Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lopen kyllästynyt nykyajan suomalaiseen ilmapiiriin! Ollaan kieroja, liian vakavia, kyllästyneitä ja kiusataan kaikkea mikä liikkuu.

Vierailija
27.02.2020 |

En tiedä enää mihin mahdun tässä yhteiskunnassa. Olen itse luova, iloinen, pärjän vähällä, rakastan luontoa, kaikkea kaunista, ruokaa. Rakastan kiltteys, arvokkuus, kunnianhimo ja rohkeutta.

Tuntuu että olen kuin alieeni tässä yhteiskunnassa. Minusta ei ole enää työelämään, ihmiset kyyläilevät toisinsa kokoajan, puhutaan selän takana. Työelämä on oikein pahuuden pesäke.
kokoajan katsotaan vain että mitä itseltään puuttuu mitä toisella on.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä analyysi nyky-yhteiskunnasta. Hyvin usealla on pipo liian kireällä päässä. Yksi elämähän tässä vain itse kullakin on elettävänä. Ja pennin hyrrää ei kuoleman hetkellä mukaansa saa.

Jostain kumman syystä Fuengirolassa nämä samat kiusaajat sitten ovat jotenkin rennompia.

Vierailija
2/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärällä alalla.  Asiat, joilla kuvasit itseäsi, pätee minuunkin. Mutta ei mun työssäni kukaan kyyläile eikä puhu selän takana. Jokainen tekee omat hommansa eikä muiden tekemiset ja olemiset kiinnosta ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa ajattelen. Tuntuu kuin se oma elämäni ja se maailman josta netissä kohkataan ja valitetaan olisivat kaksi ihan eri maailmaa joilla ei ole juuri mitään tekemistä keskenään. Netin mukaan joka paikassa on uhkia, pahuutta, kieroutta ja rakkauden puutetta. Oma pieni elämä on taas pääsääntöisesti tasaista, turvallista ja täynnä hyviä ystäviä ja perheen rakkautta.

Vierailija
4/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa ajattelen. Tuntuu kuin se oma elämäni ja se maailman josta netissä kohkataan ja valitetaan olisivat kaksi ihan eri maailmaa joilla ei ole juuri mitään tekemistä keskenään. Netin mukaan joka paikassa on uhkia, pahuutta, kieroutta ja rakkauden puutetta. Oma pieni elämä on taas pääsääntöisesti tasaista, turvallista ja täynnä hyviä ystäviä ja perheen rakkautta.

Niinhän ne ovatkin. Oma elämä on oikea elämä ja nettimaailma jotain muuta. 

Vierailija
5/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain tehdä työt ja elää omaa elämää. Anna muiden vöyhöttää...

Vierailija
6/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on vain se että osa ihmisitä kuvittelee että kaikki mistä netissä puhutaan on totta ja kauhean yleistä. Kuva maailmasta siis vääristyy kun sitä katsotaan liikaa ihan tuntemattomien ihmisten kirjoitusten kautta.

Vierailija
7/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpi introverttinä kansana suomalainen ärtyy kun se toinen tulee väkisin tökkimään omaa kuplaa ja tunkeutuu siihen personalspaceen vaikka mieluumminkin sitä olisi ihan yksin omissa oloissaan ja täydellisen rauhallisessa hiljaisuudessa. Joten ei mikään ihme että ihmiset ovat vihaisia ja kärttyisiä kun on pakotettava itsensä, vasten tätä geeneissä perittyä peri suomalaista luontoa, sietämään niitä toisia ihmisiä ja niiden läsnäoloa.

Vierailija
8/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärällä alalla.  Asiat, joilla kuvasit itseäsi, pätee minuunkin. Mutta ei mun työssäni kukaan kyyläile eikä puhu selän takana. Jokainen tekee omat hommansa eikä muiden tekemiset ja olemiset kiinnosta ketään. 

Mulla oli ravintola-alalla ihan kamalaa kun piti olla muiden kanssa kontaktissa pikku keittiössä koko ajan ja sosiaalisilla suhteilla pelattiin. Varastossa ei perus keruuhommissa tarvitse puhua juurikaan jos ei halua eikä kertoa itsestään mitään ja se sopii mulle loistavasti. Muutkin on suunnilleen samanlaisia tuolla.

Vierailija
9/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on vain se että osa ihmisitä kuvittelee että kaikki mistä netissä puhutaan on totta ja kauhean yleistä. Kuva maailmasta siis vääristyy kun sitä katsotaan liikaa ihan tuntemattomien ihmisten kirjoitusten kautta.

