Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta eron jälkeen olen tajunnut miten itsekkään miehen kanssa haaskasin vuosia elämästäni

Vierailija
29.02.2020 |

Kaikenlaisia "sattumuksia" on tapahtunut eron jälkeen. Minua suututtaa, että kaikki uudet ostamani vaatteet jäävät aina lasten isälle, vaikka lapset ovat enemmän minun luonani. Pyysin miestä palauttamaan vaatteita, koska minun luonani alkavat vaatteet loppua. Hän palautti vanhoja ja pieneksi jääneitä vaatteita. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta kaikki yhteiset asiat jäävät minun hoidettavakseni. Mies ei ehdi käyttää lasta neuvolassa/lääkärissä/hammaslääkärissä/puheterapeutilla, koska hän käy töissä (niin minäkin...). Mies tietää milloin noita käyntejä on, mutta a) hän ei hoida niitä ikinä, b) ei edes kysy miten siellä meni c) noudata mahdollisia hoito-ohjeita. Häntä ei tunnu tippaakaan kiinnostavan omien lastensa terveys. Häntä ei myöskään kiinnosta lasten kaverisuhteet, kuten synttärit ja lahjojen hankinta.

Viimeisin tempaus oli, kun mies toi korvakipuisen lapsen perjantai-iltapäivänä ja sanoi, että minä voin tarvittaessa viedä lapsen lääkäriin. Miehellä ei siis käynyt mielessäkään ITSE viedä lasta tk-päivystykseen heti aamusta oireilevaa lasta! Istuin sitten päivystyksessä lapsen ja tämän terveen sisaruksen kanssa tuntitolkulla asian takia, jonka olisi voinut helposti hoitaa virka-aikaan altistamatta toista lasta.

Olen todella hämmentynyt tilanteesta! Jostain syystä kuvittelin liittomme aikana olevamme jotenkin enemmän tasavertaisia hoitamaan lasten asioita. Toki hoidin enemmän, mutta en tajunnut, että näin paljon. Nyt vasta tajuan miten paljon paikkailin tuolloin miehen osallistumattomuutta ja katsoin asioita sormien läpi.
Kirjoitukseni pointti? Kunhan avauduin...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämmöstä se on, kun isä pakotetaan eron jälkeen olemaan lasten huoltaja vastentahtoisesti.

Yhtäkään miestä ei pakoteta isäksi eikä huoltajaksi. Ihan itse te tungette siittiöitänne naisiin.

mies nimenomaan voidaan pakottaa isäksi koska isä ei saa päättää pidetäänkö lapsi vai ei. nainen voi kyllä tehdä abortin aina halutessaan joten nainen saa päättää että kantaako vastuun vai. tämän takia aborttikielto tekisi järjestelmästä oikeudenmukaisen niin olisi kummallakin sama motiivi pitää huolta ehkäisystä jos lapsia ei halua.

Lapsia haluamaton mies voi ottaa vastuun asiastaan eli käyttää ehkäisyä/käydä sterilisaatiossa/olla panematta.

Lapsia haluamaton nainen voi ottaa vastuun asiastaan eli käyttää ehkäisyä/käydä sterilisaatiossa/olla panematta. mies joutuu aina vastuuseen. nainen saa päättää joutuuko vastuuseen.

Vierailija
22/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämmöstä se on, kun isä pakotetaan eron jälkeen olemaan lasten huoltaja vastentahtoisesti.

Yhtäkään miestä ei pakoteta isäksi eikä huoltajaksi. Ihan itse te tungette siittiöitänne naisiin.

mies nimenomaan voidaan pakottaa isäksi koska isä ei saa päättää pidetäänkö lapsi vai ei. nainen voi kyllä tehdä abortin aina halutessaan joten nainen saa päättää että kantaako vastuun vai. tämän takia aborttikielto tekisi järjestelmästä oikeudenmukaisen niin olisi kummallakin sama motiivi pitää huolta ehkäisystä jos lapsia ei halua.

Lapsia haluamaton mies voi ottaa vastuun asiastaan eli käyttää ehkäisyä/käydä sterilisaatiossa/olla panematta.

Lapsia haluamaton nainen voi ottaa vastuun asiastaan eli käyttää ehkäisyä/käydä sterilisaatiossa/olla panematta. mies joutuu aina vastuuseen. nainen saa päättää joutuuko vastuuseen.

Jos molemmat haluavat lapsia mutta yhtäkkiä toinen päättää että toinen saakin kantaa kaiken vastuun. Se on sinusta ihan ok??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat haluavat lapsia mutta yhtäkkiä toinen päättää että toinen saakin kantaa kaiken vastuun. Se on sinusta ihan ok??

ei ole ok. lapset hankitaan yhteistuumin tai ei ollenkaan ja sitä eroa ei saa olla heti ottamassa kun lapset ovat kasvaneet vauvaiästä pois niin kuin tuntuu olevan tapana. tämä onkin jo toinen keskustelu ja erotilastot kertovat kummalla sukupuolella on peliinkatsomisen paikka. kumpi sen eroaloitteen siis tekee.

Vierailija
24/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole ok. lapset hankitaan yhteistuumin tai ei ollenkaan ja sitä eroa ei saa olla heti ottamassa kun lapset ovat kasvaneet vauvaiästä pois niin kuin tuntuu olevan tapana. tämä onkin jo toinen keskustelu ja erotilastot kertovat kummalla sukupuolella on peliinkatsomisen paikka. kumpi sen eroaloitteen siis tekee.

Niin että se ei tee väärin joka perseilee eikä kanna vastuutaan vaan se joka lopulta kyllästyy ja lähtee? Jaahas.

Vierailija
25/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle, joka ei kanna arkivastuitaan, laitetaan "kostoksi" eron jälkeen lapset hoitoon ja ihmetellään, kun se ei ykskaks alakaan kantamaan sitä vastuuta.

Vierailija
26/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle, joka ei kanna arkivastuitaan, laitetaan "kostoksi" eron jälkeen lapset hoitoon ja ihmetellään, kun se ei ykskaks alakaan kantamaan sitä vastuuta.

Hoitoon ihmiselle omat lapset, Kaikenlaista..

Vierailija
27/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Onko joku sanonut, että tässä olisi ongelma? Nyt on lähinnä surkuteltu miesparkoja, jotka eivät halua lapsia.

Vierailija
28/28 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a miksi korvakipuinen lapsi pitäisi viedä heti aamusta päivystykseen. Särkylääke ja tilanteen seuraaminen aluksi.

Jos uudet vaatteet katoavat isän kotiin pyydä lapsia laittamaan uudet vaatteet aina mukaansa, kun tulevat sinun luo. Mahdollisesti uudet vaatteet ovat ahkerassa käytössä ja pyykkikorin pohjalla, kun pitäisi siirtyä toiseen kotiin. Osta vaatteita lisää ettei lasten tarvitse kulkea kulahtaneissa vaatteissa. Niin tehdään ihan ei-eroperheissäkin.

Säännölliset terapiat: sopikaa asiasta lastenvalvojan luona. Terapioihin saa kelan taksikyydin hakemalla. Ottakaa se käyttöön tilanteen helpottamiseksi.

Anna miehen tehdä asiat omalla tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän