Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään jonka läheinen on ollut päihdekoukussa?

Vierailija
28.02.2020 |

Miten olette kestäneet jos henkilö ruinaa ja ruinaa rahaa. Puhuu mitä kamalimmista vaihtoehdoista mitä hänelle voi tapahtua. Ihan järkyttävää. Pelottaa ja ahdistaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addikti löytää rahan aina, ei sille tarvitse lainata tai antaa. Mahdollistat vaan.

Vierailija
2/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En annakaan. Mutta ei se vie sitä pois että pelottaa ja ahdistaa että mitä hänelle käy. Juuri kun luulin että menee paremmin niin taas on tapahtunut jotain. Oksettaa ihan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni jäi huumekoukkuun nippanappa täysikäisenä. Toki pyrki salaamaan asian, pyyteli rahaa "koulujuttuihin", milloin hajosi tietokone, milloin piti ostaa uusia kirjoja. Muutamien vaiheiden jälkeen maksoin hänen pikavippejään yli 4000e edestä, kunnes tunnusti että raha-asiat on leviänä huumeiden vuoksi.

Ilmoitin että hoitaa itse raha-asiansa, siskoni murtautui meille. Yllättäen välit menivät tässä vaiheessa poikki, noihin aikoihin esikoiseni oli 3kk ja päätin, että huumeet eivät tule mitenkään kuulumaan lapseni elämään.

Vierailija
4/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni jäi huumekoukkuun nippanappa täysikäisenä. Toki pyrki salaamaan asian, pyyteli rahaa "koulujuttuihin", milloin hajosi tietokone, milloin piti ostaa uusia kirjoja. Muutamien vaiheiden jälkeen maksoin hänen pikavippejään yli 4000e edestä, kunnes tunnusti että raha-asiat on leviänä huumeiden vuoksi.

Ilmoitin että hoitaa itse raha-asiansa, siskoni murtautui meille. Yllättäen välit menivät tässä vaiheessa poikki, noihin aikoihin esikoiseni oli 3kk ja päätin, että huumeet eivät tule mitenkään kuulumaan lapseni elämään.

Miten siskolle sitten kävi, onko elossa? Tuo maailma on naiselle aika karu, jossain vaiheessa seksin myynti astuu kuvioihin kun kaikki muut rahahanat on valutettu:/

Vierailija
5/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä rajat,ota etäisyyttä,jos alkaa kuumottaa jatkuvasti. Sano,että autat,kun haluaa lähteä hoitoon,muttet silloinkaan rahallisesti.

Vierailija
6/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus loppuu sitten kun henkilö käy sun päälles ja lyö tai varastaa kalliit tavarasi ja myy ne. Tee läheisellesi palvelus: älä mahdollista käyttöä KOSKAAN.

Vierailija
7/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit, rankkaa on ollut sullakin ja iso summa mennyt vippeihin.

Tuolla oli puoli vuotta parempi tilanne. Nyt soitti ääni hitaana että vanhat vuosien takaiset velkojat oli hänet nähneet ja pitäisi maksaa 170e tunnin sisään tai pahoinpitelevät hänet. Sanoin etten voi auttaa, mutta kamalalta tuntuu. Todennäköisesti tarvitsee vaan itse, mutta entäs jos jotain tapahtuu.

Vierailija
8/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet ovat ne tutut suht nuorena, ei ole enää.

Vierailija
9/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet, että antamalla rahaa ruokit hänen riippuvuuttaan (oikeastihan ne rahat menevät kuitenkin päihteisiin). Eli teet palveluksen addiktille, kun et anna hänelle rahaa. Ei se helppoa ole, mutta ainut vaihtoehto. 

Vierailija
10/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh itse olin vain alko koukussa ja nyt tervehtynyt. Vinkki läheisille, jos ei vahvaa omaa tahtoa ole, ei toivoa paranemisesta olen. Usein edes tahtoaan ei riitä. Päihde nimittäin tuhoaa koko mielen ja henkilösä tulee rotta kirjaimellisesti.

Vierailija
11/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa. Olen hyväksynyt että pahin mahdollinen on edessä.

Vierailija
12/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyyden otto, en osaa muuta suositella.

Hassua tuo omaisten syyttely mahdollistajiksi, ei se käyttö lopu vaikkei joku anna rahaa.

Vierailija
13/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh itse olin vain alko koukussa ja nyt tervehtynyt. Vinkki läheisille, jos ei vahvaa omaa tahtoa ole, ei toivoa paranemisesta olen. Usein edes tahtoaan ei riitä. Päihde nimittäin tuhoaa koko mielen ja henkilösä tulee rotta kirjaimellisesti.

Upeeta että olet tervehtynyt! 💪

Vierailija
14/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet surutyön nyt etukäteen, sillä henkilö, josta välität, ei ole enää olemassa. Fyysinen kuori on jäljellä, mutta ei juuri mitään muuta. Ajattele rahanantoa niin, että autat häntä hitaassa itsemurhassa, jos annat rahaa.

