Karkauspäivä. Mikä voisi olla nykyajan vastine hamekankaalle?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamekangas?
Kysy joltain suomalaiselta aikuiselta.
Kysymys kuuluukin rautalangasta väänettynä, miksei se hamekangas edelleen käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hamekangas?
Kysy joltain suomalaiselta aikuiselta.
Kysymys kuuluukin rautalangasta väänettynä, miksei se hamekangas edelleen käy?
Kun ei nykyään monikana käytä hameita ja jos käyttää, ei ompele. Ompelijat on kalliita käyttää monelle.
Niin virtsako tänään karkaa vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säpi kmiehelle. Hän on sen ansainnut.
Siis se kosinnasta kieltäytynyt mies antaa?
Tasa-arvo on nykytrendi. Jos kmies rohkaistuu kosimaan niin rukkaset antanut neito tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä kysymys jos ajattelisi juurikin nykypäivään.
Teille jotka ette tiedä: perinteisesti nainen sai karkauspäivänä kosia, mutta mikäli sai kieltävään vastauksen tuli miehen ostaa naiselle uusi hamekangas. :)
Vaatehulluna olisin kosinut niin montaa miestä kun olisin vaan kerinnyt. Mahtavaa aikaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Englannin vastike on käsineet.
Eli meidän vastine ois iha vaa rukkaset!
Kaksi narua stringejä varten. Ne sitten hääkuvassa olennaisessa osassa = eivät näy.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi narua stringejä varten. Ne sitten hääkuvassa olennaisessa osassa = eivät näy.
Eli joku narukerä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä kysymys jos ajattelisi juurikin nykypäivään.
Teille jotka ette tiedä: perinteisesti nainen sai karkauspäivänä kosia, mutta mikäli sai kieltävään vastauksen tuli miehen ostaa naiselle uusi hamekangas. :)
Vaatehulluna olisin kosinut niin montaa miestä kun olisin vaan kerinnyt. Mahtavaa aikaa ollut.
Riskinsä siinäkin. Jospa se ensimmäinen vastaantuleva kaksilahkeinen olisikin ollut aikansa u l imies ja tarttunut heti elämänsä tilaisuuteen? Siinäpä sitten ilman hamekangasta jumitat naisvihamielisen ääliön kanssa kunnes kuolema erottaa.
Aika harvaa oikeasti ne merkkilaukut kiinnostaa, moni ei käytä laukkuja ollenkaan. Hamekangas oli käyttötavaraa, jota jokainen tarvitsi entiseen aikaan, kun vaatteet tehtiin itse ja kankaat oli kortilla. Mä luulen, että ihan vaan joku kaupan lahjakortti olis ok ja sille jokainen keksii jotain käyttöä, vaikka sitten ostaa ruokaa jos ei muuta.