Ihmiset, pysykää nyt ihmeessä kotimaassa koronaviruksen vuoksi
Tiedän kulkeneeni siinä samassa junassa, jossa tämä tuorein "Jyväskylän" (oikeasti siis myös Helsinki-Vantaan lentokentän, Tikkurilan ja ties minkä) alueen koronavirutapaus. Oireita odotellessa, eihän tässä olla kuin pienen vastasyntyneen vanhempi... Tältäkin oltaisiin voitu välttyä, jos tämä palikka olisi pysynyt nyt toistaiseksi kotimaassaan. Mutta ei, pakko matkustaa. Itse pysyn nyt kotona ainakin niin kauan, kunnes tieto julkistetaan. Olen kyllä varma, että tyypillä on korona, koska hänellä on "sellaisia oireita." Eli tietää matkustaneensa koronavirusalueella, ja nyt on sitten keuhkot prakaamassa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Muakin niin tympäsee ihmisten omahyväisyys ja itsekkyys, kun pitää matkustaa tämmösenä aikana!
terv. Pienen vauvan äiti
Maailman tulee pyöriä minun ja minun vauvvvvvvani ympärillä!!1
Eristäydy ihan kotiisi vaan jos pelottaa, ne matkaavat elättää satavarmasti veroilla sitä sinunkin vapaamatkustaja-vauvvvvaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako tuo saastuttaja maksaa korvauksia jos sun lapselle käy jotain? Onko naama tiedossa? Näiden ulkomailla matkustajien myrkyttäjien naamat pitäisi kuvauttaa ja laittaa jokaisen lyhtypylvääseen kuva missä teksti varo tätä saastuttajaa. Sitten tervaus höyhenissä ja karanteeniin virumaan.
Ihan turha luulla, että nää päästäiset maksaisi mitään korvauksia. Enkä halua korvauksia. Haluan olla terve niin kauan kuin se on mahdollista, ja nähdä lapsen kasvavan. No, lupaan ainakin pistää blogin pystyyn siitä, mitä on sairastaa se virus. Siitähän voisi saada hyvin hynää, kun kuvailee taudin etenemistä ja kulkua. Teholla ja ruumiinvalvojaisista vielä kivat päätösjaksot...
Entä jos on töissä lentäkentällä, virus tarttuu matkustajalta joka on vaan välilaskulla Suomessa? Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista
Ei. Kutsu sukulaisen häihin tuli kauan sitten. Espanjaan. Et varmasti itse matkusta esim Jyväskylästä Tampereelle? Sama vaara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin niin tympäsee ihmisten omahyväisyys ja itsekkyys, kun pitää matkustaa tämmösenä aikana!
terv. Pienen vauvan äiti
Minua taas tympäisee te kateelliset ulisijat, joilla ei edes olisi varaa matkustaa ja siksi vänistään ja volistaan kun joku matkustaa.
Väitä nyt vielä natsiksi. Itse matkustin viime vuonna ennen virusta 6 x ulkomaille ja 3x kotimaan sisällä. Ei kyse ole siitä, vaan järjen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako tuo saastuttaja maksaa korvauksia jos sun lapselle käy jotain? Onko naama tiedossa? Näiden ulkomailla matkustajien myrkyttäjien naamat pitäisi kuvauttaa ja laittaa jokaisen lyhtypylvääseen kuva missä teksti varo tätä saastuttajaa. Sitten tervaus höyhenissä ja karanteeniin virumaan.
Ihan turha luulla, että nää päästäiset maksaisi mitään korvauksia. Enkä halua korvauksia. Haluan olla terve niin kauan kuin se on mahdollista, ja nähdä lapsen kasvavan. No, lupaan ainakin pistää blogin pystyyn siitä, mitä on sairastaa se virus. Siitähän voisi saada hyvin hynää, kun kuvailee taudin etenemistä ja kulkua. Teholla ja ruumiinvalvojaisista vielä kivat päätösjaksot...
Entä jos on töissä lentäkentällä, virus tarttuu matkustajalta joka on vaan välilaskulla Suomessa? Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista
Senpä takia globaalisti lentokielto kaikille. Siis kaikille. Siihen asti kunnes asiat muuttuvat johonkin suuntaan.
Aloittaja
Oletko ap varma siis, että matkusti huvikseen? Mistä tiedät?
