Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö yöllä (eli heräätkö syömään kesken unien)?

Vierailija
27.02.2020 |

Fb:ssä oli joku meemi, jossa kaveri hiippailee syömään yöllä klo 03:38. Moni tunnisti itsensä tai kaverinsa.

Onko tämä yleistä? Itse en muista koskaan heränneeni yöllä syömään. Baarista kotiin grillin kautta olen kyllä tullut, mutta kesken unien en ikinä nouse syömään, vaikka olisikin nälkä. Sinnittelen silti aamuun asti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tekevät ovat yleensä lihavia. 

Vierailija
2/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaan, onpa todella outoa käytöstä. Sittenhän pitäisi hampaatkin pestä uudestaan, että voi mennä takaisin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään monesti yöllä vähän kolmen jälkeen, mutta ei silloin ole nälkä eikä myöskään vessahätä. Luullakseni herään painajaisiin, tai jos ne eivät ole painajaisia, niin ainakin epämiellyttäviä unia. Useimmiten en syö yöllä mitään, mutta viime yönä söin muutaman viinirypäleen, kun valvoin n. 3.30 - 5.30.

Vierailija
4/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Muutenkin syön vain klo 11 ja klo 15 välisenä aikana.

Vierailija
5/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En... Meilla on illallinen seitseman ja kahdeksan valilla ja sen jalkeen syodaan seuraavan kerran aamulla. Eli meilla ei syoda edes iltapalaa. 

Vierailija
6/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, paitsi raskaana ollessa muutamia kertoja kun ei muutenkaan saanut nukuttua.

Vierailija
7/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kun harrastin liian tiukkoja dieettejä, heräsin siihen että olin yöllä syömässä tai vaihtoehtoisesti en edes herännyt, vaan aamulla huomasin että olin yöllä syönyt. Onneksi tajusin löysätä treenausta & dieettiä.

Vierailija
8/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäisenä sinnittely huonontaa unta tai estää sen kokonaan. Jos herään ja on nälkä, syön ja petraan seuraavien päivien syömisiä.

Vierailija
9/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en saanut heti unta joten söin palan patonkia juustolla ja voita kello 01:51 "ollakseen täsmällisiä".

Pääasia on että pesee oikeasti ne hampaat 2kertaa päivässä ja hampaiden pesujen jälkeen antaa hammastahnan vaikuttavan ainesosan vaikuttaa 30minutia hampaiden pesun jälkeen niin että ei laita mitään muuta sen 30minuutin aikana kuin vettä.

Hammaslääkärit ja systeemi on vain omien hampaiden ja mentaliteetin rikastuttaja. Tämän parempaa ohjetta ei ole, tähän ketjuun. Aivopieruja on olemassa mutta vihalle ei saa antaa valtaa.

Vierailija
10/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ei myöskään ole mitään ongelmia mennä nukkumaan vaikka nälkä olisikin.

Syön muutenkin vain kaksi kertaa päivässä ja se riittää. Pysyy painokin kurissa.

Vierailija
11/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan ja kyllä varmasti laihdun

vain vichy-vettä juon ja yhtään en syö

en päiväohjelmasta mä tingi tippaakaan

näin mannekiiniksi jo kohta vaihdun

Mä laihdutan ja sen kai selvästi huomaa

on ohjelmani varma kunnes on yö

en unta öisin saakaan kun vatsa parahtaa

jääkaapin ovi silloin narahtaa

Öisin kakkua haukkaan

kuusi siankyljystä syön

päälle kaljat mä naukkaan

ja sitten tyynyyn pääni lyön

Mut päivällä mä jälleen varmasti laihdun

tää pettämätön uusi dieetti on

yöt syön ja päivät panttaan niin korjaan vahingon

saan siten mannekiinivartalon

Mä laihdutan ja kyllä varmasti laihdun

tää tyttö jumppaa sekä lenkillä käy

mä systeemiini luotan ja uskon että pian

mä olemattomaksi tästä haihdun

Mä laihdutan ja sen kai selvästi huomaa

vaikk tulokset ei vielä vaa'assa näy

en öisin unta saa kun taas vatsa parahtaa

jääkaapin ovi jälleen narahtaa

Yöllä kinkkua mässään

sitten maksamakkaraa

vaikka sen toki kässään

ei liikaa nautiskella saa

Ja päivällä mä jälleen varmasti laihdun

tää pettämätön uusi dieetti on

yöt syön ja päivät panttaan niin korjaan vahingon

saan siten mannekiinivartalon (ja sen huomaa!)

