Nyt Fazer viimeisen temppunsa teki! Meni lopettamaan aidon ja alkuperäisen Oululaisen jälkiuunileivän!
En osta enää ikinä mitään Fazerin tuotteita. En Kiss Kiss -karkkeja (joiden kääre piti pilata jo aiemmin), en suklaata, en pullia, en leivoksia, en mitään. Nyt riitti se laadun tuhoaminen.
Kommentit (56)
En ole vuosikausiin ostanu Fazerin 🤮 tuotteita
Joku luomuleipomo voisi valmistaa sitä ja samoin Realin tapaista leipää ilman teräviä reunajyviä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jälkiuuniviipaleet oli ihan parasta, mitään muuta ei ihminen tarvinnut kuin jälkiuuniviipale lauantaimakkaralla. Ihan käsittämätön veto lopettaa tällanen peruselintarvike. Ihan sama kuin maidon valmistus vaan loppuisi. Olen käytännössä lopettanut leivän syömisen kokonaan kun ruisleipää ei enää ole.
Juu mihin hemmettii katosi jälkiuuniviipaleet!
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipää on helppo tehdä itse. Jos vähänkin osaa leipoa niin nopea ja helppo tehdä. 25 g hiivaa, 5,5 dl ruisjauhoja, 5 dl vettä, 1 tl suolaa, 1 rkl öljyä. Hiiva kädenlämpöiseen veteen, suola, jauhot sinne alustetaan kuten leivottaessa, lopuksi 1rkl öljyä. Annetaan tekeytyä n. tunti. Kaulitaan n. sentin paksuiseksi levyksi leivinpaperille, ruudutetaan paloiksi ja haarukalla painellaan. 250 ast n. vajaa 14 min. Herkkua voin kanssa lämpimänä.
Entäs se taikinan juuri? Ei ole hapanjuurileipää tuo reseptisi, vaikka syötävää saattaa ollakin.
Ei ole ollut aikoihin mitään aitoa ja alkuperäistä. Kansalla mennyt makunystyrät plastiikkipussileipien kanssa. Reissumieskin oli ennen hyvää, nyt voi unohtaa täysin. Onneksi minulla on taikinanjuuri tallella ja leivinuunikin on. Se on paras itte leipoa saadakseen kunnon kyrsää ja limppua.
Vierailija kirjoitti:
Porokylän leipomo tekee hyviä
Ostan aina tämän leipomon lepää. On juureen tehty. Vatsa voi hyvin kun hiiva puuttuu. 👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Siat!
Mikä tuote ei mene enää kaupaksi niintietenkin jokainen leipomo lopettaa semmosen tuotteen tekemisen.
"Petteri Orpon (kok) hallitusta painostaneen makeisyhtiö Fazerin suurimmat omistajat ovat välttyneet maksamasta miljoonien eurojen edestä veroja. Iltalehti selvitti, miten tämä temppu on tehty."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/694ed6ae-a2c6-4eb2-a1a7-c556ac71d…
Minä revin pelihousuni jo kun lopettivat Oululaisen jälkiuuniviipaleet.
Lopettivat joulun ajan luumutähdet
Lopettivat ihanat pähkinäkakun ja lontoonkakun.
Lopettivat ikiajat myydyn graham paahtoleivän.
Vierailija kirjoitti:
Ne jälkiuuniviipaleet oli ihan parasta, mitään muuta ei ihminen tarvinnut kuin jälkiuuniviipale lauantaimakkaralla. Ihan käsittämätön veto lopettaa tällanen peruselintarvike. Ihan sama kuin maidon valmistus vaan loppuisi. Olen käytännössä lopettanut leivän syömisen kokonaan kun ruisleipää ei enää ole.
No voi prkl, juuri etsin näitä kaupasta ja ihmettelin kun ei ole valikoimissa! Klassikon lopettivat.
Jälkiuunileipä oli ainut ruisleipä, jota pystyin syömään. Muusta meni vatsa sekaisin, kiitos ärtyneen paksusuolen. Ilmeisesti tekotapa/aineet erit kuin perinteisessä ruisleivässä?
Jotain leipää kuitenkin pitää syödä, niin olen sitten korvannut sen näkkileivän. Koskakohan sekin viedään?
Nyt en kyllä yhtään tykkää. Jälki uuni leipä palat neliöitä, eihän sitä voi kädessä pitää. Eivät sormet yllä reunoihin sekä on paksummat. Entinen kunnon kovempi leipä paras. Meitä on vielä hyvähampaisiakin, haluan puraista leipää. Älkää pilatko kaikkea, pehmeäksi. Entinen jälki uuni leipä, suorakaiteinen, ainut jota syön. Lahdessa käydessäni ostin kassillisen kotiin Savonlinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Se aito, alkuperäinen ja paras reunoiltaan rapean rapsahtava Oululaisen jälkiuunileipä myytiin valkeassa paperipussissa, mistä on luovuttu on paljon aikaisemmin. Ei tuo muovipussiin pakattu ole ollut enää lähelläkään alkuperäistä tasoa.
Se oli kyllä hyvä. Ihmiset ei ilmeisesti enää pärjänneet sille. Oli liian vaikeaa leikata....