Ihonhoitoexpertit! Mistä johtuu/mikä auttaa ihon pintakuivuuteen joka alkaa vaivata iltapäivästä?
Eli aamulla puhdistuksen+kosteutuksen jälkeen iho on tosi hyvän tuntuinen, mutta iltapäivää kohden alkaa kiristelemään otsasta/poskista. Käytän erilaisia seerumeita kosteusvoiteen alla, nyt talviaikaan olen vielä laittanut päällimmäiseksi ordinaryn rosehip öljyä. Puhdistan kasvot puhdistusöljyllä tai cerave puhdistusvoiteella. Vinkkejä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ota käyttöön BTB13 tuotteet. Kyllä auttaa.
Tai Ekopharma. Mun kuivaan ja herkkään ei toiminu muut.
Minä kyllästyin totaalisesti kaikkiin eri tökötteihin, jotka ei edes toimi.
Nykyään en tee muuta kuin pesun jälkeen jätän ihon kosteaksi ja hieron siihen pelkkää glyseriiniä. Tämän jälkeen päälle skvaleenia/kauraöljyä. Aamulla en käytä mitään putsaria vaan huuhtaisen kasvot viileällä vedellä ja useimpina päivinä laitan mineraalimeikkiä. Kasvojen iho on täysin normaali ja pysyy hyvänä koko päivän.
Tätä ennen naama kuivui jatkuvasti niin että hilseili pitkin päivää. Lisäksi tuli näppylöitä vähän väliä, mutta nyt ei ole niitäkään.
Spermat naamalle. Ja tämä ei ole mikään vitsi tai pervopersun viesti vaan koulutetun kosmetologin tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kyse onkin siitä, että käytät liian paljon eri tuotteita, jolloin se iho ei enää hoida itseään? Ihonhoidossa vähemmän on enemmän.
En oikein usko. Olen nyt parin vuoden ajan panostanut ihonhoitoon enemmän. Ennen oli käytössä vain puhdistusmaito (suihkussa pesin kasvot kylläkin tavallisella saippualla), kasvovesi ja paksuhko voide. Olin tuollainen vähemmän on enemmän ihonhoitaja. Ihoni oli samea, jotenkin väsyneen näköine ja usein tuli näppyjä sekä pintakuivuus oli varsinkin talvella ihan kamalaa. Silmien seudulla oli tuosta pintakuivuudesta johtuvia miliumeja. Muutin ihonhoitorutiiniani nykyisen kaltaiseksi, ja muutos positiiviseen päin on ollut ihan huikea. Kaikki miliumit ovat hävinneet ja iho on paljon heleämpi. En vaihda takaisin entiseen tyyliin :) Ap
Mitä jos kyse onkin siitä, että käytät liian paljon eri tuotteita, jolloin se iho ei enää hoida itseään? Ihonhoidossa vähemmän on enemmän.