Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelin kiinalaisen kanssa sensuurista

Vierailija
27.02.2020 |

Joo ei ole nyt koronasta kyse sori. Olemme läheisissä väleissä, hän ihmetteli miten tällä palstalla sensuroidaan ja poistetaan ketjuja ja kommentteja, (ei hän toki tiennyt tästä paikasta mitään kun ei suomea osaa, minä vain satuin valittamaan) sanoi että luuli että vain Kiinan kaltaisissa diktatuureissa tätä harrastetaan. :D Kysyi vielä että miksi ette tee asialle mitään, kuka haluaa CCP käytäntöjä. Sanoin että ei tässä oikeen muuta voi tehdä kuin valittaa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän foorumin omistaa Sanoma Media Finland, jolla  on ikioma tapa nähdä maailma; sama linja on saman konsernin Helsingin Sanomissa ja Ilta-Sanomissa. Yksityinen omistaja saa karsia kirjoituksia ihan kuten itse tahtoo, eikä kirjoittajilla ole siihen nokan koputtamista.

Onhan tämä ärsyttävä palsta, mutta jos haluaa vaihtaa ajatuksia maan suurimmalla keskustelupalstalla, vaihtoehtoja on vain tämä yksi.

Vierailija
2/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

höphöpöhöpö ja ensinnäkin siinä on kolme c ja yksi p.

Toisekseen sensuuri olemme me itse.

Tarkoitan että minä ainakin poistatan kaikki ilkeilyketjut ja semmoiset joissa ivataan ja pilkataan.

Ei siihen mitään "sanomaa" tarvitse. Tuossa on  tommonen lipun näköinen,siitä voi ilmoittaa asiattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa noma kirjoitti:

Tarkoitan että minä ainakin poistatan kaikki ilkeilyketjut ja semmoiset joissa ivataan ja pilkataan.

Ei siihen mitään "sanomaa" tarvitse. Tuossa on  tommonen lipun näköinen,siitä voi ilmoittaa asiattomaksi.

Puhumme aina CCP kun keskustelemme (hän tapaa aina valittaa varsinkin siitä miten länsimaa ei näe Xi Jinpingiä uhkana) joten voi voi.

Ja kyllä täällä on poistettu vaikka mitä ketjuja. En ole koskaan ilmoittanut asiattomaksi vaikka kuinka olen inhonnut jotain kommenttia. Sitä sietokykyä pitäisi kasvattaa itse kunkin tai sitten pysyä poissa keskustelupalstoilta. Modien tai ketkä tätä hoitavat ei pitäisi poistaa kommentteja vain siksi että joku ei tykkää.

Vierailija
4/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän foorumin omistaa Sanoma Media Finland, jolla  on ikioma tapa nähdä maailma; sama linja on saman konsernin Helsingin Sanomissa ja Ilta-Sanomissa. Yksityinen omistaja saa karsia kirjoituksia ihan kuten itse tahtoo, eikä kirjoittajilla ole siihen nokan koputtamista.

Onhan tämä ärsyttävä palsta, mutta jos haluaa vaihtaa ajatuksia maan suurimmalla keskustelupalstalla, vaihtoehtoja on vain tämä yksi.

Vaan pitäisi olla, jos pitää julkista keskustelusaittia.

Se pitäisi olla ihan demokratian peruskiviä. 

Zinc

Kyse on neuvostoliiton kaltaisesta propagandasta, jossa vain sallitut mielipiteet menevät julkisesti läpi. Esitetään, että ne ovat koko totuus. Totuuden vääristelyä toisin sanoen.

Vierailija
5/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foorumia pidetään siistinä erilaisesta roskasta. Kiinassa kelletään eriävät mielipiteet.

Vierailija
6/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foorumia pidetään siistinä erilaisesta roskasta. Kiinassa kelletään eriävät mielipiteet.

Kuten vaikka veneily ja yrttien kasvatus, tai keittiövälineet ? 

Zinc

Vierailija
7/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Kyse on neuvostoliiton kaltaisesta propagandasta, jossa vain sallitut mielipiteet menevät julkisesti läpi. Esitetään, että ne ovat koko totuus. Totuuden vääristelyä toisin sanoen.

Se, että keskustelupalsta on "julkinen", ei tee siitä yleisön tai edes käyttäjiensä omistamaa tai hallitsemaa. Olen täysin eri mieltä maailmanmenosta Sanoma Median kanssa, mutta on vain pakko hyväksyä se, että kun palsta on heidän, he saavat päättää sen sisällöstä. Ei demokratialla päätetä yksityisten yrityisten toiminnasta muuten kuin lain puitteissa hyvin välillisesti.

