Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te hoikat ihmiset syötte?

Vierailija
27.02.2020 |

Eli nimenomaan ihmiset, jotka olette ja pysytte vuodesta toiseen normaaleissa mitoissa. Mikä on teidän normaali päivän menu ja herkutteletteko? Miten paljon liikutte?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan normaalisti. Pääosin teen ruuat itse, mutta syön myös pitsaa, sushia, suklaata jne. En juo mehuja ja limppareita, olutta ja punaviiniä silloin tällöin. Jos paino joskus nousee pari kiloa, syön kevyemmin kunnes olen takaisin normaalipainossani.

Vierailija
22/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kuin on nälkä, muuten ruoka ei edes mene alas. En ota lisää, jos tulen yhdestä annoksesta kylläiseksi. En aina ehdi tai jaksa syödä aamulla, muuten syön noin kolme kertaa päivässä. Ihan normaalia ruokaa syön, en puputa pelkästään porkkanoita. Luulisin että kyse on enemmän siitä, kuinka paljon syö ja syökö yli oman kulutuksensa. Liikun myös paljon, joten en liho vaikka herkuttelenkin usein. Saatan vetää kevyesti fazerin sinisen kerralla ja vetää puoli pussia sipsiä päälle, mutta luonnostaan sitten syön muuten vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo minulla on sellaisia kausia että välillä mikään ei maistu ja välillä taas syön paljon enemmän. Pääsääntöisesti kuitenkin uskon syy lihomattomuuteeni on sopivat annoskoot, en herkuttele välttämättä edes joka viikko, en juo limua ollenkaan tai edes mehuja juuri koskaan. Säännöllisyys. Ainoa oikea paheeni on energiajuomat.

Nyt olen kipeä joten ruokavalio on outo, mutta tänään olen syönyt vain 3 piirakkaa ja illalla aion tehdä laskiaispullia. Heti huomaa, että kun syö epäsäännöllisesti niin alkaa tehdä herkkuja mieli 🙄

Vierailija
24/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin...

Aamiainen: Paljon mustaa kahvia.

Lounas: Kaurapuuro (1/2 litraa veteen 3dl ryynejä). Suolaa ja sokeria päälle.

Pääateria: Jokin riisi_ makoronihässäkkäpata, jossa minimaalisesti rasvaa. Pakastevihanneksia paljon sekaan. Suosin tonnikalaa tai soijarouhetta (en oo mikään v*tun maailmanpelastaja). Ruisleipää.

Iltapala: 1-2 omppua tai banaania ja kahvia. Jos yllättäen ihan kauhee nälkä iskee iltamyöhään, voin keittää vaiks uudestaan kaurapuuroa, ja syödä hyvillä mielin. Mustaa kahvia uppoo...

"Napostelu"? En "napostele" koskaan! Oikeesti en....

Lauantai: Vapaa. Syön ihan mitä v*ttua huvittaa? Iso possunpaisti ja kermaperunat? Kyllä uppoaa. Lasagne? Chili? Kaikki menee.

Sunnuntai hillitysti herkkujen tähteitä lauantailta ja maanantaina taas paluu arkeen. Soppapäivä 1-2 kertaa viikossa.

That´s it.

Vierailija
25/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syön puurolautasellisen jossa jotain hedelmää ja teetä. Lounaaksi joko 100g pastaa/riisiä tai joku keitto tai salaatti. Iltapäivällä taas teetä sekä jugurttia ja keksiä. Iltaruuaksi kalaa, lihaa, tai vihanneksia. Välttelen rasvaista lihaa ja pastaa/perunaa/riisiä illalla. Iltaruuan jälkeen en enää syö mitään, sillä syön aika myöhään klo 19 aikaan. Tämä on peruskaavani päivästä toiseen. Herkuttelen harvoin sokerilla: en osta koskaan kotiin karkkia tai suklaata. Pari kertaa kuukaudessa kyllä voin syödä iltaruuaksi pizzaa tai korvata koko illallisen vaikka pannukakulla, jos tekee mieli mättää kunnolla. Juhlissa ja vieraiden luona syön mitä vain estotta. Käyn joka päivä kävelyllä, jos vain ehdin. Muuta liikunta en harrasta.

Ruokavalioini ei ole aina ollut tällainen, vaan tätä on pitänyt harjoitella monta vuotta. Esimerkiksi sokerin vähentäminen oli erityisen vaikeaa. Siitä pitää pysyä melkein kokonaan erossa, ettei sitä tee mieli.

