Teinitytöt nilkat paljaana talvella
En yksinkertaisesti ymmärrä tätä uusinta nuorten villitystä. Ulkona on -5 ja hyinen tuuli ja käytännössä jokainen vastaantuleva teinityttö on nilkat paljaana, joskus puoleen väliin säärtä asti. Monesti on vieressä kulkaa jopa teinin äiti tai isoäiti, jota ei ilmeisesti kiinnosta tippaakaan tytön tuleva reumatismi. Tekisi joskus oikeasti mieli nykäistä huoltajaa hihasta ja kysyä onko kasvatus mietitty loppuun asti.
Voisiko joku selittää mistä on kyse? Olen aidosti huolestunut tästä nykypäivän meiningistä. Ei tuo voi olla muuta kuin terveydelle haitallista.
Kyselin tästä aiheesta muualla somessa aiemmin ja sain todella vihamielistä palautetta. Sen lisäksi etten ymmärrä miksi talvella pitää mennä kesähousuissa, en ymmärrä miksi minulle suututaan kun ilmaisen huoleni aiheesta. Aivan kuin olisin Suomen ainut ihminen jonka mielestä talvella pitää pukeutua lämpimästi. Varsinkin nyt kun meillä jyllää koronavirus, on käsittämätöntä että koko Suomen nuorison annetaan laittaa puolustusjärjestelmänsä vaakalaudalle pelkästään muodin takia.
Ihan vaan ymmärtääkseni mistä on kyse, kävin äsken itse lenkillä nilkat paljaana. Niitä alkoi särkemään välittömästi. Siis ihan pistää luita myöten. Olen ollut jo pitkään sisällä hieromassa jalkojani ja edelleen nilkkaa särkee. Hämmennykseni teinityttöjen järjenjuoksua kohtaan lisääntyi entisestään. Tiedän että nuoret pysyvät lämpimänä aikuisia paremmin, mutta ei kai nuokaan kuolemattomia ole.
Kommentit (35)
Reuma on autoimmuunisairaus, jolla ei ole mitään tekemistä nilkkojen tai muunkaan kehonosan paleltumisen kanssa. Huolehdi siis vain omista nilkoistasi, kenenkään toisen nilkat eivät sinulle kuulu.
Aloituksella on taas enemmän miinusta kuin plussaa. Voisiko joku kertoa miksi? Täysin aiheellinen ja fiksu postaus asiasta johon tulisi puuttua.
Ei tämä uusi ilmiö ole, ja talvikin on leuto, mutta silti paleltaa teinien puolesta! Itse olin teini pipottomuuden aikakautena, sitä onneksi sai paikattua isoilla hupuilla jotka oli "ihan cool".
Toivottavasti tämä paljaat nilkat, napa ja rintakehä hömpötys menee vihdoin ohi ennen kuin omia lapsia alkaa trendit kiinnostaa.
Joo, en olisi kyllä uskonut että tuollainen juttu tulee muotiin. Toivottavasti menisi pian pois muodista.
Puuttua? Just joo, esim.16v asuu yksin opiskelijana, miten sinä häntä vahdit???
"Aloituksella on taas enemmän miinusta kuin plussaa. Voisiko joku kertoa miksi?"
Koska miinustajat ovat itse nilkkailijoita tai heidän äitejään. Jos joku suuttuu kun oman lapsen paljaista nilkoista huomautetaan, niin kyseessähän on ilmiö jossa lapsen vanhempi tajuaa olevansa kritiikin kohteena ja puolustusreaktiona alkaakin huutamaan sen sijaan että myöntäisi ettei yksinkertaisesti kykene puuttumaan asiaan.
En tiedä mikä tämän ilmiön psykologinen nimi on, mutta tähän törmää usein. Kerran Tokmannin kassalla joku ukko oli katsonut limsapullojen hinnan väärin ja kun kaikki jonossa näkivät hänen tumpeloinnin, hän nolostumisen sijasta alkoikin huutamaan kassaneidille ja syyttelemään häntä ettei vaikuttaisi siltä että mies itse oli munannut.
