Miten te hoikat ihmiset syötte?
Eli nimenomaan ihmiset, jotka olette ja pysytte vuodesta toiseen normaaleissa mitoissa. Mikä on teidän normaali päivän menu ja herkutteletteko? Miten paljon liikutte?
Kommentit (32)
no ruokaa, me ei vaan ahdeta mahaa täyteen joka aterialla,eikä niitä naposteluja ja karkkeja ,tai herkuttelupäiviä.
Laitan suuhun ruokaa, pureskelen ja nielaisen. Olen lähes kaikkiruokainen ja joskus herkuttelen esim. suklaata.
Tavallista ruokaa ja herkkujakin, mutta aina kohtuuden rajoissa.
Syön säännöllisesti, terveellisesti, ja kohtuullisia annoksia. En herkuttele sokerilla ja rasvalla enkä juo limuja enkä alkoholia.
Syön mitä huvittaa, enkä lihoa lainkaan. Olen pysynyt 15 vuotta saman painoisena.
Säännölliset ateriat. Lounaalla ja päivällisellä kun syö hyvin, ei tarvitse napostella mitään välipaloja. Jos haluan syödä herkkuja, useimmiten otan sen huomioon muissa päivän aterioissa. Syön esimerkiksi luonaaksi kevyen keiton niin illalla voi syödä mitä tykkää.
Olen masentunut vaikeasti mutta en halua läskistyä, joten minulla on oma kaava jolla voin mättää paljon suklaata ja keksenä napaan.
-Ensin mahaan maustettua jauhelihaa, kanaa jne. 200-300g (vaimentaa tulevan insuliinitason ryöpsähdyksen), n. 400-500kcal
-Sen jälkeen suklaata, jäätelöä, sipsejä, kakkua jne. noin 1400-500kcal edestä
-Kevyttä liikuntaa kuten kävelyä puoli tuntia
Näin se kulutus pysyy päivätasolla 1800kcal/pv enkä lihoa grammaakaan, ja mieliala nousee kun syön valtavan määrän herkkuja joka päivä.
Aamupala, lounas, välipala tai pari, toinen lämmin ruoka (jos jaksaa tehdä tai on valmiina) ja iltapala.
Aamupalalla yleensä syön esim. puuroa marjoilla, pähkinöillä ja raejuustolla / jogurttia ja mysliä ja jotain hedelmää / leipää päällisillä. Lämpimät ruoat on pääasiassa ihan perus kotiruokaa, yritän muodostaa ateriat lautasmallin mukaan. Välipaloilla esim. rahka + hedelmä / leipää ja leipä on aika vakio iltapalakin. Joskus iltapalan jälkeen tulee yönälkä ja tulee naposteltua muutakin (mitä nyt kaapista sattuu löytymään). Herkuttelun määrä vaihtelee, välillä voi olla viikkoja että tulee haettua herkkuja kaupasta joka päivä, mutta jossain kohtaa pitää aina tehdä ryhtiliike ja siistiä syömisiä.
Liikun aika aktiivisesti, hyötyliikuntapyöräilyä tulee 5-6h viikossa ja siihen päälle kamppailutreenejä 4-5 kertaa viikossa.
nälkään, enkä syö uudestaan ennekuin on nälkä. Useimmiten hyvin pieniä annoksia. Välillä menee parikin päivää ennekuin syön uudestaan jos oon syöny lautasellisen
Vierailija kirjoitti:
Haarukalla ja veitsellä.
Lusikka on myös hyvä apuväline, mutta puikoilla en ole opetellut syömään.
Yksi hoikkuuden tai normaalipainon salaisuus lienee syömisen ja liikkumisen suhteuttaminen toisiinsa. Samoin jos tekee kotona ruokaa isomman annoksen, niin sitä ei ole pakko syödä kerralla tai heittää pois, vaan loput voi syödä myöhemmin illalla tai seuraavana päivänä. Lisäksi ei pidä koko ajan napostella jotain ja siihen auttaa mm. hampaiden peseminen ruokailujen välissä,
180senttiä ja 83kg. Tieedä sitten. Hauista käännän 60 kg n painoilla.
Aina sitä mitä tekee mieli. Eilen söin jopa vähän karkkia. Tänään olen syönyt kanapastaa ja pannukakkua.
Olen 49v. ja 159cm. ja 52kg. Olen ollut koko aikuisikäni painossa välillä 48-52kg. Syön aamupalan, kevyen lounaan ( keitto tai salaatti ), välipala ( smoothie ), illallinen. Yritän harrastaa liikuntaa hiukan joka päivä, esim. kävelen työmatkat, hissin sijasta portaat jne. Uimahallissa käyn pari kertaa viikossa.
Kaikkea paskaa. Sitäkin vähän ja harvoin.
Syön yleensä viisi ateriaa päivässä enkä väleissä napsi mitään. Ruokavalioon kuuluu paljon marjoja, kasviksia ja vihanneksia ja melkein joka päivä kaurapuuroa. Proteiinin lähteinä käytän kalaa, joskus kanaa, nyhtökauraa, toisinaan tofua ja viikoittain esim linssejä ja kikherneitä. Lounaat ja päivälliset koostan aika lailla lautasmallin mukaan, hiilareina ihan normaalisti perunaa, pastaa tai riisiä. En voi syödä maitoa joten käytän kaura- ja mantelimaitoja ja soija- ja kaurapohjaisia jugurtteja, juustoa en syö.
Herkuttelen silloin tällöin esim karkeilla ja tykkään leipoa, mutta pääasia on varmaan että suurin osa ruokailuista on järkevää ja terveellistä
Esimerkki miten syön:
Aamupala: 2 ruisleipää, juustoa kurkkua, kahvi maidolla, maitoa, mehua
välipala: jugurttia ja marjoja
Lounas: Kanaa ja riisiä, vihanneksia, lasillinen maitoa
Välipala: paahtoleipää juustolla ja tomaatilla, jugurttia(maustamatonta tosi usein)
Illallinen: kaksi perunaa, kananmunia, lihapihvi,
Ennen nukkumaanmenoa saatan napostella jotain, esim leipää, juustoa, jugurttia, pähkinää mutta aina kohtuullisia määriä
Tämän lisäksi kahvia aika runsaasti. Noin 2-3 kertaa viikossa yksi herkku kerrallaan esim tällä viikolla 1 laskiaispulla, suklaapatukka ja sokeripulla.
Syön aina kun tekee mieli ja sitä mitä tekee mieli.
Hyötypyöräilen läpi vuoden, koska pyöräily on kivaa ja käytännöllistä.
Syön mahdollisuuksien mukaan mahdollismman monipuolisesti gluteenitonta ruokaa. - Vehnää, ruista ja oohraa vältän, koska sairastan keliakiaa. Uskon siihen, että kun arkiruokailut e. se mitä syö päivitäin on "terveellä pohjalla" niin välillä voi syödä ja nautia myös jotain epäterveellisempää. Enemmän kasviksiä vähemmän rasvaa. Mieluummin "puhdasta" kaurapuuroa kun vaaleaa höttöleipää.
En usko ihme dietteihin, koska jos tai kun haluan pysyä hoikkana, niin "oikean -laisen" ravintottumuksien omaksuminen ja sisäistäminen on minusta parempi vaiihoehto kuin ajatella, etä nyt laihdutan xxxx kiloa ja sitten "taas" voin syödä entiseen tapaani
Haarukalla ja veitsellä.