Induktio-lieden omistajat! Toimii ko .. -Sinccis
Toimiiko induktiolla keraamiset paistinpannut ? Lueskelen juuri induktioliesistä, kun omastani aika jättää, niin ehkäpä vaihdan sitten siihen. Mulla on joskus ollut keraaminen, enkä ollut kovin tyytyväinen, kun kaikki palaa lasiin kiinni ja sitten hangataan hangataan ja hangataan.
Niin. Back to the kysymys. Toimiiko keraamiset paistinpannut siinä? Entäs hiiliteräs?
Hyvin epäselvästi on kerrottu, että keraaminen ei siinä toimi, ja teräs toimii, mutta entäs hiiliteräs ? Entäs jos keraamisessa pannussa on sellainen pohja? (tai siis ylipäätänsä, onko niissä, että toimii ?)
Kiitos jo etukäteen
Kunnioittavasti,
Sinccis
Kommentit (29)
Ajattelin, että voisin myös testata ensin jollain erillisellä levyllä. Minä poika kun se tykkään kokata ja aina ei kaikki pannut meinaa mahtua liedellä, jos tulee pääruokaa, lisukkeita, eri kastikkeita, wokkia samaan aikaan jne ..
Sinccis
Ei olis haittaa, jos olis toinen liesi. Jos minä talon rakentaisin, niin siniä olisi ilman muuta kaksi hellaa ja paljon muutakin järkevää.
Vierailija kirjoitti:
kvg
Juuri sieltä katsoin pälli ja näihin ei saanut vastausta.
Zinc
Joten
HV
Riippuu aina siitä millainen on sen pannun pohja. Moniin on lisätty nykyään materiaaleja jotka mahdollistavat induktioleidellä toimimisen vaikka "perusmateriaali" ei toimisikaan.
Mutta ainoa tapa on katsoa lukeeko siinä pannussa "induction ready" tai jotain vastaavaa.
Kun aikanaan siirryttiin induktiolieteen niin kymmenestä vanhasta pannusta, padasta ja kattilasta 8 toimi ja tämä oli siis 7 vuotta sitten ja tilanne lienee nykyään vielä paremmin.
Jahas. Ei taida olla kuin soskun asiakkaita taas palstalla.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aina siitä millainen on sen pannun pohja. Moniin on lisätty nykyään materiaaleja jotka mahdollistavat induktioleidellä toimimisen vaikka "perusmateriaali" ei toimisikaan.
Mutta ainoa tapa on katsoa lukeeko siinä pannussa "induction ready" tai jotain vastaavaa.
Kun aikanaan siirryttiin induktiolieteen niin kymmenestä vanhasta pannusta, padasta ja kattilasta 8 toimi ja tämä oli siis 7 vuotta sitten ja tilanne lienee nykyään vielä paremmin.
Niin, no tuo ei auta, kun pannut on jo ostettu.
Zinc
Haluaisin tietää toimiiko siinä hiiliteräs. Entäs keraamiset, onko niitä ylipäätään keraamisia, jotka toimii.
Jos jollain sellainen on, niin sittenhän asia on sillä selvä.
Kyllä kai minä itsekin osaan kaupassa katsoa lukeeko siinä induktio vai ei.
Herran jumala.
Zinc
Onko Jumala isolla ?
Etten vaan tee etiketti-virhettä ..
Zinc
Se olis katastrofi
Jääkö magneetti kiinni pannun pohjaan?
Jos jää niin kaikki sellaiset ovat ainakin meillä toimineet.
Minä oon siinä ymmärryksessä, että induktioliedelle sopivuus testataan magneetilla. Jos magneetti tarttuu kattilan tai paistinpannun pohjaan, niin silloin käy induktioliedelle. ...näin ainakin itse toimittu eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kokeile tarttuuko magneetti kattilasi pojaan
Kuten sanottu jo edellä, magneetti soveltuu testaamiseen
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tee siis magneetin kanssa testi.
Vierailija kirjoitti:
Ei aavistustakaan, kun olen heittänyt muutoissa magneetit mäkehen.
Hmm .. tai no .. tai noo..
On mulla varmaan veitsimagneetteja !
Zinc
Ekana Tefal, joka oli pesussa. Toimii kuin junan vessa.
Zinc
Keraaminen pannu Ei toimi !!
ÄÄH !!!
Zinc
wokit toimii
hiiliteräs toimii
Eikö kellään ole hiiliterästä, kun ei osannut sanoa toimiiko ?
Zinc
Tähän mennessä ainoa tuo keraaminen, jok ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Ekana Tefal, joka oli pesussa. Toimii kuin junan vessa.
Zinc
Eli valuttaa kaiken maahan...?
No ei sun ny jumalauta tartte tänne päivitellä joka prkleen pannusi toimivuutta. Sait vastauksen kysymykseesi, nyt voit häipyä, pelle.
kvg