Vierailija
8/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Yleensä poistetut ketjut on puhtaita provoja tai täyttyvät sisällöttömistä viesteistä.

Vierailija
9/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile aloittaa keskusteluketju mistä tahansa islaminuskoon liittyvästä aiheesta. Siinä näet nopeasti miten tehokkaasti täällä sensuuri toimii. Ihan sama mitä viestiketjussa keskustellaan. Tietyt aiheet on kiellettyjä.

Vierailija
10/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Yleensä poistetut ketjut on puhtaita provoja tai täyttyvät sisällöttömistä viesteistä.

Usein poistetaan ihan aiheesta, mutta pirskatin paljon menee pesuveden mukana ihan asiallisia ketjuja. Aivan täysin mielivaltaista sensuuria.

Vierailija
11/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä aika pöljää väittää olevansa keskustelupalsta jos vain tietyt mielipiteet ja keskustelut sallitaan. Keskustelun pointti yleensä on keskustella ja herättää uusia ajatuksia eikä vain toistaa ainoita hyväksyttyjä mielipiteitä.

Se on muuten huvittavaa että Kiinan hallituskin on alkanut vedota "tunteisiin" että jos heidän toimiaan kritisoidaan muualla niin se on loukkaavaa.

Vierailija
12/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Se, että keskustelupalsta on "julkinen", ei tee siitä yleisön tai edes käyttäjiensä omistamaa tai hallitsemaa. Olen täysin eri mieltä maailmanmenosta Sanoma Median kanssa, mutta on vain pakko hyväksyä se, että kun palsta on heidän, he saavat päättää sen sisällöstä. Ei demokratialla päätetä yksityisten yrityisten toiminnasta muuten kuin lain puitteissa hyvin välillisesti.

Ei se ole mikään pakko vtun pälli. Ihmiset ovat yhteiskunta ja ihmiset laativat lait.

Ei tarvita kuin enemmistö vastustamaan huonoja lakeja. Kaltaisesi idiootit kusevat omille kintuilleen, tai sitten sinä olet vain demokratian vastaisuuden kätyri.

Zinc

Vierailija
13/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaditaan vain laki, että julkisilla saiteilla täytyy hyväksyä kaikki mielipiteet. Ei tietenkään mitään baskaa ja huutelua ole pakko julkaista.

Tässä on aika suuri ero taas mielipiteiden ilmaisuun.

Zinc

Vierailija
14/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Eikä ole. Asiaketjut poistuvat kaikkein nopeimmin, jos ne saavat enemmän lukijoita, kuin yp:n ketjut.

Zinc

Vierailija
15/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa noma kirjoitti:

Pakkohan sitä jostain tyhjään elämään on saada täytettä. Vauvapalstapoliisi xD

Vierailija
16/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina toimii samalla tavoin vaikka sitä miten kiertelisi, ei oikeaa keskustelua on paras, koska jos keskustelua syntyy ihmisethän saattavat vaikka muuttaa mielensä.

Vierailija
17/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ei se ole mikään pakko vtun pälli. Ihmiset ovat yhteiskunta ja ihmiset laativat lait.

Ei tarvita kuin enemmistö vastustamaan huonoja lakeja. Kaltaisesi idiootit kusevat omille kintuilleen, tai sitten sinä olet vain demokratian vastaisuuden kätyri.

Zinc

Sinulla on todella omituinen ja hämärä käsitys laeista, demokratiasta ja yksityisten palstanpitäjien oikeuksista.

Jos sinä menet mopofoorumille ajamaan maailmanlaajuista mopokieltoa tai joogafoorumille ylistämään ysimillistä nopeimpana rentoutuskeinona, juttusi poistetaan, koska ne vain eivät kuulu asiaan tai ovat ryhmän ylläpitäjien mielestä sisällöltään sopimattomia. Sama juttu AV-palstalla ja konsernin lehdissä: joku saattaa päästä sanomaan ideologianvastaisen mielipiteen, mutta pääsääntöisesti niitä ei päästetä näkyviin tai ne poistetaan jälkikäteen. Tällä ei ole mitään tekemistä kansanvallan kanssa.

Se, että tältä palstalta poistetaan kirjoituksia ja ketjuja pelkän "ilmoita asiattomaksi" -napin painalluksen perusteella, on vain huonoa palstanpitoa, ei laitonta eikä lainvastaista. Miksi Sanoma Media palkkaisi työntekijöitä tutkimaan ja harkitsemaan asiattomiksi ilmoitettuja kirjoituksia ja poistamisesta tehdyistä valituksista, kun se pärjää ihan mukavasti näinkin? Kirjoittajat saattavat vähentyä sen vuoksi, että poistelu on mielivaltaista, mutta kyllä täällä tuhansia ihmisiä käy päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi