Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä on toinen nainen

Vierailija
28.02.2020 |

Ystävälläni on suhde perheenisän kanssa ja haaveilee myös, että joku päivä tämä mies jättäisi vaimonsa ja he alkaisivat seurustelemaan. Tätä on jatkunut jo pitkään.

Mitä ihmettä sanon ystävälleni? Rasittaa katsella tilannetta vierestä. Tuntuu, että olen osasyyllinen kun tiedän petoksesta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitä haavetta ois järkevä vähän realisoida ja todeta tietyt faktat, ettei mies vaimoaan jätä, Sitten kun jää kiinni jää ystäväsi häviölle. 

Tuo on vähän kurja juttu, mutta ystäväsi valinta.

Miksi ei jättäisi kun kerran pettääkin. Jatkuvastihan tätä tapahtuu. 

Aivan sama, vaikka jättäisikin, mutta eipä se ystävä mitään kunnon miestä pettäjästä itselleen saa. Sitten onkin hyvä huomata, että on itsekin petettynä. Niin makaa kuin petaa. -ohis-

Totta kai voi saada hyvän miehen itselleen. Ei mies sellaista petä jota rakastaa, vaimoaan ei selvästi rakasta. Lapsellista fantasiaa luulla etteikö pettäjä voisi olla jonkun muun kanssa onnellinen.  

Meinaatko, että ei ole sitä vaimoaan rakastanut ? On pakotettuna joutunut suhteeseen ihmisen kanssa, jota haluaa pettää ? Lapsellista fantasiaa kuvitella, että on itse niin täydellinen, että minua ei petä. 

Aivan varmasti on uudenkin kanssa onnellinen, kunnes suhteeseen tulee samat ongelmat, joita ei ole edellisessäkään suhteessa kyennyt hoitamaan. Jos olisi kyennyt, olisi eronnut ja sillä hyvä.

Aika usein sen nuoruuden rakastetun kanssa päätyy yhteen ja perustaa perheen ilman sen suurempia tunteita koska niin kuuluu tehdä. Aavautuu aivan uusi maailman kun ensimmäisen kerran rakastuu oikeasti. Ihan varmasti on ollut jotain tunteita vaimoa kohtaan, mutta varmuudella kaikki naimisiin menevät eivät puolisoon oikeasti rakasta. Yksi varma merkki on myös se ettei edes avioiduta lasten äidin kanssa vaan roikotetaan pitkässä hirressä avoliitossa vaikka on kodit ja lapset ja autot. 

Vierailija
22/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen hoitaisi omat asiansa, sekaantumatta muiden asioihin, niin maailma olisi parempi paikka.

Ei ole minun ongelma jos ystäväni on 2. tai 3.

Itsekin olen käynyt vieraissa! Nykyisen puolisoni kanssa suhteessa jo 15 vuotta, ilman syrjähyppyä.

Elämä tuo tullessaan ennakoimattomia muuttujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelen naisen kanssa joka on aikaisemmin ollut suhteessa se toinen nainen. Eli oli vuosia toisen, perheellisen miehen rakastaja. Olen yrittänyt asiaa jotenkin itselleni selittää, mutta en ole keksinyt miten. Ei kaikkien miestenkään moraali siedä pettämistä vaikka kyseessä olisi se kolmas pyörä. Lisäksi se ajatus siitä että hän on osallistunut tämän miehen vaimoparan pettämiseen herättää väkisinkin arvailut naisen arvoista ja moraalista. Olenko minä itse tämän naisen seuraava petettävä?

Vierailija
24/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään parisuhde ei ole yksiselitteinen. Asioilla on monta puolta ja monelle on helppoa lähteä tuomitsemaan tietämättä asiasta sen enempää. Minkä sille voi jos ihminen rakastuu, oli se kohde sitten vapaa tai ei. Ei varmaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun niin pääsee käymään.

Vierailija
25/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään parisuhde ei ole yksiselitteinen. Asioilla on monta puolta ja monelle on helppoa lähteä tuomitsemaan tietämättä asiasta sen enempää. Minkä sille voi jos ihminen rakastuu, oli se kohde sitten vapaa tai ei. Ei varmaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun niin pääsee käymään.

