Outoja elokuvia, joista olette tykänneet?
Laittakaa indie, taide tai muuten vain outoja elokuvia jotka ovat hyviä teidän mielestä. Mulholland Drive ja Inland Empire ovat omia suosikkejani.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Monet espanjalaiset elokuvat ovat ihanan outoja, vaikka eivät varsinaisesti mihinkään indie kategoriaan mahtuisikaan. Itse olen tykännyt varsinkin Almodovarin tuotannosta. Naisia hermoromahduksen partaalla ja Pepi, Luci, Bom sieltä varhaisemmasta päästä ovat jääneet mieleen. Sitten Carlos Sauran elokuvista erityisesti iki-ihana Korppi sylissä. Ja Tissi ja kuu sekä Punainen orava ovat mielessä, niiden ohjaajia en muista.
Tissi ja kuu (La teta y la luna) on Bigas Lunan elokuva, Punainen orava (La ardilla roja) taas Julio Medemin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bound
Kumpi? Wachowskien (1996) vai Jared Cohnin (2015)?
Toi 1996.
Personal shopper. Erikoinen, monen genren elokuva.
Ingrid goes West. Somestalkkerin elämää.
Iho jossa elän. Hitaasti etenevä, mutta aikamoisen twistin sisältää.
Tarkovskin Stalker. Näin aikanaan sen teatterissa kolmesti. Vaikken ole sen jälkeen sitä katsonut, sen kuvamaailma pyörii päässä edelleen.
Being John Malkovich
(toimistorakennuksesta löytyy portti näyttelijä John Malkovichin päähän, ja päählöt alkavat myydä lippuja sinne :D)
Vierailija kirjoitti:
Visa Mäkisen tuotanto.
Nää pitäis oikeesti saada johonkin YLE areenaan. Niin kulahtanutta, kitchiä, joka ei tietenkään aukene kaikille. Mutta outoja tässä kysyttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Being John Malkovich
(toimistorakennuksesta löytyy portti näyttelijä John Malkovichin päähän, ja päählöt alkavat myydä lippuja sinne :D)
Olin juuri tulossa mainitsemaan tämän samaisen leffan.
Bad Boy Bubby
http://www.film-o-holic.com/dvd-arvostelut/bad-boy-bubby/
Ihan pakko katsoa elokuva loppuun kammottavasta alusta huolimatta vain sen vuoksi, että miten Bubbylle lopulta käy. Kammottava, toisaalta traaginen,toisaalta hauska pyskologinen tutkielma ihmisten arvoista.
Jane Campion: Piano (The Piano)
Drive: todella väkivaltainen, mutta samalla yksi romanttisimmista elokuvista jonka olen nähnyt. Soundtrack on loistava.
Locke: se että mies ajaa koko elokuvan autoa ja keskustelee puhelimessa eri ihmisten kanssa ei välttämättä kuullosta kovin mukaansa tempaavalta elokuvalta.
Phenomena. Outo ja friikki leffa, mutta pidin sen tunnelmasta jotenkin tosi paljon. Ja hyvin nuori Jennifer Connelly pääosassa.
Vierailija kirjoitti:
Jane Campion: Piano (The Piano)
Miten tämä oli outo? Hyvä leffa kyllä ja uskomattoman kaunis musiikki.
Ponterosa.