Loma lasten kanssa ja pimahdus
Siis apua! Olen yh ja kahden lapsen kanssa lomalla. Lapset ylikierroksilla ja aamulla herää liian aikaisin, vaikka voisi nukkua pitkään. Tuntuu, että loma sekotti rutiinit ja kukaan ei osaa olla rennosti. Itse yritän, mutta hermot ei kestä kun koko ajan joku tilanne päällä. Tänään oltiin 3h retkellä, jonka jlk isompi eo raihoitu ei keksi tekemistå, häärää ja hösää. Äsken pimahdin täysin. Huusin lapsille, että en jaksaisi enää sekuntiakaan olla lomalla teidän kanssa ja etenkim isompaa ripitin huolella. Kuulin mm. sanovani että eikä sulla ole yhtään järkeä päässä ja että voitko välillä touhuta yksin huoneessa eikä koko ajan valittaa ja kävellä ympyrää.
Huh mitem rankkaa olla yh. Vaikka itse aktiivinen, en jaksaisi koko ajan ohjelmoida päiviä ja hetkiä. Jokaikinen hetki pitäisi ohjata jtk, että joku rauha säilyisi. Ja aikaisten aamujen takia itse aivan väsynyt ja kiukkuinen.
Kommentit (11)
Työnnä ne kakarat isälleen, isovanhemmille tai jollekin satunnaiselle baaripanolle
Vierailija kirjoitti:
Työnnä ne kakarat isälleen, isovanhemmille tai jollekin satunnaiselle baaripanolle
Juuri näin. Sinulla on oikeus omaan aikaan ja elämään myös. Voimaannu nainen!
Itse vietin juuri ihanan hiihtoloman kun pidin oikeuksistani kiinni ja kakarat oli isovanhemmilla.
Onneksi ne lapset ei muista lapsuudesta niitä retkiä ja yhteistä tekemistä, vaan ainoastaan sen, miten pimahdit ja olit heille koko ajan vihainen. Mielettömän oiva kasvualusta.
Anna lapset huostaan.
Ei o lapsille oikein joutua kärsimään tuollaisesta äidistä.
Miksi lomalla pitäisi olla ns.lomarutiinit? Ja sitten valittaisit loman jälkeen että on vakkea saada lapsia hereille aamulla.
Parempi vaan pitää arki rytmi päällä.
Etkö ole töissä arkena kun et päivän ajan viitsi keksiä touhua ja tekemistä?
Se kun ei o sun napas minkä ympärillä maapallo pyörii.
Lapset tulis olla etusijalla. Jos herätään aikaisin niin sitten herätään...älä valita.
Ja millanen retki mahtoi olla?
Saa sitä olla vaikka viikon retkellä ja ollut täyttä tyhjää
Et ansaitse lapsia!
Ja osoittaa tyhmyytesi ja välinpitämättömyytesi kun mennyt huutamaan minä minä minä tekstiä.
Ei ole ihme että olet yh...harmi kun lapset ei näköjään ole päässeet sinusta eroon.
Älä ap kuuntele jeesustelijoita. Jokainen pimahtaa joskus ja lapset tietävät sen, tulee se sitten ulos huutona tai sisäänpäinkäännettynä aggressiona, joka hajottaa pään ja ilmapiirin.
Miksi lapselle ei saa sanoa että voisitko joskus touhuta itseksesi, sen sijaan että roikut kokoan hihanreunassa kaivaten viihdytystä? Tietenkin saa. Lapsiasi ei tarvitse huostaanottaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Älä ap kuuntele jeesustelijoita. Jokainen pimahtaa joskus ja lapset tietävät sen, tulee se sitten ulos huutona tai sisäänpäinkäännettynä aggressiona, joka hajottaa pään ja ilmapiirin.
Miksi lapselle ei saa sanoa että voisitko joskus touhuta itseksesi, sen sijaan että roikut kokoan hihanreunassa kaivaten viihdytystä? Tietenkin saa. Lapsiasi ei tarvitse huostaanottaa. :D
Miksi lapselle ei saisi pimahtaa, kaikki pimahtavat ja sehän se on lapselle turvaatuova asia, kun ei ikinä tiedä, että mitä tuo tekee ja miksi. Normaaliälyinen vanhempi tajuaa, että loma on spesiaalia lapsellekin, mutta ap:n pitäisi todella antaa lapset perheeseen, jossa lapset ei ole taakka.
Mitä vittua täällä porukka oikein tylyttää, kyllä mäkin kilahtaisin väsyneenä yh:na lomalla lasten kanssa. Hermot ei meinaa aina kestää arkeakaan vaikka on mieskin kotona. Voimia, muista jutella lasten kanssa ylireagoinneista ja pyytää anteeksi. Koita keksiä välillä jotain aktiviteettiä, missä pääset itse vähemmällä vaivannäöllä ja lapset saa purkaa energiaa.
Se on aikuisen tehtävä pitää ne rutiinit yllä. Ei se ole ydinfysiikkaa eikä siihen tarvita kahta.
https://www.mariaakatemia.fi/news/paivystys-24-28-2-2020-huolestuttavat… Hei tuolla on tommonen chat josta saa apua ammattilaiselta! Tosi ymmärtävää ja sensitiivistä ja oikeesti hyödyllistä keskusteluapua, kirjoita sinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapselle ei saisi pimahtaa, kaikki pimahtavat ja sehän se on lapselle turvaatuova asia, kun ei ikinä tiedä, että mitä tuo tekee ja miksi. Normaaliälyinen vanhempi tajuaa, että loma on spesiaalia lapsellekin, mutta ap:n pitäisi todella antaa lapset perheeseen, jossa lapset ei ole taakka.
Et sä nyt voi olla tosissasi. :D Joku raja, ei lapset ole mitään aivottomia pieniä untuvapalloja jotka hajoavat pienestä hönkäyksestä. Pienikin lapsi ymmärtää, että äidillä saattaa mennä hermot jos lapsi roikkuu jatkuvasti helmassa, vaikka voisi jo touhuta itsenäisestikin välillä jotain. Kenenkään pää ei kestä vuosia kestävää viihdytysshowta hereilläoloajan jokainen minuutti.
Se ei tarkoita sitä, että lapsi on taakka. Mielestäni erityisen törkeää tekstiä, kun ottaa huomioon, että Suomessakin on tällä hetkellä lukemattomia lapsia jotka oikeasti tarvitsisivat uuden kasvuympäristön. Aiheesta hermostuva äiti ei ole huono kasvuympäristö.
/Se jolle vastasit
Kerää itsesi. Lapsille ei koskaan sanota tuollaisia asioita vaikka kuinka itseä riipisi.