Vierailija
26/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä mitä mieli tekee mutta olen huomannut että annoskokoni on noin 1/3 jos vertaan esim.työkavereiden annoksiin.

Harvoin syön itseni niin täyteen että tarvii puuskuttaa ja katua.

Autoton perhe eli päivässä tulee automaattisesti käveltyä tai pyöräiltyä yhteensä n.10 km.

Mitään urheiluharrastusta ei ole ja herkuttelen joka päivä, mutta esim.suklaata muutama pala, ei koko levyä kerralla.

160cm ja paino vaihtelee 51-53kg.

Iltapalaa en joka ilta syö... tässä mitä nopeesti mieleen tuli

Vierailija
27/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään himokarppaaja, mutta kartan vehnää, riisiä, sokeria ja perunaa kaikessa ruokailussa. Olen syönyt vähähiilihydraattista ruokaa jo reilun 10 vuoden ajan, sillä hiilihydraatit tekivät oloni vetämättomäksi ja olin aiemmin jatkuvasti väsynyt. Ennen “dietille” alkamista olin myös hoikka, mutta liikuin paljon enemmän. Hikijumppaa / juoksulenkkejä 2 - 3 kertaa viikossa.

Nykyisin syön myös syön todella harvoin, vaikka se oil aiemmin suurinta herkkuani. Aamupalana aina puuro marjojen kanssa ja kahvia. Herkuttelen tummalla suklaalla (90%) kahvin kanssa.

Liikkua voisin enemmänkin. Nykysin arkisin lähinnä hyötyliikuntaa. Viikonloppuisin kävelylenkkejä.

Vierailija
28/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa ja kananmunaa kahvin kanssa, lounaalla yleensä riisiä ja kanaa vihanneksilla ja öljylisä, välipalat hedelmiä ja riisikakkuja, illallisella kanaa/kalaa/possua kasvisten kanssa ja iltapalaksi kananmunaa ja pähkinöitä on aikalailla peruspäivä. Asialliset annoskoot ja sitten se monelle hui kauhea-osuus: syön käytännössä päivittäin samaa, koska oikeasti pidän kanasta ja riisistä. Harrastan fitnesstä ja treenaan salilla aktiivisesti, mutta se ei edellyttäisi kanan ja riisin puputusta. Se nyt vaan on mulle sitä herkkua.

Herkuttelen kerran viikossa-parissa jollakin ruokavaliooni kuulumattomalla, mutta saatan olla viikkojakin herkuttelematta ellei tee mieli. Miellän ruuan enemmän polttoaineeksi, en jotenkin enää nykyään ajattele sitä joka aterialla taivaallisena nautintona. Ruokavaliooni ei kuulu maito, gluteeni eikä nauta, kaksi ekaa yliherkkyyden vuoksi ja viimeisen huomasin jumittavan koko kropan aivan totaalisesti eli maha ei toimi, jos syön nautaa.

Nykyään lihaksikas 171/67, aikaisemmin painolukemat huiteli yli sadassa.

Vierailija
29/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään himokarppaaja, mutta kartan vehnää, riisiä, sokeria ja perunaa kaikessa ruokailussa. Olen syönyt vähähiilihydraattista ruokaa jo reilun 10 vuoden ajan, sillä hiilihydraatit tekivät oloni vetämättomäksi ja olin aiemmin jatkuvasti väsynyt. Ennen “dietille” alkamista olin myös hoikka, mutta liikuin paljon enemmän. Hikijumppaa / juoksulenkkejä 2 - 3 kertaa viikossa.

Nykyisin syön myös syön todella harvoin, vaikka se oil aiemmin suurinta herkkuani. Aamupalana aina puuro marjojen kanssa ja kahvia. Herkuttelen tummalla suklaalla (90%) kahvin kanssa.

Liikkua voisin enemmänkin. Nykysin arkisin lähinnä hyötyliikuntaa. Viikonloppuisin kävelylenkkejä.

* Nykyisin syön myös ruisleipää todella harvoin...

Vierailija
30/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut hoikka, paitsi muutaman vuoden aikuisiässä. Olin silloin sellaisessa työssä, jossa napostelin pitkin päivää pieniä annoksia makeita ja rasvaisia juttuja. Elimistöni meni ihan sekaisin! Minulla kesti melko kauan tajuta tilanne, mutta onneksi älysin sen ennen kuin painoni nousi hirveästi (ehti nousta 5-10 kg). 

