Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin teini tarvitsee kahbilaa tai leffateattereita?

Vierailija
27.02.2020 |

Ei niissä vielä niin aktiivisesti 10 vuotta sitten käyty kun olin itse teini ja esim Finkinon hinnat oli jo silloin niin korkeat että leffassakäyntiä pidettiin enemmänkin turhana luksuksena, ennemmin sitä katsottiin elokuvia Netflixistä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kahvilaa?

Vierailija
2/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mun nuoruudessa ei ollut Netflixiä eikä elokuvateattereita 100 km säteellä. Silloin katsottiin televisiosta ykköstä tai kakkosta eli kaikkia kanavia, jotka näkyivät. Mihin teinit ennen tarvitsivat Netflixiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix tuli Suomeen 8 v sitten ja tarjonta oli aluksi älyttömän suppea.

Vierailija
4/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on että käydään kahvilassa ja elokuvissa, eikä istuta passiivisena kotona ruudun edessä jatkuvasti.

Vierailija
5/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kukaan tarvitsee yhtään mitään? Savimajaan kaikki.

Tavat ja ajat muuttuvat. Eri asia on aina se, mihin perheellä on varaa.

Vierailija
6/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempihan se on että käydään kahvilassa ja elokuvissa, eikä istuta passiivisena kotona ruudun edessä jatkuvasti.

No, passiivistahan tuokin nimenomaan on: ei keksitä itse tekemistä eikä nähdä vaivaa.

-eri

Vierailija
7/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila on paras. Siellä istutaan ja keskustellaan tuntikaupalla lämpimässä ja rauhallisessa tilassa. Mielummin siellä kuin teinit heräämässä kilpasilla, Kiasman kurssilla ja Kampissa juomassa alkoholia ja maksamassa niin kuin omassa nuoruudessa tehtiin.

Vierailija
8/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teinit tarvitsevat Kongon demokraattisen tasavallan enemmän tai vähemmän entistä presidenttiä, miten ne muuten tulisivat toimeen. Se kirjoitetaan kylläkin Kabila.

Vierailija
9/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kahviloita ja leffateattereita tarvitsevat....

- perheenäidit lapsineen ?

- eläkeläiset ?

- sinkkumiehet ?

- yksinhuoltajaperheet ?

- työttömät tai opiskelijat ?

Jatka listaa halutessasi niin pitkälle kuin haluat.

Vierailija
10/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mun nuoruudessa ei ollut Netflixiä eikä elokuvateattereita 100 km säteellä. Silloin katsottiin televisiosta ykköstä tai kakkosta eli kaikkia kanavia, jotka näkyivät. Mihin teinit ennen tarvitsivat Netflixiä?

Mutta muistatkos, miten hienoa oli, kun tuli mtv - joka alkoi näkyä kakkosella tietyn kellonajan jälkeen (olikos se 21?). Oli se hienoa. Puhumattakaan siitä, kun siitä tuli ihan oma kanavansa.

Vierailija
11/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään provon tunnistaa kirjoitusvirheestä otsikossa.

Vierailija
12/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niiden sitten olla kotona nysväämässä tai ryyppäämässä jossain kadunkulmassa?

Vierailija
13/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö niiden sitten olla kotona nysväämässä tai ryyppäämässä jossain kadunkulmassa?

Kotona vpi tehdä vaikka mitä, pelata lautapelejä, räiskiä konsolilla, askarrella, lukea, järjestää yökylän / byjamabileet etc. Nuorten kanssa kannattaa käydä usein viettämässä aikaa myös kirjastossa, museoissa tai ihan vain puistossa istuskellen. Sitten on paljon maksutonta liikunta, nuori voi vaikka innostua frisbeegolffista. Näin oli 10 vuotta sitten. Se ilmainen tekeminen ei edelleenkään ole kadonnut minnekkään.

Vierailija
14/14 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. 10 vuotta sitten ei ollut vielä Netflixiä.

Itse tulen pienestä kylästä ja nuorilla ei ollut juuri muuta tekemistä kuin istuskella kunnantalon portailla juomassa viinaa. Ei ollut leffateatteria, ei pikaruokapaikkaa, ei mitään. Jos halusi yökerhoon, piti matkustaa kaupunkiin. Se oli tylsää.

Varmaan tänä päivänä aikuisetkin käyvät enemmän ulkona syömässä tai tanssimassa enemmän kuin ennen. Se tarjoaa elämyksiä ja sosiaalista kanssakäymistä.

Kyllä, kotonakin voi tehdä vaikka mitä, mutta silloin yleensä vanhemmat on paikalla ja teinien voi olla vaikeampi pitää oikeasti hauskaa keskenään.