Ihmiset, pysykää nyt ihmeessä kotimaassa koronaviruksen vuoksi
Tiedän kulkeneeni siinä samassa junassa, jossa tämä tuorein "Jyväskylän" (oikeasti siis myös Helsinki-Vantaan lentokentän, Tikkurilan ja ties minkä) alueen koronavirutapaus. Oireita odotellessa, eihän tässä olla kuin pienen vastasyntyneen vanhempi... Tältäkin oltaisiin voitu välttyä, jos tämä palikka olisi pysynyt nyt toistaiseksi kotimaassaan. Mutta ei, pakko matkustaa. Itse pysyn nyt kotona ainakin niin kauan, kunnes tieto julkistetaan. Olen kyllä varma, että tyypillä on korona, koska hänellä on "sellaisia oireita." Eli tietää matkustaneensa koronavirusalueella, ja nyt on sitten keuhkot prakaamassa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut itsekin olit matkalla jostain johonkin, kun kerran olit tän ihmisen kanssa samassa junassa? Mikä oli sun tekosyysi poistua kotoa?
Työmatkalla vastasyntyneen kanssa?
Niin, matkustin kotimaassani kaupasta kotiini, sitä ennen kodista kauppaan samalla hemmetin junalla. Eli heh heh.
Aloittaja
No miksi ihmeessä menit?
Jos nyt olit siinä Hki-Vantaa-Tikkurila junassa, kuten tästä olettaisin, niin tuskin olet ehtinyt olla varttia pitempään tuon matkustajan kanssa samassa junassa.
Enkä edes usko koko juttuasi, että olisit ollut samaan aikaan tän tyypin kanssa samassa junassa. Missään ei ole edes mainittu sitä paikallisjunan lähtöaikaa Lentoasemalta. Olit siis varmuudella klo 20 maissa illalla tulossa joko Leinelästä tai Hiekkaharjusta kauppareissulle Tikkurilaan varmuudella juuri sillä samalla junalla, millä tää ihminen on matkustanut tuon parin pysäkin verran. Tiedät tämän mistä?
Sorry, en usko.
Tiedän henkilön.
Uskon vielä vähemmän.
Olit siis iltayhdeksältä kauppareissulla Pendolinossa Tikkurilasta Jyväskylään, pysähdyspaikkoina Hämeenlinna ja Tampere.
Vai siinä Lentokenttä-Tikkurila välilläkö tutustuitte? Joku yski samassa junavaunussa ja jäi pois Tikkurilassa = tämä Jyväskylään matkannut tapaus.
Ihan paskapuhetta, huono 0/5. Yritä paremmin yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin niin tympäsee ihmisten omahyväisyys ja itsekkyys, kun pitää matkustaa tämmösenä aikana!
terv. Pienen vauvan äiti
Minua taas tympäisee te kateelliset ulisijat, joilla ei edes olisi varaa matkustaa ja siksi vänistään ja volistaan kun joku matkustaa.
Väitä nyt vielä natsiksi. Itse matkustin viime vuonna ennen virusta 6 x ulkomaille ja 3x kotimaan sisällä. Ei kyse ole siitä, vaan järjen käytöstä.
Eli levittelit itsekin ties mitä ulkomaan pöpöjä ympärillesi välittämättä paskaakaan, ei ne pöpöt maailmasta lopu. Tyypillinen oma perse tärkein-mammuli.
Miksi te suomalaiset olette noin katkeria? Heti kynsin ja hampain haukkumasana, tämä on keskustelu eikä mikään virallinen teilaus. Minä arvostelin tätä henkilöä hänen tekonsa vuoksi, mutta en mennyt henkilökohtaisuuksiin. Siis tietenkin matkustan ja olen yhtä itsekäs kuin muut, mutta yritän ainakin minimoida mahdolliset katastrofaaliset vahingot, jos voin ne minimoida. Oletko yksinäinen? Siihen voi olla syy, miksi olet noin ilkeä.
Aloittaja
Tällä palstalla ap teilataan, jos vain mahdollista. Ei sitä kannata itseensä ottaan. Kirjoitin ekan kommentin mutten toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ihana tilanne sinulla, kun ei tarvitse mennä mihinkään ihmisten ilmoille. Jos on vaikka sellaisessa työssä jossa on matkustettava, ei auta sanoa työnantajalle, että yksi av-mamma käski pysyä kotona.
Olen työelämässä, mutta pystyn onneksi tekemään kotoa käsin. Ja onhan se tärkeämpää toki uhrata elämänsä työlle ja vaikka kuolla sen puolesta, mitäs muuten sitä täällä pallolla ollaan...
Aloittaja
Kumpi siis olet, pienen vastasyntyneen vanhempi vai etätyötä tekevä työntekijä?
Ööh, molempia? Yrittäjä kun olen.
Et taatusti ole yrittäjä, jos kannatat koko maailman lentoliikenteen pysäyttämistä. Entä junat ja laivat? Bussit? henkilöautot?
Tai sitten olet todella yksinkertainen ihminen.
Tai ehkä myyt itseommeltuja kestovaippoja verkossa - vain Suomessa tuotetuista kankaista tietenkin!
Tulihan se sieltä. Lällällää, olet yksinkertainen, äiti ja tyhmä. Oi, nyt otti ja upposi. Rauhoitu, ei tarvitse hyökätä. Hengitä. Pitää ei tarvitse ja saa kritisoida, mutta älä heti teilaa. Olen yrittäjänä Suomen markkinoilla sellaisessa yrityksessä, joka tuottaa palvelua. En tarvitse ulkomaita sen pyörittämiseen juurikaan. Välitän ihmisistä enemmän kuin rahasta, markkinataloudesta tai edes harvinaisista lintulajeista. Jopa niistä muista ihmisistä, en ainoastaan vauvasta ;) Ja hällä ei muuten ole kestovaioppoja vielä kokeitlu...
Outo otsikko? Moni ihminen juuri haluaa kotimaahansa tämän viruksen takia.
Itse säästin tähän matkaan viitisen vuotta. Parin viikon etelänloma kyseessä ja Italiaan.
Tienaan kuukaudessa nettona 1350e.
Ajattelin nauttia lomasta ja tulla takaisin Suomeen.
Aikoja sitten tilattuja lippuja tuskin saa rahana takaisin tai koko lomamatkaa, johon olen siis säästänyt viitisen vuotta. Se on pitkä aika ja olisihan ollut järkevää laittaa rahat viinaan, mutta ajattelin optimisitsesti että nyt kokeilen jotain tervehenkisempää. Toki olisin voinut säästää tuon summan myös ajokouluunkin, mutta mielestäni on tyhmää tukea noin kallista ajokoulua. Olen siis liian köyhä autoiluun.
Tämä köyhä lähtee nyt vihdoin ja viimein ansaitulle lomalleen.
Jos kuolen niin kuolen. Vihaan elämääni muutenkin (on niin köyhää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut itsekin olit matkalla jostain johonkin, kun kerran olit tän ihmisen kanssa samassa junassa? Mikä oli sun tekosyysi poistua kotoa?
Työmatkalla vastasyntyneen kanssa?
Niin, matkustin kotimaassani kaupasta kotiini, sitä ennen kodista kauppaan samalla hemmetin junalla. Eli heh heh.
Aloittaja
No miksi ihmeessä menit?
Jos nyt olit siinä Hki-Vantaa-Tikkurila junassa, kuten tästä olettaisin, niin tuskin olet ehtinyt olla varttia pitempään tuon matkustajan kanssa samassa junassa.
Enkä edes usko koko juttuasi, että olisit ollut samaan aikaan tän tyypin kanssa samassa junassa. Missään ei ole edes mainittu sitä paikallisjunan lähtöaikaa Lentoasemalta. Olit siis varmuudella klo 20 maissa illalla tulossa joko Leinelästä tai Hiekkaharjusta kauppareissulle Tikkurilaan varmuudella juuri sillä samalla junalla, millä tää ihminen on matkustanut tuon parin pysäkin verran. Tiedät tämän mistä?
Sorry, en usko.
Tiedän henkilön.
Uskon vielä vähemmän.
Olit siis iltayhdeksältä kauppareissulla Pendolinossa Tikkurilasta Jyväskylään, pysähdyspaikkoina Hämeenlinna ja Tampere.
Vai siinä Lentokenttä-Tikkurila välilläkö tutustuitte? Joku yski samassa junavaunussa ja jäi pois Tikkurilassa = tämä Jyväskylään matkannut tapaus.
Ihan paskapuhetta, huono 0/5. Yritä paremmin yrittäjä.
Tämän viestin ydinsanoman kannalta muulla tiedolla ei ole väliä. On myös olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin nuo mainitsemasi. Matkustuksen suhteen se toinen on totta. En tietenkään tutustunut tyyppiin matkalla, vaan tiedän about henkilön. Miten? Sitä en kerro, kuten en myöskään muita henk.koht. juttuja. On hyvä kuitenkin olla kriittinen, en itsekään usko kaikkea netistä löytyvää. Pidä tuo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ihana tilanne sinulla, kun ei tarvitse mennä mihinkään ihmisten ilmoille. Jos on vaikka sellaisessa työssä jossa on matkustettava, ei auta sanoa työnantajalle, että yksi av-mamma käski pysyä kotona.
Olen työelämässä, mutta pystyn onneksi tekemään kotoa käsin. Ja onhan se tärkeämpää toki uhrata elämänsä työlle ja vaikka kuolla sen puolesta, mitäs muuten sitä täällä pallolla ollaan...
Aloittaja
Et taatusti ole yrittäjä, jos kannatat koko maailman lentoliikenteen pysäyttämistä. Entä junat ja laivat? Bussit? henkilöautot?
Tai ehkä myyt itseommeltuja kestovaippoja verkossa - vain Suomessa tuotetuista kankaista tietenkin!