Vierailija
15/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä addiktin sisko. Kuulostaa siltä että läheisesi yrittää kiristää sinulta rahaa maalailemalla noita kauhukuvia? Pelkään itsekin koko ajan mitä veljelleni saattaa tapahtua noissa piireissä, mutta yritä muistaa, että läheisesi tilanne ei ole sinun syysi, vaan johtuu hänen itse tekemistään valinnoista. Tuntuu tietysti todella karulta olla "pelastamatta" läheistään, ja pelätä että hän joutuu kohtaamaan väkivaltaa tai jopa kuolee. On kuitenkin myös niin, että läheisesi tietää kyllä missä mennään. Olen esimerkiksi sanonut veljelleni lukemattomia kertoja, että hoitoon pääsee ja eroon pääsee, ja pitkänkin käytön jälkeen on mahdollista aloittaa normaali elämä. Olen luvannut olla tukena jos hän haluaa joskus lopettaa. Hän kuitenkin ihan itse valitsee joka kerta tuon arvaamattoman elämän, johon väkivalta kuuluu olennaisena osana.

Hanki itsellesi keskusteluapua, addiktien läheisille on olemassa paljon tukea, joka kannattaa hyödyntää! En itse pystyisi suhtautumaan asioihin näin rauhallisesti, ellei napakka päihdetyöntekijä olisi sanonut minulle, ettei veljeni, aikuinen mies, voi syyllistää minua omista valinnoistaan, vaan hän tekee itse omat päätöksensä ja minä omani.

Ja on se silti ihan hirveää. Voimia sinulle tähän kaikkeen.

Vierailija
16/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkku kuoli 18v yliannostukseen. Miehen lähisukulaisella alkon kanssa ongelmia. Omallakin perheellä alkoholiongelma taustaa muutama kuollut siihen.

Vierailija
17/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä addiktin sisko. Kuulostaa siltä että läheisesi yrittää kiristää sinulta rahaa maalailemalla noita kauhukuvia? Pelkään itsekin koko ajan mitä veljelleni saattaa tapahtua noissa piireissä, mutta yritä muistaa, että läheisesi tilanne ei ole sinun syysi, vaan johtuu hänen itse tekemistään valinnoista. Tuntuu tietysti todella karulta olla "pelastamatta" läheistään, ja pelätä että hän joutuu kohtaamaan väkivaltaa tai jopa kuolee. On kuitenkin myös niin, että läheisesi tietää kyllä missä mennään. Olen esimerkiksi sanonut veljelleni lukemattomia kertoja, että hoitoon pääsee ja eroon pääsee, ja pitkänkin käytön jälkeen on mahdollista aloittaa normaali elämä. Olen luvannut olla tukena jos hän haluaa joskus lopettaa. Hän kuitenkin ihan itse valitsee joka kerta tuon arvaamattoman elämän, johon väkivalta kuuluu olennaisena osana.

Hanki itsellesi keskusteluapua, addiktien läheisille on olemassa paljon tukea, joka kannattaa hyödyntää! En itse pystyisi suhtautumaan asioihin näin rauhallisesti, ellei napakka päihdetyöntekijä olisi sanonut minulle, ettei veljeni, aikuinen mies, voi syyllistää minua omista valinnoistaan, vaan hän tekee itse omat päätöksensä ja minä omani.

Ja on se silti ihan hirveää. Voimia sinulle tähän kaikkeen.

Kiitos. Voimia sulle myös. Yleensä pystyn käsittelemään näitä juttuja, mutta nyt tuntui että pitkän hyvän jakson jälkeen paiskattiin taas märkä rätti naamalle, ja tämä väkivallan uhka oli uusi juttu.

Huh, tämän illan rämmin suossa ja yritän huomenna ryhdistäytyä taas.

Vierailija
18/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuserkku kuoli 18v yliannostukseen. Miehen lähisukulaisella alkon kanssa ongelmia. Omallakin perheellä alkoholiongelma taustaa muutama kuollut siihen.

On nämä jutut niin syvältä 😐

Vierailija
19/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siskolle sitten kävi, onko elossa? Tuo maailma on naiselle aika karu, jossain vaiheessa seksin myynti astuu kuvioihin kun kaikki muut rahahanat on valutettu:/

Ei siihen nyt niin kauhean kauankaan mene. Myyhän jotkut, vaikka huumeisiin ei rahaa tarvisikaan.

Vierailija
20/21 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää kukkahattutätinä, mutta oman parhaimman ystäväni päihdehelvetti alkoi kannabiskokeilusta. Oli aivan tuhannen sekaisin, sitten siirtyi pikkuhiljaa vahvempiin aineisiin. Se ei riittänyt että vippasi kavereilta, lisäksi hän varasti minulta ja monelta muulta rahaa ja koruja. 

Ihan aiheesta nämä kuivilla olevat narkkarit vastustaa kannabista.