Vierailija
12/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin silloin kun olin lihava. Jos heräsin yöllä, teki ihan hirveästi mieli jotain makeaa - kaivoin kaapeista suklaata tai keksejä. Ruokailutavat oli ihan pielessä päivälläkin niin siksi tuli noita syömishimoja. Nykyään olen normaalipainoinen eikä tulisi mieleenkään syödä yöllä. Keholle pitää antaa lepoa myös syömisen osalta.

Vierailija
13/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön usein rokaa vielä pari tuntia ennen petiin menoa joten ei ole nälkä yöllä.

Joskus kun söin ketopinoria niin silloin kyllä tuli usein mussutettua joko juuri ennen nukahtamista tai sitten yöllä jos sattui lääkkeestä huolimatta heräämään. Aiheutti aikamoiset mässyt välillä kyseinen mömmö.

Vierailija
14/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö, en muutenkaan ikinä syö klo 22 jälkeen kun tuntuu että vatsa "menee nukkumaan". Vettä korkeintaan voin hörpätä yöllä jos suu tuntuu kuivalta.

Vierailija
15/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva yöllä syöminen on syömishäiriöistä käytöstä. Ei se ole normaalia, eikä myöskään terveellistä, vaikkei lihava olisikaan.

Kyllä sen ruuansulatuselimistön pitäisi edes joskus antaa levätä. Yöllisen syömisen aiheuttamat hormonipiikit (insuliini, leptiini, dopamiini, serotoniini jne.) eivät tee hyvää, jos tarkoitus on levätä. Voisin kuvitella, että esimerkiksi esidiabeteksen ja diabeteksen riski lisääntyy, kun insuliinit nostetaan taivaisiin jopa yön aikana.

Ruoka ei ole vain vatsantäytettä vaan syöminen vaikuttaa voimakkaasti kehoon ja aivoihin.

Vierailija
16/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Perus av-mamma laittaa kellon soimaan yöllä jotta voi nousta syömään. Muuten tulee liian pitkä paastoaika, jopa 10 tuntia ja sitten heikottaa, pyörryttää, pierettää ja apuva.

Vierailija
17/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ainoastaan lihavat ihmiset tekevät tuota.

18/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan herännyt syömään kesken unien, mutta syön kyllä välillä juuri ennen nukkumaan käymistä eli puolen yön jälkeen, jos on nälkä. En pysty nukahtamaan nälkäisenä. Jogurtti tms. on sopiva välipala siihen hetkeen.

Olen hoikka.

Vierailija
19/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä muka joku yleinen tapa ihmisillä? Tiedän vain yhden yösyöjän ja se on isäni ja olen aina ihmetellyt hänen käyttäytymistään. Kolme-neljä kertaa jääkaapilla yössä ei todellakaan ole mikään harvinaisuus: isällä on pieni kämppä ja teininä, kun siellä välillä yövyin, nukuin olohuoneessa, eikä minunkaan nukkumisestani tullut mitään, kun faija ravasi siitä ohi alvariinsa jääkaapille leikkeleitä ja juustoa nassuttamaan.

Sitten hän valittaa, kuinka kärsii kroonisesta unettomuudesta. No, varmasti, kun on pakko tehdä joku hiton pyhiinvaellus aina, kun vähänkään havahtuu unesta, kääntäisi vaan kylkeä herrajumala!

Vierailija
20/54 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kerran teini-ikäisenä. Oli pakko kokeilla onko se "Jouluna yölläkin saa syödä" sanonta minkään arvoinen. Ei ollut. Piti laittaa herätyskello herättämään, ei ollut edes nälkä, väkisin söin vähän jotain, kun olin päättänyt kokeilla. Heitin sanonnalla vesilintua sen jälkeen.