Siivoojat keskittykää kosketuspintoihin
Kommentit (62)
Run**aritkin keskittyy kosketuspintoihin.
omal paikkakunnal pirkanmaal ,parhaat laitossiivoojat on töis yksityisil, siivoaa rikkaiden koteja, otetaan hyvin ovenkahvat ym.,sairaaloihin pääsee kadulta töihin,liian huonot työolot. esim.vuodeosasto ym pyörii vuokra firmojen kautta. ei koulutusta siivoukseen kysytty, vain ettei tarvitsisi maksaa mitään.laitoshuoltajat ei sastamalas suostu sairaalaan töihin.
jos korona tulee suomeen kunnolla, ollaan kuses, kassila-kikanoja firma ei maksa palkkaa,heillä lähinnä kielitaidottomia ulkomaalaisia siivoamas kauppoja, ilman koulutusta, vaihtuu viikottain kun edellinen ottaa loparit ku palkka maksamatta.
oon nähnyt kaikkee siivousalal nekin jotka tekee työt hyvin on ylityöllistetty,liikaa kohteita esim,puoli tuntia aikaa siivota joku pieni kauppa,ei onnistu.
Niihin pintoihin keskitytään joista on sopimuksessa sovittu, niin tarkasti kun aika antaa myöten (ja mitä siitäkin on sopimukseen kirjattu). Muuta ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Aina kuulee että siivoojia arvostetaan ja muitakin aloja aina arvostetaan Suomessa.
MUTTA KUN SE EI NÄY PALKOISSA!
Tulee vaan mieleen että onkohan se arvostuksen maininta vain mainitsemiesi henkilöiden pskapuhetta.
Just olin viime viikolla eristettynä huoneesseen jossa oli erillinen eteinen ja vessa. Mulla siis sairaalabakteeri ollut muutama vuosi sitten. Saatan siis levittää sitä eritteiden mukana. Yhtenä päivänä opastettiin harjoittelijaa aloittamaan siivous ovelta. Siis siitä eteistilasta ja edettiin vessaan jonka lattia siivottiin viimeisenä. Rätit oli joka tasolle omat ja tarkkaa työtä. Seuraavana päivänä vanhempi laikkari aloitti vessan lattiasta ja eteni sen märän mopin kanssa sinne eteiseen ja pyyhki yhdellä rievulla muut tilat paitsi vessan hanat ja pöntön. Mahtoi tulla puhdasta.
Mähän olin nimenomaan eristyksessä etten levitä mitään mihinkään. Mä suorastaan kylvän niitä eritteitä ympäriinsä kun on katetrit ja avanne ja sinne lattialle kerkesin oksentaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Aina kuulee että siivoojia arvostetaan ja muitakin aloja aina arvostetaan Suomessa.
MUTTA KUN SE EI NÄY PALKOISSA!
Tulee vaan mieleen että onkohan se arvostuksen maininta vain mainitsemiesi henkilöiden pskapuhetta.
Totta, jos mä saisin euron aina, kun korulauseissa arvostetaan työtäni, voisinkin lopettaa työnteon kokonaan (teen enää osa-aikaa muutenkin :D). Palkkauksesta yleensä, tienaan ensimmäisessä hommassani paremmin kuin toisessa. Olen FM (kulttuuriala), ihan tuhoontuomittu homma. - sieltä sairaalasta
Vierailija kirjoitti:
Samoin olen pettynyt siivoojiin. Välillä huomaan, että lattia ei kiillä tarpeeksi hyvin. Mielestäni, jos ne nuolis kielellä puhtaaksi, niin tulisi huomattavasti parempi jälki. Syljessä on paljon aineita, jotka sitovat pölyä hyvin.
Lattioiden kiillottomuus voi johtua siitä. että on siirrytty käyttämään himmeäkiiltoisia vahoja. T: Eläkkeellä oleva Laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan voit itse alkaa siivoamaan niitä kosketuspintoja.
Olemme aina keskittyneet josketuspintoihin, mutta saamme valituksia niistä pölypalleroista. Maksakaa enemmän tunteja, niin saatte kaiken.Pssst...vaihda sairaalaan. Meikäläiset ovat yllättäen kokeneet huiman arvonnousun. ;) Pölypalleroita ei ole, saa keskittyä kosketuspintoihin ja kukaan ei kehtaa valittaa. Täydet tunnitkin, saa tehdä ylitöitäkin niin paljon kuin sielu sietää.
