Eronnut: Mitä teit sormukselle?
Jonkin aikaa meni etten pystynyt ajattelemaankaan käyttöä, mut laitoin sormuksen pitkäst aikaa (eri) sormeen, ja muistin et tykkään tosta korusta tosi paljon. Vihkihän on aikanaan valittu paitsi rakkauden symboliksi, niin koruksi joka on päivittäisessä käytössä ja tarkoitus oli etelämän loppuun, on siis kaikista koruistani eniten omantyylinen
Onko vihkisormuksen uusiokäyttö ok? Mietin jos vanhan kaiverruksen poistattais ja laittaa uuden tilalle. Mitä muuta ootte tehneet noille?
Kommentit (41)
Vein kultasepälle ja se takoi ohjeiden mukaan siitä riipuksen.
Emme koskaan antaneet toisillemme sormuksia (vaikka naimisissa siis oltiin).
Vein panttikonttoriin ja ostin rahoilla itselleni matkan.
Teetin siitä tyttärelle kaulakorun rippilahjaksi. Vaikka sormus olikin kaunis, en vaan kokenut oikeaksi käyttää sitä eron jälkeen.
Laatikossa säilössä. En aio itse käyttää sitä enää ikinä, mutta meidän tytär saa sen jos haluaa kun kasvaa isoksi. Hänet on kastettu samana päivänä kuin meidät on vihitty, ehkä tytär löytää sille merkityksen. Tai sitten ei. Itse päättäköön mitä sillä sitten tekee :)
Annoin lasten prinsessaleikkeihin. Arvottomia timantteja ilman rakkautta.
Heitin sekä kihla- että vihkisormuksen sillalta koskeen.
Kysyin exältä, haluaako hän sen takaisin. Ei halunnut.
Säilytän korua laatikossa muistona pitkästä ihmissuhteesta, joka oli loppuvaihettaan lukuun ottamatta varsin hyvä.
Lähetin johonkin kultarahaksi.com tai vastaavaan, sain parisataa.
Teetätin virkisormuksesta ja kahdesta kihlasormuksesta kaulakorun. (Mulla oli tallessa parikymppisenä saatu kihlasormus, joka sekin meni kiville). Helpompi laittaa perinnöksi tyttärelle.
Pistin oikeaan nimettömään. Todella kaunis timanttisormus, jonka ihan itse valitsin.
Annoin äidilleni, hän käyttää sitä yhä. Hieno timanttisormus.
Olen hukannut sen. Johonkin talteen se kai on aikanaan jemmattu, nyt en vaan tiedä enää mihin.
Vein kultasepälle yhdessä parittomien ja vääntyneiden korvakorujen/renkaiden kanssa sulatettaviksi kultaharkon muotoiseksi kaulakoruksi.
Vierailija kirjoitti:
Pistin oikeaan nimettömään. Todella kaunis timanttisormus, jonka ihan itse valitsin.
Joku muukin siis! Muutitko mitään, kaiverruksia tms?
Mulla on hieman eri kokoiset kädet ja sormus on juuri sopiva oikeaan keskisormeen. Surut on surtu nyt ja ihmissuhde tärkeä, sopuero kaikin puolin ja ihanat lapset syntyi liitosta. En koe tarvetta unohtaa, eikä sormukseen liity enää kuin lämpöä. Mut en kaipaa yhteen enää niin en tietty haluis antaa väärää viestiäkään. Toki eipä moni muu tosta varmaan muista mikä koru kyseessä.
Vanhan sormuksen pitäminen kertoo ihmisestä enemmän kuin arvattekaan :) itse vein sormuksen metsään ja kaivoin sen laavun lähelle kissä tavattiin ensimmäisen kerran, kaivoin maahan yhdessä muiden korujen kanssa. Ovat vedenpitävässä rasiassa n.50cm syvyydessä ja sinne jäävät.
Heitin puupurujen seassa roskikseen.
Lipaston laatikossa. Laitan sormeen jos menen ulos viihteelle. En välitä baarien naisseurasta.