Ymmärrän rakastumisen. En pettämistä. Jokainen kunnollinen ihminen kykenee jättämään puolisonsa ennen kuin siirtyy seuraavaan. Jokainen kunnollinen ihminen jaksaa odottaa sen Suuren Rakkauden eroa entisestä puolisostaan ennen panemista. Mielestäni pettäjät ja toiset naiset/miehet ovat heikkoja ja moraalittomia ihmisiä. Rakkaus ei oikeuta kohtelemaan muita ihmisiä huonosti. Kyse onkin todellisuudessa itsekkyydestä ja himosta. "Minä haluan, joten minä teen!" Oikea rakkaus jaksaisi odottaa.

Vierailija
26/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ystäväsi olla tuollaisessa elämässä. Tuntuu oma rehellinen elämä ihanalta tuollaisen jälkeen :)

Vierailija
27/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kunnioittaa naista, jolle menee läpi miesten vollotus "huonoista" kotioloista. Kyllähän jokainen nainen törmää näihin valittajamiehiin, jotka yrittävät herätellä naisten hoivaviettiä tekeytymällä uhriksi. Minä vaan en halua parisuhteeseen säälittävän raukan kanssa, vaan tasa-arvoisen aikuisen. Ei tulisi mieleenkään valehdella itselleni, että salapatjana toimiminen olisi jotenkin romanttista. Sehän vaan tarkoittaa, ettet kelpaa oikeaan parisuhteeseen, tasa-arvoiseksi kumppaniksi.

Ja koska kunnioitus on minulle ihmissuhteiden kulmakivi, en voisi enää olla ystävä ihmisen kanssa, joka kakkoseksi ryhtyy. Ystävyyttäkin tärkeämpää on se, että elää omien arvojensa mukaan. Ei ystävyys ole mikään vankilatuomio, vaan se on aktiivinen valinta, kuten parisuhdekin. Ja aina voi valita toisin.

Vierailija
28/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteen. Ihankun nenäsi edessä ryöstettäs kioskia ja tunnet sen ryöstäjän.

Vierailija
29/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pettävä ystävä joka myöskin ainut ystävä, en halua laittaa välejä poikki koska sen jälkeen olisin yksin.

Vierailija
30/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kunnioittaa naista, jolle menee läpi miesten vollotus "huonoista" kotioloista. Kyllähän jokainen nainen törmää näihin valittajamiehiin, jotka yrittävät herätellä naisten hoivaviettiä tekeytymällä uhriksi. Minä vaan en halua parisuhteeseen säälittävän raukan kanssa, vaan tasa-arvoisen aikuisen. Ei tulisi mieleenkään valehdella itselleni, että salapatjana toimiminen olisi jotenkin romanttista. Sehän vaan tarkoittaa, ettet kelpaa oikeaan parisuhteeseen, tasa-arvoiseksi kumppaniksi.

Ja koska kunnioitus on minulle ihmissuhteiden kulmakivi, en voisi enää olla ystävä ihmisen kanssa, joka kakkoseksi ryhtyy. Ystävyyttäkin tärkeämpää on se, että elää omien arvojensa mukaan. Ei ystävyys ole mikään vankilatuomio, vaan se on aktiivinen valinta, kuten parisuhdekin. Ja aina voi valita toisin.

Narsistin puhetta.

Vierailija
31/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla sinä olet vastuussa ystäväsi olemattomasta moraalista ? et yhtään mitenkään.

Noh, vähän sama asia kuin se, että joku tietää toisen kiusaavan toista mutta ei puutu.

Tiedän, että tämä mies pettää vaimoaan, enkä puutu asiaan mitenkään.

just näin. 

Vierailija
32/32 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä pettävä ystävä joka myöskin ainut ystävä, en halua laittaa välejä poikki koska sen jälkeen olisin yksin.

Tähän kyllä mielestäni sopii myös se perinteinen palstavastaus: JSSAP. Huonossa ystävässä ei kannata roukkua. Aloita geokätköily, niin saat pian uusia kavereita ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi