Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli voitonriemuinen kun meillä alkoi käydä sosiaalihuollon perhetyöntekijä auttamassa arjessa, mies pääsi oikein purkautumaan miten huono äiti olen ja sotken kaiken MUTTA

Vierailija
26.02.2020 |

Tämä henkilö onkin minun puolellani ja nyt mies on raivoissaan.Puhuu meistä "akkojen juorukerhona ja kyselee "no, miten minua tänään haukuitte`".Minulla on siis vaikea masennus ja meillä on 4 lasta joista yksi erittäin haastava erityslapsi.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies sulla.

Vierailija
2/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet miehen kanssa koska...?

Vierailija
4/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa taas suuria tunteita!

Vierailija
5/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
6/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa taas suuria tunteita!

Entisenä perhetyöntekijänä sanon, että ei tarvii mennä Porvooseen tämän asian takia. Tällä tasolla useimmat asiakkuudet on. Jotkut kehittyvät ja saavat eväitä elämään perhetyöstä, jotkut taas ei. 

Vierailija
7/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mukaan en myönnä  "lapsen  henkisiä ongelmia" , edes lääkäri saati tämä perhetyöntekijä sitten eivät saa miestä uskomaan että uhmakkuushäiriiö ja adhd eivät ole mielenterveysongelma.

Miehen mukaan minun pitäisi joka päivä siivota ja laittaa  ruokaa, masennus on kuulemma vain tekosyy siihen että töistä tullessa joutuu siivoamaan "koko  hiivatin talon" ja tekemään "kunnon ruokaa" (minä lähinä lämmitelen eineksiä).  Koirastamme pitäisi kuulemma luopua koska miehen tulkinnan mukaan sen pakko lenkittäminen ruokkii masennustani vaikka pikemminkin se  on toisinpäin..

Mies oli riemuissaan kun joku nyt pääsee näkemään arkeamme ja miten hän kärsii kun pitää hommaa koossa. Mutta homma ei mennytkään herran mielen mukaan!

Moni varmaan miettii, miten ihmeessä löysin tälläisen helmen itselleni?  Mies ei kuitenkaan ollut tuollainen kun tapasimme, oli päin vastoin oikea unelmien prinssi ja otti todella hyvin sen kun ehkäisyn petettyä tulin raskaaksi vain vuoden seurustelun jälkeen, oli innoissaan lapsesta ja oli hyvä isä. Ja sitten äkkiä.. kuin en enää tuntisi koko ihmistä! Äkkiä ollaan kaikki, tai ainakin me kaksi, pilattu hänen elämänsä.

Olen miettinyt eroa, mutta miltä lapsista tuntuisi joutua johonkin  kopin kokoiseen kolmioon,samaan huoneeseen nukkumaan kun nyt meillä on iso talo ja jokaisella oma huone? 13v poika ja 11 v tyttö joilla molemmilla murrosikä , 8v poika joka siis tämä erityislapsi ja  4v poika .. jakamaan yksi huone? 

A.p

Vierailija
8/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sun miehesi voi olla tosi väsynyt tuohon tilanteeseen ja vastuisiinsa. Te tarvitsette molemmat apua yhdessä ja erikseen.

Vierailija
9/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että miehellä oli turhan ruusuinen kuva perhe-elämästä eikä ole valmis hyväksymään erityislasta saati masentunutta vaimoa.  Haluaa ilmeisestikin tulla kiiltäväksi hinkattuun kotiin jossa vaimo juoksee esiliina  päällä antamaan pusun ja johdattaa keittiöön jossa odottaa kolmen ruokalajin päivällinen. Lapset leikkii nätisti koiran kanssa  pihalla. Semmoista utopiaa 50-luvun jenkkityyliin.

Vierailija
10/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi AP. Kuulostaa että miehesi ei ole ilkeä tai paha luonnostaa, mutta hänellä on hyvin rajoittunut ymmärrys masennuksesta (luulee että se on vain tekosyy "laiskuuteesi") ja lapsen ongelmasta. On ehkä "päättänyt" että ei voi muokata mielipiteitään koskien lastanne koska menettäisi kasvonsa tai jotakin. On myös mahdollista, jopa todennäköistä, että nämä asiat menevät hänellä sen verran paljon mukavuusalueen ulkopuolelle että hänellä tulee tällainen hankala käytös sitten esille. Lisäksi hän varmasti tuntee olevansa yksin vastuussa kaikesta ja joutuu tekemään enemmän kuin oman osansa.

Tässä olisi mahdollisesti saumaa pelastaa avioliitto esim. parisuhdeterapialla. Jos miehesi voisi ymmärtää tilanteenne myös sinun näkökulmasta, voisi hänen asenteensa muuttua olennaisesti. Koeta ehdottaa sitä miehellesi. Jos hän on kerran ollut hyvä mies aiemmin, tämä nykyinen tilanne on hänelle myös stressaava ja saa aikaan tämän huonon käytöksen. Ymmärryksen kasvattaminen voisi muuttaa tilannetta. Mutta vain jos hän itse sitä haluaa.

Vierailija
11/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukaan en myönnä  "lapsen  henkisiä ongelmia" , edes lääkäri saati tämä perhetyöntekijä sitten eivät saa miestä uskomaan että uhmakkuushäiriiö ja adhd eivät ole mielenterveysongelma.

Miehen mukaan minun pitäisi joka päivä siivota ja laittaa  ruokaa, masennus on kuulemma vain tekosyy siihen että töistä tullessa joutuu siivoamaan "koko  hiivatin talon" ja tekemään "kunnon ruokaa" (minä lähinä lämmitelen eineksiä).  Koirastamme pitäisi kuulemma luopua koska miehen tulkinnan mukaan sen pakko lenkittäminen ruokkii masennustani vaikka pikemminkin se  on toisinpäin..

Mies oli riemuissaan kun joku nyt pääsee näkemään arkeamme ja miten hän kärsii kun pitää hommaa koossa. Mutta homma ei mennytkään herran mielen mukaan!

Moni varmaan miettii, miten ihmeessä löysin tälläisen helmen itselleni?  Mies ei kuitenkaan ollut tuollainen kun tapasimme, oli päin vastoin oikea unelmien prinssi ja otti todella hyvin sen kun ehkäisyn petettyä tulin raskaaksi vain vuoden seurustelun jälkeen, oli innoissaan lapsesta ja oli hyvä isä. Ja sitten äkkiä.. kuin en enää tuntisi koko ihmistä! Äkkiä ollaan kaikki, tai ainakin me kaksi, pilattu hänen elämänsä.

Olen miettinyt eroa, mutta miltä lapsista tuntuisi joutua johonkin  kopin kokoiseen kolmioon,samaan huoneeseen nukkumaan kun nyt meillä on iso talo ja jokaisella oma huone? 13v poika ja 11 v tyttö joilla molemmilla murrosikä , 8v poika joka siis tämä erityislapsi ja  4v poika .. jakamaan yksi huone? 

A.p

Mietin lähinnä mistä miehesi löysi tuollaisen helmen. Masennus ei parane makaamalla, rutiinit auttaa. Jos taas olet hyvin vaikeasti masentunut mene sairaalaan, sähköhoito jne.

Vierailija
12/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on niin palkatkaa siivooja, ostakaa robotti-imuri ja tilatkaa ruokaostokset suoraan kotiin. Palkatkaa ammattijärjestelijä ja kaikki opettelee laittamaan omat tavaransa paikoilleen ettei sotkua synny. Tehkää yhdessä isoja ruoka-annoksia pakkaseen valmiiksi, niitä voit sitten lämmitellä.

Vierailija
13/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan narsistit muuttuu yhtäkkiä. Se kiva ihminen oli esitys ja tämä sinut masentanut huutaja on se mitä mies on oikeasti. Eroa.

Vierailija
14/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, että miehellä olisi joku luonnehäiriö? Yleensä nuo tyypit osaavat olla todella ihania ja kivoja alussa ja sitten todella julmia ja kylmiä sen jälkeen, kun nainen on nalkissa. 

Minun mielenterveysongelmani tulivat miehen myötä ja paranivat eron myötä. Eksä luultavasti kuvittelee minun olevan edelleen sairaalloinen reppana. 