Jos on työnantajan työmatkalla ollut vaikka Italiassa, jossa virus on levinnytkin todella nopeasti.
Mikä olisi peruste kieltäytyä työmatkasta vaikka Chileen, jossa ei ole toistaiseksi yhtään tartuntaa?
Itse ainakin joudun matkustamaan työni vuoksi, ensi maanantaina USA:aan. Ainoastaan Kiina on meillä tällä hetkellä matkustussulussa, sinne ei matkusta kukaan ja palaajat Hubeista on jo muutamia viikkoja määrätty etätöihin kotiin pariksi viikoksi.
Minä lennän vuodessa n. 30 kertaa.
Älä huoli suomeen en tule enää koskaan, niin paljon sitä maata ja kansalaisuuttani häpeän
N. 52
Singapore
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. Pienen vauvan äiti
Minua taas tympäisee te kateelliset ulisijat, joilla ei edes olisi varaa matkustaa ja siksi vänistään ja volistaan kun joku matkustaa.
Väitä nyt vielä natsiksi. Itse matkustin viime vuonna ennen virusta 6 x ulkomaille ja 3x kotimaan sisällä. Ei kyse ole siitä, vaan järjen käytöstä.
Eli levittelit itsekin ties mitä ulkomaan pöpöjä ympärillesi välittämättä paskaakaan, ei ne pöpöt maailmasta lopu. Tyypillinen oma perse tärkein-mammuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ihana tilanne sinulla, kun ei tarvitse mennä mihinkään ihmisten ilmoille. Jos on vaikka sellaisessa työssä jossa on matkustettava, ei auta sanoa työnantajalle, että yksi av-mamma käski pysyä kotona.
Olen työelämässä, mutta pystyn onneksi tekemään kotoa käsin. Ja onhan se tärkeämpää toki uhrata elämänsä työlle ja vaikka kuolla sen puolesta, mitäs muuten sitä täällä pallolla ollaan...
Aloittaja
Kumpi siis olet, pienen vastasyntyneen vanhempi vai etätyötä tekevä työntekijä?
Matka on jo varattu. Mutta tässä ehtii vielä tapahtua ennen matkaa, joten katsellaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. Pienen vauvan äiti
Maailman tulee pyöriä minun ja minun vauvvvvvvani ympärillä!!1
Eristäydy ihan kotiisi vaan jos pelottaa, ne matkaavat elättää satavarmasti veroilla sitä sinunkin vapaamatkustaja-vauvvvvaasi.
Minun vauvani elätetään enimmäkseen minun palkkapussistani, mieheni palkkapussista ja niin edelleen. Veroa maksamme mekin sinun ahteristasi.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ihana tilanne sinulla, kun ei tarvitse mennä mihinkään ihmisten ilmoille. Jos on vaikka sellaisessa työssä jossa on matkustettava, ei auta sanoa työnantajalle, että yksi av-mamma käski pysyä kotona.
Olen työelämässä, mutta pystyn onneksi tekemään kotoa käsin. Ja onhan se tärkeämpää toki uhrata elämänsä työlle ja vaikka kuolla sen puolesta, mitäs muuten sitä täällä pallolla ollaan...
Aloittaja
Ööh, molempia? Yrittäjä kun olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut itsekin olit matkalla jostain johonkin, kun kerran olit tän ihmisen kanssa samassa junassa? Mikä oli sun tekosyysi poistua kotoa?
Työmatkalla vastasyntyneen kanssa?
Niin, matkustin kotimaassani kaupasta kotiini, sitä ennen kodista kauppaan samalla hemmetin junalla. Eli heh heh.
Aloittaja
No miksi ihmeessä menit?
Jos nyt olit siinä Hki-Vantaa-Tikkurila junassa, kuten tästä olettaisin, niin tuskin olet ehtinyt olla varttia pitempään tuon matkustajan kanssa samassa junassa.
Enkä edes usko koko juttuasi, että olisit ollut samaan aikaan tän tyypin kanssa samassa junassa. Missään ei ole edes mainittu sitä paikallisjunan lähtöaikaa Lentoasemalta. Olit siis varmuudella klo 20 maissa illalla tulossa joko Leinelästä tai Hiekkaharjusta kauppareissulle Tikkurilaan varmuudella juuri sillä samalla junalla, millä tää ihminen on matkustanut tuon parin pysäkin verran. Tiedät tämän mistä?
