Vuokratyöfirmat ja osakeyhtiöt
Ovat syyllisiä ihmisten ahdinkoon, vetävät välistä ja mahdollistavat orjatyön.
Kommentit (11)
En nyt syyllistäisi kaikkia osakeyhtiöitä, mutta kaikkia vuokrafirmoja kylläkin. Miten tämmöinen ihmisten vuokraaminen voi olla laillista?
Vierailija kirjoitti:
En nyt syyllistäisi kaikkia osakeyhtiöitä, mutta kaikkia vuokrafirmoja kylläkin. Miten tämmöinen ihmisten vuokraaminen voi olla laillista?
Kyllä ne firmat ihan itse sen vuokrafirman palkkaa kun eivät viitsi/kerkiä valkkaamaan hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Miten vetävät välistä?
Osakeyhtiöt jakaa tulosta osakkaille, pahimmassa tapauksessa ulkomaille. Tuottavuus tärkeää joka johtaa siihen, että työ tuotetaan mahdollisimman kannattavasti ts. halvalla eikä resurssoida Suomeen, joka lisäisi työtä Suomessa. Se hillo katoaa rikkaiden taskuun.
Vuokrafirmat taas käyttää työttömiä hyväksi. Myyvät ihmiset halvemmalla ja usein tukien avulla töihin ja se osa mikä kuuluisi nirmaalisti työntekijälle palkasta menee vuokrafirmalle. Ilman vu8krafirmaa palkatut saavat sen osan itselleen ja se vaukuttaa eläkkeen määräänkin suoraan.
Vuokrafirmat teettävät myös pimeää työtä ja yritykset maksavat osan työntekijän palkasta pimeästi joissakin vuokrafirmoissa veroja ja kustannuksia kiertääkseen ja vuokrafirma saa tämän pimeänä itselleen.
Verottajan pitäisi ratsata vuokrafirmat aika ajoin!!!
Kyllä mulle on yleensä ihan TESsin mukaan vuokrafirmat palkan maksaneet, että jos riistoa ja välistävetämistä tapahtuu, se kohdistuu kyllä sitten siihen firmaan jolle mun työpanos on vuokrattu.
Ahterista vuokratyö silti mun mielestä on. Aina epävarma tilanne, onko vai eikö ole jatkossa töitä, eikä ikinä pääse osaksi työyhteisöä.
Mikä älynväläys!
Kielletään osakeyhtiöt!
Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle on yleensä ihan TESsin mukaan vuokrafirmat palkan maksaneet, että jos riistoa ja välistävetämistä tapahtuu, se kohdistuu kyllä sitten siihen firmaan jolle mun työpanos on vuokrattu.
Ahterista vuokratyö silti mun mielestä on. Aina epävarma tilanne, onko vai eikö ole jatkossa töitä, eikä ikinä pääse osaksi työyhteisöä.
Kysyhän joskus niiltä vakinaisilta mitä heille maksetaan samasta työstä. Saatat yllättyä.
Öö no älä mene töihin vuokrafirman kautta? Äly hoi?
Kommunismiako ehdotat? Nykyään ei kannata perustaa muita firmoja kuin osakeyhtiö. Sen voi perustaa yksinkin ja osakkeenomistajana voi olla ainoastaan itse.
Ymmärrän jos ei halua työskennellä vuokratyöläisenä, koska onhan asema silloin epävakaa. Kuitenkin on sellaisia ihmisiä, joiden tilanteeseen vuokratyö sopii. Itse teen töitä eräällä suurella vuokrafirmalla keittiöpuolella keikkalaisena. Nappaan siis itselleni sopivia vuoroja heidän järjestelmästään. En tiedä, mistä on keksitty, että vuokratyössä palkasta menee (joidenkin huhujen mukaan jopa 50%) itse firmalle kun työntekijä joutuu tyytymään tynkä palkkaan. Minulle maksetaan TES:n mukainen palkka, jossa kylläkään ei tuolla alalla ole hurraamista.
Poikani on myös vuokrafirman kautta töissä. Hänellä on viikossa minimituntimäärä joka on nollaa isompi, ihan hyvä tuntipalkka työn vaativuuteen nähden myös. Hän opiskelee samalla ja saa itse ilmoittaa, koska on töissä ja koska on koululla oltava. Hän tekee koko ajan samalle työnantajalle ja työsopimus on toistaiseksi.
Miten vetävät välistä?