Jos joudut hinkkamaan samaa aluetta montakertaa sun ylityöt on pers.... kun palkkasi ei kuitenkaan nouse joten älä viitsi täällä lässyttää.Täysiä tunteja saa kuka vaan.Pölypallot voi hoitaa kerran viikossa ei ongelmaa .Jokainen voi oman pöytänsä joka päivä desinfioida jos haluaa .Aikaa myöden se ei vain enään auta kun bakteerit tulevat immuuniksi mitäs sitten neropatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan voit itse alkaa siivoamaan niitä kosketuspintoja.
Olemme aina keskittyneet josketuspintoihin, mutta saamme valituksia niistä pölypalleroista. Maksakaa enemmän tunteja, niin saatte kaiken.Pssst...vaihda sairaalaan. Meikäläiset ovat yllättäen kokeneet huiman arvonnousun. ;) Pölypalleroita ei ole, saa keskittyä kosketuspintoihin ja kukaan ei kehtaa valittaa. Täydet tunnitkin, saa tehdä ylitöitäkin niin paljon kuin sielu sietää.
Jos joudut hinkkamaan samaa aluetta montakertaa sun ylityöt on pers.... kun palkkasi ei kuitenkaan nouse joten älä viitsi täällä lässyttää.Täysiä tunteja saa kuka vaan.Pölypallot voi hoitaa kerran viikossa ei ongelmaa .Jokainen voi oman pöytänsä joka päivä desinfioida jos haluaa .Aikaa myöden se ei vain enään auta kun bakteerit tulevat immuuniksi mitäs sitten neropatti.
En saanut kiinni pointistasi, mutta KVTES tuntee 50% ja 100% ylityöt (tuntipalkassa tuon verran lisää). Eikä sairaalassa tosiaan ole kyse "saman alueen hinkkaamisesta" vaan esim. tuplavuorosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelkaa niiden kanssa, jotka siivoussopimuksia tekee. Ostaja haluaa säästää ja firma haluaa asiakkaan. Lopputuloksena on yleensä sopimus, jossa on kaikki minimissä työtahdista alkaen. Jos sopimuksessa lukee 5 min per iso vessa, niin ei siinä paljon hinkkailla pyttyjä kiiltäväksi.
Vain teräsmies onnistuisi siistimään vessan alle viidessä minuutissa.
2 minuuttia 57 sekuntia per vessa, laskettu tietokoneella ISS:llä. Ei voi puhtaudesta puhua, kunhan hanat kiiltää.. T: Toimitilahuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harmitt kirjoitti:
Ei kerkeä kuin hutasemaan. Nykyinen työtahti on sellainen että pitää vain tehdä työt niin että "näyttää hyvältä".
Valitettavasti näin ja palkkaus on todella huonoa.
Eli kova työtahti (ei kerkeä pitämään taukojakaan) ja palkkaus on huono.
Tämä tarkoittaa yhtälössä sitä että työnlaatu on "näyttää hyvältä", mutta ei ole hyvää.
Toivotaan että korona osoittaa Suomen työelämän puutokset karulla tavalla.
Ei lakot auta. Ehkä ihmisuhrit auttavat tajuamaan miten retuperällä asiat on ja kaikessa säästetään.
Mikä on tämä huono palkka?
8e tunti.
Parikin päivää tietää satasen tappiota kuukauden potista. Jolloin laskujen maksu kärsii.
Sitten et saa TESsin mukaista palkkaa.
Kiinnostava ketju pitkästä aikaa, kiitos kirjoittaneille jotka kerroitte työstänne!
Persujen kannatus lepää hysterian lietsonnan varassa. Kaikki keinot hysterian lisäämiseksi tulee heidän mielestään käyttää. Niin myös tämä Koronavirus. Siksi persut jatkuvasti vastoin lääkärien pyyntöjä levittävät paniikkia ja väärää tietoa. Säälittävää ja vastenmielistä, mutta ei sinänsä yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannatus lepää hysterian lietsonnan varassa. Kaikki keinot hysterian lisäämiseksi tulee heidän mielestään käyttää. Niin myös tämä Koronavirus. Siksi persut jatkuvasti vastoin lääkärien pyyntöjä levittävät paniikkia ja väärää tietoa. Säälittävää ja vastenmielistä, mutta ei sinänsä yllättävää.
Mä pyyhin lattiamopilla kaikki pinnat. Ensin lattiat ja sitten kaiteet yms.
Tällaisena pakko-oireisena bakteerifoobikkona ja tottuneena kosketuspintojen välttelijänä arvostan oikein tehtyä ja huolellista siivousta. Niin moni muu koskee kaiteisiin, kahvoihin ja painikkeisiin mitään miettimättä.