Pitääkin elää omaa elämäänsä ja katsoa sitä omasta näkökulmasta eikä tuntemattomien ihmisten kirjoitusten kautta. Ei kaikkea, minkä lukee netistä, tarvitse edes uskoa eikä varsinkaan ottaa osaksi omaa elämäänsä. Suuomalaisille on opetettu "Kell' onni on se onnen kätkeköön" ja sen vuoksi netissä ei kirjoitella mistään iloisista ja positiivisista asioista. Ne pidetään omassa elämässä.

Vierailija
10/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Aurinkoista päivää sinulle ja tsemppiä! On muita muitakin, et ole yksin :)

Vierailija
11/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ajattelemasta muita ihmisiä ja siitä mitä muut ajattelet. Keskity vain itseesi ja ota suunta eteenpäin.

Vierailija
12/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin palkkatyön ja aloin freelanceriksi. Tilipussi 1000-2000 €/kk pienempi mutta henkinen olotila miljoona kertaa parempi. 

Mä sinänsä kaipaan (tervettä) työyhteisöä, mutta olen ollut kolmessa palkkatyöpaikassa ja kaikissa niistä ilmapiiri oli p*ska. Huonoa johtamista, kyttäämistä, painostusta, kiusaamista, jatkuvia yt:tä, jatkuvia ylitöitä joita piti tehdä kotona, tavoitettavissa piti olla 24/7/365... Ei tuollainen ole elämää. 

Vierailija
13/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois Suomesta suunnilleen noista syistä. Suomi on liian kova maa kasvattaa lapsia.

Vierailija
14/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla sitten voisin mennä. En oikeasti halu haaskata 40 tuntia+ työmatkat tällaiseen elämään. Kuin myrkkyä!

Vierailija
15/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin pois Suomesta suunnilleen noista syistä. Suomi on liian kova maa kasvattaa lapsia.

minne muutit? Miten voisin itse tehdä?

Vierailija
16/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minne muutit? Miten voisin itse tehdä?

Ruotsiin. Ilmapiiri on täällä aivan toinen. Omat ongelmansa toki täälläkin (joista palstalla suomalaiseen tapaan jaksetaan jankuttaa) mutta tunnelma on silti parempi. Ensin pitää löytää työpaikka, siitähän se sitten lähtee.

Vierailija
17/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan tää netti. Pahuudentiivistymä.

18/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyräilyä, juoruilua, kateutta, työpaikkakiusaamista jne. on aina ollut. Oli jo lapsuudessani ja nuoruudessani 80-90 -luvuilla. Netti ja some on tehnyt sen näkyvämmäksi ja on mahdollistanut kiusaamisen ja juoruamisen uusilla tavoilla?

Eli sama ilmiö kuin se, että koulukiusaamista ei enää tapahdu vain koulussa ja koulumatkoilla, vaan se jatkuu koulupäivän jälkeen somessa.

Tuo, että ollaan "liian vakavia" on minustakin kyllä nykyaikana yleistynyt ilmiö. Tarkoitan sillä siis sitä, että tulkitaan toisten sanomisia vihamielisyydeksi tosi herkästi. Esim. joku kertoo humoristisesti olleensa "ihan paniikissa" jossain tilanteessa, ja paniikkihäiriötä sairastava puuttuu puheeseen loukkaantuneena ja pyytää, ettei puhuja käyttäisi paniikki-sanaa. Tuo esimerkki on todellisesta elämästä.

Netti ja erityisesti some on muuttanut kulttuuria siihen suuntaan, että yhteisöjä muodostetaan jonkin tietyn yhdistävän tekijän pohjalta enemmän kuin ennen. Ehkä se johtuu siitä?

Maantieteellinen sijainti ei enää rajoita yhteisöjen muodostusta. Samalla tavoin ajattelevilta ja kokevilta saadaan jatkuvasti vahvistusta omalle ajattelulle ja ehkä sen prosessin kautta koetaan eri tavoin ajattelevat suvaitsemattomiksi ja suojellaan aggressiivisesti sitä omaa porukkaa? 

Vierailija
19/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muussa maassa poliitikot v*ttuilevat toisilleen somessa, tyyliin "syö ämpärillinen p*skaa"? 

Niin, meidän lisäksi vain USAssa. Muualla ollaan paljon sivistyneempiä ja empaattisempia. Suomi ja USA on hyvin samanlaisia maita olleet aina. 

Vierailija
20/26 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt aivan samaa! Täällä on niin negatiivinen, kyräilevä, kateellinen ilmapiiri että haluan pois täältä ennen kuin muutun samanlaiseksi katkeraksi ankeaksi ihmiseksi.