Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ongelmakäyttöä jos joka päivä juo 1-2 0,33 tölkkiä olutta ruuan kanssa?

Vierailija
26.02.2020 |

Ja kyllä, määrä on tuo max 2 tölkkiä, riippuen mitä syö. Viikonloppuna/vapaillakaan ei kulu sen enempää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu muustakin kuin oluen määrästä (jos kyse 1-2 0,33 keskioluesta), saako ongelmaksi rasvamaksan ja maksakirroosia alkuun vai ei. Syö makaronia, ranskalaisia, makkaraa ja karkkia lisäksi niin onnistuu. Jos olut päivässä on ehdoton pakko, jos unohtamaan ei pysty, ilman ei voi olla, tuntuu olevan alkoholistinen juomistapa tulollaan

En ajattele sitä oluen juomista sen enempää kuin joku toinen vaikka maidon juomista. Jos ei sitä satu kaapissa olemaan kylmänä juon ruuan kanssa jotain muuta.

Vierailija
22/24 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ottaa yhden tai kaksi olutta viikonloppuisin ruoan kanssa. Ehkä kerran kuukaudessa teemme erityisen hyvää ruokaa ja jaamme viinipulollisen. Itse en olutta juo. Mielestäni meidän kulutuksemme on ok, mutta aivan varmasti pärjäisimme ilmankin. Olen nähnyt suvussani juoppoja, joita en voi sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ennen join 0,5l tuopin päivittäin vuosien ajan. Oli pakko lopettaa kun alkoi tulla kamalia närästyksiä. Nyt ovat pysyneet poissa onneksi pitkään. Juon nykyään silloin tällöin, mutta en peräkkäisinä päivinä. Vatsan seutukin pienentynyt. 

Ei tuo määrä mikään ongelmakäyttöä ole, ellei ole sulle ongelma jollain tavoin.

Vierailija
24/24 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ongelma paitsi tällä palstalla. Jollakulla on krapula--> alkoholisti

Tilasin viiniä Saksasta--> alkoholisti

Kävin ystävien kanssa ulkona kun lapset olivat hoidossa, join kolme lasillista viiniä--> alkoholisti ja huono äiti.

Kompastuin huppelissa--> alkoholisti

Jne.

Kukaan ei saisi ikinä ottaa kuppia, ei vaikka niin tapahtuisi kerran vuodessa, eikä etenkään jos sulla on lapsia. Eikä kukaan tietenkään ikinä kysy esim. Ai krapula, onko useinkin, ei, olet saman tien täysi alkkis.

Tervetuloa AV:lle. Tölkki tai kaksi päivässä on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos olut on sun mielestäsi hyvä ruokajuoma niin sitten on. Toiset kiskoo litran sokerilimua päivässä, onko se sitten terveellistä?

Ja huutakaa nyt kuorossa miten alkoholisti avautuu ja tais kolahtaa ja blaa blaa.

Viimeksi olen mitään alkoholipitoista juonut 2kk sitten. Ihan ärsytyksen takia taidankin lähteä nyt Alkoon. Koska mä voin. Ha.