Tulihan se sieltä. Lällällää, olet yksinkertainen, äiti ja tyhmä. Oi, nyt otti ja upposi. Rauhoitu, ei tarvitse hyökätä. Hengitä. Pitää ei tarvitse ja saa kritisoida, mutta älä heti teilaa. Olen yrittäjänä Suomen markkinoilla sellaisessa yrityksessä, joka tuottaa palvelua. En tarvitse ulkomaita sen pyörittämiseen juurikaan. Välitän ihmisistä enemmän kuin rahasta, markkinataloudesta tai edes harvinaisista lintulajeista. Jopa niistä muista ihmisistä, en ainoastaan vauvasta ;) Ja hällä ei muuten ole kestovaioppoja vielä kokeitlu...
Eli kun sun pikkuyrityksen tuotto tulee siitä sun lähipiiristä, niin kuitenkin ne, joiden elanto tulee maailmalta, pitäisi lopettaa työnteko.
Olet siis todellakin aika yksinkertainen, jos et ymmärä, että koko maailman talous pysähtyy, jos kukaan eikä mikään enää liiku maiden rajojen ulkopuolelle. Suomikaan ei ole edes lääkkeiden suhteen kovinkaan omavarainen.
Mistäs ne sun penskan Pampersit saat, jos koko maailma pysähtyy? Kotimaisia nyt ei kauheen pitkään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse säästin tähän matkaan viitisen vuotta. Parin viikon etelänloma kyseessä ja Italiaan.
Tienaan kuukaudessa nettona 1350e.
Ajattelin nauttia lomasta ja tulla takaisin Suomeen.
Aikoja sitten tilattuja lippuja tuskin saa rahana takaisin tai koko lomamatkaa, johon olen siis säästänyt viitisen vuotta. Se on pitkä aika ja olisihan ollut järkevää laittaa rahat viinaan, mutta ajattelin optimisitsesti että nyt kokeilen jotain tervehenkisempää. Toki olisin voinut säästää tuon summan myös ajokouluunkin, mutta mielestäni on tyhmää tukea noin kallista ajokoulua. Olen siis liian köyhä autoiluun.
Tämä köyhä lähtee nyt vihdoin ja viimein ansaitulle lomalleen.
Jos kuolen niin kuolen. Vihaan elämääni muutenkin (on niin köyhää).
Mene ansaitulle lomallesi ja nauti
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Eli kun sun pikkuyrityksen tuotto tulee siitä sun lähipiiristä, niin kuitenkin ne, joiden elanto tulee maailmalta, pitäisi lopettaa työnteko.
Olet siis todellakin aika yksinkertainen, jos et ymmärä, että koko maailman talous pysähtyy, jos kukaan eikä mikään enää liiku maiden rajojen ulkopuolelle. Suomikaan ei ole edes lääkkeiden suhteen kovinkaan omavarainen.
Mistäs ne sun penskan Pampersit saat, jos koko maailma pysähtyy? Kotimaisia nyt ei kauheen pitkään riitä.
Ystävä hyvä. Tuokin puoli on totta, joten voit rauhoittua. Kuten jo sanoin, en mene henkilökohtaisuuksiin. Jos olen yksinkertainen, niin sehän on lähinnä minun murheeni? Ajattelin lähinnä sellaista, että yritetään minimoida sellainen lomailuun perustuva matkustelu tällä hetkellä, ellei tilanne repeä pahemmaksi. Jos näin tekee, niin en tiedä mitä tapahtuu. Sitten ollaan kai pulassa monilta osin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap:llä molemmat airot vedessä?
Oikeastiko te mammat uskotte, että tää on ollut siinä junassa? Hysteerikon fantasia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaako tuo saastuttaja maksaa korvauksia jos sun lapselle käy jotain? Onko naama tiedossa? Näiden ulkomailla matkustajien myrkyttäjien naamat pitäisi kuvauttaa ja laittaa jokaisen lyhtypylvääseen kuva missä teksti varo tätä saastuttajaa. Sitten tervaus höyhenissä ja karanteeniin virumaan.
Ihan turha luulla, että nää päästäiset maksaisi mitään korvauksia. Enkä halua korvauksia. Haluan olla terve niin kauan kuin se on mahdollista, ja nähdä lapsen kasvavan. No, lupaan ainakin pistää blogin pystyyn siitä, mitä on sairastaa se virus. Siitähän voisi saada hyvin hynää, kun kuvailee taudin etenemistä ja kulkua. Teholla ja ruumiinvalvojaisista vielä kivat päätösjaksot...
Entä jos on töissä lentäkentällä, virus tarttuu matkustajalta joka on vaan välilaskulla Suomessa? Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista
Senpä takia globaalisti lentokielto kaikille. Siis kaikille. Siihen asti kunnes asiat muuttuvat johonkin suuntaan.
Aloittaja
Varmaan aika moni haluaa tulla sieltä ulkomailta myös takaisin kotiin. Ainakin itse haluaisin, jos olisin ulkomailla.
Kyllä me matkustelemme meidän normaaliin tapaan koko perhe.