Sorry, en usko.
Minäkin olin eilen samassa veneessä.
Nyt on imusolmukkeet kipeät ja kurkkua kivistää.
Odottelen että milloin alkaa yskä ja nuha.
Olo on kuumeinen, mutta koska terveydenhuolto maksaa ja siitä lähetetään lasku, niin en todellakaan mene. Eli ei ole oikein varaa sellaiseen.
Eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot...
Enkä myöskään jatkossakaan mene. Ei ole työterveydenhuoltoa ja on vain palkatonta vapaata ja sitäkin saa pitää minimityömäärän vuoksi noin kaksi päivää myöskään pidempään ei ole varaa, kun jää laskut maksamatta. Joten todennäköisesti minut on tarkoitettu levittämään tätä lenssua ympäristöön aika surutta. Toivotaan kuitenkin teidän muiden hyväosaisten puolesta ettei tämä ole coronaa.
Eikä tulevaisuuskaan päätä huimaa kun palkka on se 9e tunti, niin en kyllä ajatellut elää näin surkeasti loppuelämääni. Toivottavasti kuolen tähän tautiin.
Saisin siten armollisen armomurhani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. Pienen vauvan äiti
Eli levittelit itsekin ties mitä ulkomaan pöpöjä ympärillesi välittämättä paskaakaan, ei ne pöpöt maailmasta lopu. Tyypillinen oma perse tärkein-mammuli.
Miksi te suomalaiset olette noin katkeria? Heti kynsin ja hampain haukkumasana, tämä on keskustelu eikä mikään virallinen teilaus. Minä arvostelin tätä henkilöä hänen tekonsa vuoksi, mutta en mennyt henkilökohtaisuuksiin. Siis tietenkin matkustan ja olen yhtä itsekäs kuin muut, mutta yritän ainakin minimoida mahdolliset katastrofaaliset vahingot, jos voin ne minimoida. Oletko yksinäinen? Siihen voi olla syy, miksi olet noin ilkeä.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut itsekin olit matkalla jostain johonkin, kun kerran olit tän ihmisen kanssa samassa junassa? Mikä oli sun tekosyysi poistua kotoa?
Työmatkalla vastasyntyneen kanssa?
Niin, matkustin kotimaassani kaupasta kotiini, sitä ennen kodista kauppaan samalla hemmetin junalla. Eli heh heh.
Aloittaja
No miksi ihmeessä menit?
Jos nyt olit siinä Hki-Vantaa-Tikkurila junassa, kuten tästä olettaisin, niin tuskin olet ehtinyt olla varttia pitempään tuon matkustajan kanssa samassa junassa.
Enkä edes usko koko juttuasi, että olisit ollut samaan aikaan tän tyypin kanssa samassa junassa. Missään ei ole edes mainittu sitä paikallisjunan lähtöaikaa Lentoasemalta. Olit siis varmuudella klo 20 maissa illalla tulossa joko Leinelästä tai Hiekkaharjusta kauppareissulle Tikkurilaan varmuudella juuri sillä samalla junalla, millä tää ihminen on matkustanut tuon parin pysäkin verran. Tiedät tämän mistä?
Sorry, en usko.
Tiedän henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Ööh, molempia? Yrittäjä kun olen.
Et taatusti ole yrittäjä, jos kannatat koko maailman lentoliikenteen pysäyttämistä. Entä junat ja laivat? Bussit? henkilöautot?
Tai sitten olet todella yksinkertainen ihminen.
Tai ehkä myyt itseommeltuja kestovaippoja verkossa - vain Suomessa tuotetuista kankaista tietenkin!
Vierailija kirjoitti:
Pahin asia mitä voi tällä hetkellä tehdä on alkaa syyllistämään näitä ihmisiä jotka ovat tartunnan saaneet. Ajatteleppa jos joku ei menekkään lääkäriin saatuaan oireita koska pelkää sinunlaisten ihmisten vihaa ja kituuttelee vaikka sinun naapurissa viikkotolkulla ja tartuttaa siinä ajassa vaikka sata muuta ihmistä? Ihmiset nyt kuitenkin haluavat kotiinsa vaikka siinä riskejä olisi.
Olisin itse ottanut taksin.