään pakko synnyttää. Oletko kuullut seksistä kieltäytymisestä, ehkäisystä, sterilisaatiosta, kohdun poistosta ja abortista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia haluamaton mies voi ottaa vastuun asiastaan eli käyttää ehkäisyä/käydä sterilisaatiossa/olla panematta.
Tuommoisia miehiä on Suomi pullollaan. ihan tuurista kiinni mitä sattuu saamaan. Lisäksi ikävä yllätys on kun mies muuttuu lasten saannin myötä. Entisestä kunnon miehestä täysin passattavaksi kännykänräplääjäksi. Itse harkitsen eroa koska mies ei vain enää kanna vastuuta arjesta.
Ei ihme että syntyvyys laskee kun kunnon miehiä on niin vähän. Suuri osa on noita itsekkäitä vätyksiä jotka ennen lapsia saattoivat olla ok tyyppejä. Miksi tällainen taantuminen tapahtuu? Onko kellään psykologilla tms vastausta? Vai onko se keskenkasvuisuutta joka vain paljastuu sitten kun pitäisi oikeasti olla se aikuinen, vastuunsa kantava. Onnekkaita ovat ne naiset joilla kunnon mies!
Mistä te näitä kultamunia oikein löydätte?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että syntyvyys laskee kun kunnon miehiä on niin vähän. Suuri osa on noita itsekkäitä vätyksiä jotka ennen lapsia saattoivat olla ok tyyppejä. Miksi tällainen taantuminen tapahtuu? Onko kellään psykologilla tms vastausta? Vai onko se keskenkasvuisuutta joka vain paljastuu sitten kun pitäisi oikeasti olla se aikuinen, vastuunsa kantava. Onnekkaita ovat ne naiset joilla kunnon mies!
Ei onnekkaita, vaan fiksuja. Kyllä ihan keskinkertaisellakin ihmistuntemuksella saa oikean käsityksen miehen luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kela-kortti oli tietenkin sinulla, eikö niin?
Voi elämän kevät.. Lääkäriin päästäkseen ei tarvita kelakorttia. Varmaan säälittävin puolusteluyritys ikinä.
Moniko mamma laukesi tästä miesvihaketjusta? täällä lattia märkäenä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 uuuhspruits!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myös kokemus exän itsekkyydestä. Oli jo suhteessa, mutta eron jälkeen itsekkyys korostui. Onneksi lapset jo teinejä. Tosin ei osallistu kuluihin, ei huolehdi. Hädin tuskin tapaa lapsia. Uusi vaimo ja vaimon lapset on tärkeitä. Näin on sanonut.
Inhottaa koko ihminen.
Myös eroa harkitseva kirjoitti:
Tuommoisia miehiä on Suomi pullollaan. ihan tuurista kiinni mitä sattuu saamaan. Lisäksi ikävä yllätys on kun mies muuttuu lasten saannin myötä. Entisestä kunnon miehestä täysin passattavaksi kännykänräplääjäksi. Itse harkitsen eroa koska mies ei vain enää kanna vastuuta arjesta.
Jep. Meillä mies hoitaa lasten asioita vain jos erikseen sanon. Tyyliin illalla 10min ennen nukkumaanmenoa ”nyt voisi pestä Artturin hampaat.. Riikalle pitäisi vaihtaa vielä yökkäri..” kokeilin joskus etten sano mitään, niin mies makasi sohvalla ja katseli kun minä juoksi tekemässä yksin kaiken. En ymmärrä???
Isää ei ole pakotettu huoltajaksi. Hän itse halusi lapsen to-pe ajaksi luokseen, koska oli vapaalla. Hänellä ei ole mitään syytä miksei olisi voinut hoitaa asiaa. Harmi vaan, että oma etu menee koko ajan muiden edun ohi. Mies ei kestä ollenkaan omista eduistaan luopumista muiden vuoksi.
ap