Näin mutu-tuntumalla olen vakuuttunut siitä, että suolistoni mikrobikanta muuttui kokonaan. Söin normaalia kotiruokaa, ei mitään superterveellistä, mutta ei erityisen epäterveellistäkään, annokseni olivat ihan normaalikokoisia, mutta paino nousi. Vaikka yritin keventää ja syödä vähemmän, en saanut hilattua painoani alemmas millään, vaikka väittäisin että kalorinsaantini oli pienempi kuin nykyään. Painonhallinta on aina muulloin ollut minulle todella helppoa, siksi tilanne oli mielestäni tosi outo ja halusin muutosta.

Ensin pidin pienen (noin päivän mittaisen) paaston. Paasto oli lyhyt, koska en ole kokenut paastoaja enkä jaksanut ottaa asiasta kunnolla selvää. Sen jälkeen matkustin vegaanikaverini luokse ulkomaille (tämä oli sattumaa, ei ruoan vuoksi suunniteltu juttu). Kaverini on todella hyvä kokki ja parin viikon ajan söin oikeastaan vain kasviksia. Noiden kahden viikon jälkeen oloni tuntui ihan mielettömän hyvältä!

Kotiin palattuani lopetin makeiden napostelun ja rakensin aika höllästi ruokavalioni niin, että se oli sekoitus omaa entistä ja kaverin vegaanista ruokavaliota. Aloin siis tietoisesti syödä enemmän kasviksia ja vähemmän valmistuotteita ja lihaa. 

Tarkoitukseni oli myös alkaa urheilla säännöllisesti, mutta totuuden nimissä teen sitä aika epäsäännöllisesti. Kävelen ja pyöräilen kuitenkin verrattain paljon ja pystyn juoksemaan yli kymmenen km lenkkejä. En ota stressiä liikunnasta, vaan pyrähtelen mielihalujen mukaan.

Nyt pari vuotta myöhemmin painoni on laskenut suunnilleen siihen, minkä itse katson omaksi normaalipainokseni. En ole ollut laihdutuskuurilla, mutta olen aktiivisesti pyrkinyt muuttamaan suolistoni mikrobikantaa, ja se on ollut palkitsevaa. En myöskään juurikaan napostele, vaan syön ruoka-aikoina neljä kertaa päivässä. Toisaalta en niuhota ruoan kanssa pätkääkään, vaan voin syödä toisinaan myös karkkia, pullaa, jne. Ruoka on minulle ennen kaikkea nautinto, eikä minulle ole yhdentekevää se mitä syön. Kiinnitän syömiseen siis aika paljon huomiota, mutta positiivisessa mielessä. Ruoasta tekee nautittavan paitsi se, miltä se suussa maistuu ja tuntuu myös se, millainen olo siitä syömisen jälkeen jää. Olen hoikka hedonisti!

Vierailija
31/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5 kertaa päivässä; kaksi kunnon annosta lämmintä ruokaa, tuhti mutta terveellinen aamupala sekä kaksi välipalaa. Välipala on esim. Kaksi leipää juustolla ja kasviksilla+jugurtti tai vanukas. Herkuttelen monta kertaa viikossa, usein joka päivä (esim. Leivos kahvin kanssa, muutamina päivinä viikossa suklaata oman mielen mukaan) 168cm/57kg

Vierailija
32/32 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti ja kunnon annoksia, sellaista suht terveellistä kotiruokaa. Sen yritän pitää sääntönä, että joka aterialla jotain kasvista, hedelmää tai marjoja. Liikuttua tulee joka päivä vähintään hyötyliikunnan verran, koska en omista autoa. Liikun kyllä muutenkin, varmaan noin 5 päivänä viikossa. Juoksen, teen kävelylenkkejä, kotitreenejä, hypin hyppynarulla ja keväästä syksyyn pyöräilen. Mitään sen ihmeempää ruokavaliota en noudata, kaikkea kohtuudella on toiminut ainakin nämä elämäni ensimmäiset 30 vuotta :D Mä kyllä ihan viikottain syön myös jotain herkkuakin, kerran viikossa keskimäärin. Tosin en aina mitään älytöntä määrää kerralla. Esim. leivoksen, jäätelöäannoksen tai suklaata. Joskus sitten kyllä jonkun kunnon pussin irttareitakin. Mitat 163cm paino 53-54 kg, jos sillä jotain merkitystä.