"Teinien kanssa on vähän muutakin taisteltavaa kuin vatteet, joten kyllä on sallittava että teini päättää itse niistä"
Muuten olin viestisi kanssa samaa mieltä, mutta en tästä kohdasta. Vaikka ei pystyisikään kieltämään teiniä, niin periksi ei tule antaa. Jokaisella ihmisellä on vapaa tahto, mutta alaikäistä lasta tulee silti ohjata oikeaan suuntaan, koska joku 15-vuotias ei todellakaan tee oikeita päätöksiä jos tälle antaa vapaat kädet. Teinit EIVÄT osaa pukeutua oikein jos heidän antaa siitä itse päättää. Muistan nuorempana kun kuulin pojasta joka oli kuollut, kun ajoi mopolla pakkasella ilman pipoa tai kypärää. Verisuoni jäätyi päästä.
Ihmeellistä on mielestäni ollut sekin, että teinityttöjen annetaan kesällä pukeutua käytännössä miten paljastavasti tahansa, ja kun tähän ei pystytä puuttumaan niin syytetään sitten kaikkia heitä tuijottavia miehiä pedofiileiksi, koska keski-ikäistä valkoista miestä on aina helppo syyttää, sen sijaan että vaan puettaisiin ne lapset säädyllisesti.
Juu, kaikki suomen teinit vaan laitokseen ja sinne poliisit vahtimaan, etteivät poistu ulos paljailla nilkoilla. Samoin poliisit pakkopukemaan teinit jokaiseen oppilaitokseen.... Vähän vois näitä aloituksia miettiä, onko niissä mitään järkeä vai ei. Ehkä on tärkeämpää, ettei teini käytä päihteitä, tee rikoksia ja voi muutenkin hyvin. Tulkaa pois niistä tynnyreistänne.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kaikki suomen teinit vaan laitokseen ja sinne poliisit vahtimaan, etteivät poistu ulos paljailla nilkoilla. Samoin poliisit pakkopukemaan teinit jokaiseen oppilaitokseen.... Vähän vois näitä aloituksia miettiä, onko niissä mitään järkeä vai ei. Ehkä on tärkeämpää, ettei teini käytä päihteitä, tee rikoksia ja voi muutenkin hyvin. Tulkaa pois niistä tynnyreistänne.
Meillä on kyllä saatu lapset pitämään pitkiä housuja. En tiedä miksei se muilla tämän ketjun vanhemmilla onnistu.
Kova kuri on ollut ihan alusta asti niin teini-iän kapinat on helpompi pitää aisoissa.
Mistä sä tuedär, miten ne housut on koulussa kääritty? Pelotteletko kenties helvetillä?
Puettaisiin lapset? Miten sinä jonkun teinin puet, varsinkin jos hän asuu omillaan?
Paljas nilkka kerää kaikki kuset, paskat ja taudit. Kiva.
Reuma ei kyllä johdu mistään paljaista nilkoista... Anna teinien pukeutua miten pukeutuvat, ei kai se kenenkään muun nilkkoja palella.
Taannoin oli muotia matalat housut ja lyhyet takit, silloin peloteltiin munuaistulehduksella ja hedelmättömyydellä. Jossain vaiheessa pipottomuus oli muotia ja silloin peloteltiin aivojen jäätymisellä. Teinit pukeutuu hölmösti vuodesta toiseen ja aina joku jaksaa kauhistella. Kuuluu ns. asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä saatu lapset pitämään pitkiä housuja. En tiedä miksei se muilla tämän ketjun vanhemmilla onnistu.
Kova kuri on ollut ihan alusta asti niin teini-iän kapinat on helpompi pitää aisoissa.
No, sain joskus 12-13-vuotiaana remmistä koska en olisi suostunut käyttämään pyöräilykypärää. Siis se yllättäen aina lähti päästä pois heti kotipihan jälkeen ja kun tuosta oli jäänyt monta kertaa kiinni, tuli lopulta kunnon kuritus. En suosittele, nimittäin melkeinpä joka kerta tuon jälkeen kun oli lähdössä pyörällä ja vanhemmat oli paikalla, niin tuli sellainen kiusallinen olo, kun ikään kuin oli sanattomasti pakotettu laittamaan se kypärä ja muisti tasan tarkkaan sen, mitä oli käynyt. Ei hyvä, ei näin.
Ei teinien vanhemmat voi olla kotona vahtimassa, missä vaatteissa teini menee ulos, kun töissäkin pitää käydä. Vielä vähemmän voi vahtia, mitä koulussa laittaa reppuun ja mitä jättää päälleen. Ja miten ajattelit pukea aikuisen kokoista teiniä? Teinien kanssa on vähän muutakin taisteltavaa kuin vatteet, joten kyllä on sallittava että teini päättää itse niistä, vai palkkaatko kenties lastenvahdin 13-17 vuotiaille?