Lukko lasten oviin?
Meillä ei wc:tä lukuunottamatta ole huoneiden ovissa lukkoja. Paitsi laitoimme jokin aika sitten sellaisen makkariimme oman mielenrauhan takaamiseksi.
Poikamme huomasi lukon ja toki alkoi kinuamaan sellaista itselleen ja sitten tyttökin. Pitäisikö lapsille hommata lukot?
Koputan huoneisiin mennessä, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, kun lapsilla on yleensä luurit korvilla, eivätkä kuule koputusta.
Onko teillä lasten (teinien) ovissa lukot?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini kuulee kun koputan.
... Ja siis on vastamelukuulokkeet päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kun teinillä on ovi kiinni, se on sama kuin se olisi lukossa. Et sinä sinne voi mennä noin vaan.
Miksi vanhemmat sitten tarvitsee omaan oveensa lukon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun teinillä on ovi kiinni, se on sama kuin se olisi lukossa. Et sinä sinne voi mennä noin vaan.
Miksi vanhemmat sitten tarvitsee omaan oveensa lukon?
Sitä pitää kysyä ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lasten huoneisiin pitää laittaa lukot, jos teilläkin sellainen on.
Niin, ja jos perheen aikuiset saavat ajaa autoa, niin lastenkin pitää saada.
EIkö oikeasti tule mieleen mitään, miksi teinit haluavat myös olla joskus 100% varmoja, ettei sieltä ovesta paukata sisään lupaa odottamatta?
Meillä on lukot makuuhuoneissa ja kodinhoitohuoneissa. Vain meidän makkarissa avain aina lukossa ja ovi lukossa, kun sekstataan.
Kaikki ovet saa molemmin puolin auki tai lukkoon. Olen kuvitellut, että kaikki uudehkot sisäovet turvallisuussyistä näin Suomessa.
Avaimet vessan ikkunalaudalla makuuhuoneiden läheisyydessä.
Meillä on lukot wcn, kylppärin, meidän vanhempien, lasten ja vierashuoneen ovissa. Lähti just tuosta että laitettiin lukko meidän vanhempien makkariin ja lapset halusi sitten myös omiinsa. Mutta harvoin ne on lukossa, ellei jotain intiimiä tapahdu oven takana.
Hmm, hankala kysymys. Pieni laps vielä, niin tuohon palataan myöhemmin. Paloturvallisuuden kannalta olen sitä mieltä, että juu ei lukkoa oveen. Toisaalta itse muistan, miten minun huoneeseen aina ryntäiltiin sisään koputtamatta - se oli kamalaa. Tuon takia koko nuoren aikuisuuteni ajan säpsähdin, kun kämppis ja myöhemmin avopuoliso avasi oven. Lukko ovessa luo turvallisuuden tunnetta ja opettaa vastuullisuuteen ja aikuisuuteen. Saman ajaa se, että saa viettää aikaa yksin kotona. Aikuisilla nyt on muutenkin eri säännöt, joten se ei ole peruste.
Teinillä on lukko ovessa. Ei hän yöllä ovea pidä lukossa. Mielestäni lukko on hänen oikeutensa, koska itse sellaisen halusi. Vessanlukko, joten saan sen halutessani auki. Eikä sitä saa lukittua, kuin sisäpuolelta. Huoneeseen on vapaa pääsy, kun teini on pois. Asunto on pieni ja teinin huoneen kaappi on liinavaatekäytössä, eli hän on tottunut, että huoneessa käydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sattuessa jättäisit lapset sinne oven taa kun et pääsisi pelastamaan. Aha.
Yleensähän kyllä on ikkunat mistä pääsee.
Miksi ne lapset eivät tulipalon sattuessa avaisi niitä ovien lukkoja?
Sitä paitsi, tarkoittaako lukko sitä, että sen on oltava aina lukossa?Jos nukkuvat tai kuulokkeet päässä tai vaikkapa avain hieman hukassa just kun pahin sattuu. Se on sitten sulle ok.
Ei tarvitse etsiä avainta, jos lukko on samanlainen kuin vessan ovessa.
Vierailija kirjoitti:
Lukot on kyllä iso turvallisuusriski, varsinkin jos tulipalo syttyy yöllä ja kaikki ovet lukossa.
Miksi ihmeessä oletetaan, että kaikki ovet olisivat lukossa yöllä? Meillä on ovissa lukkoja, mutta harvoin ne on lukossa ja vain silloin kun ihmiset ovat hereillä.
Miksi lukko?
Ei sinne huoneeseen tarvitse mennä ilman lukkoakaan.
Voi huudella oven takaa esim syömään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lukot makuuhuoneissa ja kodinhoitohuoneissa. Vain meidän makkarissa avain aina lukossa ja ovi lukossa, kun sekstataan.
Kaikki ovet saa molemmin puolin auki tai lukkoon. Olen kuvitellut, että kaikki uudehkot sisäovet turvallisuussyistä näin Suomessa.
Älytön ajatus mennä makuuhuoneeseen ja laittaa ovi lukkoon. Kuin laittaisi kyltin "sekstataan", toimisi yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalon sattuessa jättäisit lapset sinne oven taa kun et pääsisi pelastamaan. Aha.
Yleensähän kyllä on ikkunat mistä pääsee.
Kerrostalossa?
Oon varmaan omituinen mutta nuorena ovessani ei ollut lukkoa ja sitä paitsi ovi oli lähes aina auki. Ei ole jäänyt traumoja enkä ymmärrä miksi pitäisi jotenkin lukittautua omaan huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön ajatus mennä makuuhuoneeseen ja laittaa ovi lukkoon. Kuin laittaisi kyltin "sekstataan", toimisi yhtä hyvin.
En kanssa ymmärrä tuota. Meillä ei ole edes ovia makuuhuoneissa mutta silti jokainen ymmärtää olla menemättä toisten huoneisiin kysymättä onko se ok.
Meillä on lukot lastenhuoneiden ovissa. Tai nyt teini on toistaiseksi ilman kun vaihdettiin huoneita.
Lukko on ihan perus vessan lukko. Sen saa kyllä tarpeen tullen auki avaimen kärjellä hyvin helposti ulkopuolelta. Öisin ei ole kukaan laittanut ovea lukkoon. Teiniä lukuun ottamatta kaikki nukkuu ovi auki/raollaan muutenkin.
Itsellä oli lapsena/teininä lukko ja oli tosi tärkeä siksi ettei pikkusisarukset tulleet huoneeseen. Ennen lukkoa telkesin kahvan tuolilla ja kirjoilla niin ettei sitä saanut ulkopuolelta millään auki eli vessan lukko lie turvallisempi jos joku sitä miettii.
Joku puhui itsetuhoisuudesta mutta ei kai kukaan masentuneelle itsemurhariskillä varustetulle teinille lukkoa hanki mitä ei saa auki?
Ja joku penäsi perusteluja ja kaikki perustelut taisi kuulua kastiin ettei lukkoa tule. Minusta yksityisyys on riittävä ja hyvä peruste.
Meillä myös 2-vuotias ja hänen takia nuo isommat laittavat ovensa lukkoon ja usein myös jos on kaveri kylässä.