Vierailija
15/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että miehellä oli turhan ruusuinen kuva perhe-elämästä eikä ole valmis hyväksymään erityislasta saati masentunutta vaimoa.  Haluaa ilmeisestikin tulla kiiltäväksi hinkattuun kotiin jossa vaimo juoksee esiliina  päällä antamaan pusun ja johdattaa keittiöön jossa odottaa kolmen ruokalajin päivällinen. Lapset leikkii nätisti koiran kanssa  pihalla. Semmoista utopiaa 50-luvun jenkkityyliin.

Tämä oli meilläkin.

Ex kuvitteli päässään perheidyllin, jossa koti on aina siisti, ruoka valmiina, vauva nukkuu 12h yöunet ja hän voi töistä tullessaan syödä ja oikaista itsensä loppuillaksi sohvalle.

Sitten kun tulikin huonosti nukkuva koliikkivauva, umpiväsynyt ja masentunut vaimo, koti ei enää kiiltänyt puhtautta ja ruokakaan ei ollut valmiina, alkoi syyttäminen huonoksi äidiksi ja olisi pitänyt hankkia joku sossu meille auttamaan kun en selvästikään pärjää.

Ero tuli sitten myöhemmin.

Vierailija
16/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täällä keskittyy käytännön neuvoihin, mutta ainoa mihin minun silmäni kiinnittyy, on miehen epäempaattinen ja ahdistava asenne. Sinun masennuksesi ei tule koskaan paranemaan tuollaisessa kodissa, koska se suojaa sinua. Vasta siinä vaiheessa, kun suunnittelet lähtöä tai murhaa, se alkaa helpottaa. 

Voitte tapella siivoustavoista ja vuoroista hamaan tappiin asti, jos haluatte. Jos saat sen tehtyä miestä miellyttävällä tavalla, löytyy kyllä uutta valitettavaa ja vaadittavaa. 

Vierailija
17/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ap, mitä sinä siis teet päivisin? Jos et käy töissä, miksi et tee ruokaa tai siivoa? Tietysti jos olet töissä, kotityöt yms tulisi jakaa kaikille. Oletan, että olet hakenut masennukseesi apua. Edes lääkkeet. Keskusteluapua saat vaikka neuvolan kautta ja tuo perhetyöntekijäkin varmasti kuuntelee. Minulle on diagnosoitu keskivaikea masennus, ihan teen kotityöt ja käyn osa-aikatyössä. Mitä enemmän jää yksin kotiin, sitä huonommin voi kun ajatukset pyörivät kaikessa kurjuudessa.

Vierailija
18/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että miehellä olisi joku luonnehäiriö? Yleensä nuo tyypit osaavat olla todella ihania ja kivoja alussa ja sitten todella julmia ja kylmiä sen jälkeen, kun nainen on nalkissa. 

Minun mielenterveysongelmani tulivat miehen myötä ja paranivat eron myötä. Eksä luultavasti kuvittelee minun olevan edelleen sairaalloinen reppana. 

Samoin kävi itselleni.

Vierailija
19/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet suhteessa ihan yksin. Hyvässä suhteessa ihmisillä on puoliso, joka tukee. Se on voimavara arkeen. 

Sinulla on vaikeuksia: ilkeä ja ahdistava puoliso, masennus ja koti ja lapset hoidettavana etkä saa tukea mihinkään vaan mies heittelee kapuloita rattaisiin ja tekee sinua tahallaan sairaaksi. Sinun pitäisi olla superyksilö, että tuossa yhtälössä parantuisit ja selviäisit ja jaksaisit ottaa miehen paskamaisuuden vastaan ja pyörittää arjen onnellisena hyräillen. 

Vierailija
20/61 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A.p

Mietin lähinnä mistä miehesi löysi tuollaisen helmen. Masennus ei parane makaamalla, rutiinit auttaa. Jos taas olet hyvin vaikeasti masentunut mene sairaalaan, sähköhoito jne.

Näitä makoilijoita on yllättävän paljon. Päivät pötkötellään somessa ja lapset ja koti jäävät hoitamatta. Mutta sitähön ei saa sanoa heille. Itselleni lääkäri määräsi masennukseen liikuntaa. Se auttoikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän