Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko vieraan, joka juuri tullut corona-alueelta?

tautipelkoinen
25.02.2020 |

Minulla on tilanne, että ystäväni on huomenna tulossa lomaltaan Suomeen ja olin luvannut majoittaa hänet meille pariksi yöksi. Hänen loma-alueellaan on nyt ollut corona-tartuntoja. Mitä teen?
Haluaisin perua oman perheeni turvallisuuden tähden.
Toki harmittaa, kun vierailuun oli sovittu kaikkea muutakin, ,mitä ollaan pitkään odotettu.
Asumme niin eri puolilla Suomea, että tapaamme harvoin.
Miten sinä toimisit?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän voi olla perheessä yhtäkkinen oksennustauti. Kyllä normaaliälyinen ymmärtää silloin pysytellä poissa. Haistan hieman myös pientä hyväksikäyttöasetelmaa tuossa. Luoksenne on ilmeisen kätevää tulla ilmaiseksi yökylään...

Vierailija
22/31 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuisin ovelle.

M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pelottelen tai sien vain rauhoittaakseni Ap:n coronasa voukaamista, niin oleko tullu ajatelleeksi, eä Suomessa kuolee vuosittain influenssaan tai sen jälkitauteihin kuolee 500–2 000 suomalaista. 

Ja esimerkiksi vuonna 2017 

Kuolleita yhteensä53 67026

Verenkiertoelinten sairaudet 19 0779 

Kasvaimet 12 9496 

Dementia, Alzheimerin tauti 9 3903 

Tapaturmat (pl. alkoholimyrkytykset )2 325

Hengityselinten sairaudet2 0841 

Alkoholiperäiset taudit ja tapaturmainen alkoholimyrkytys1 5581 

Muut kuolemansyyt 54632 

Lähde: tilastokeskus (https://www.stat.fi/til/ksyyt/2017/ksyyt_2017_2018-12-17_tie_001_fi.html)

Sinkkumies

Vierailija
24/31 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras olisi valkoihoinen niin en ottaisi, mutta jos olisi tummaihoinen niin ottaisin koska en halua että minua luultaisiin racistiksi

Vierailija
25/31 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noi luvut on?

Kuolleita vuodessa noin puoli miljoonaa?

Suomessahan kuolee joka vuosi about 50 000 ihmistä.

Jokaisessa luvussasi on siis yksi numero liikaa.

Vierailija
26/31 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan ottaisi meille kylään! 

Mitenhän muuten matkailijat ottaa ystävät ja työkaverit huomioon. 

Jos ei toisella osapuolella tietoa matkasta, niin mahtavatko edes kertoa.

Kiva istua nokatusten kahvilla ja kysellä kuulumisia, kun toinen siinä kertoo juuri tulleensa lomilta ja ohhoh, kun olikin kadut tyhjiä ja lomapaikassa kauhea koronahärdelli päällä.... 

Fiksut ihmiset kertoisivat etukäteen, että tulin muuten juuri tuolta reissusta, että haluatko edelleen tavata.

Ärsytti jo eilen käydä yhdessä kyläpaikassa, kun emäntä yski yhtämittaa, koko tunnin vierailun ajan. 

Vierailija
27/31 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ottaisi vieraaksi influenssaihmistäkään. Ja joku verenpainetauti ei ole tietääkseni tarttuva.

Vierailija
28/31 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ottaisi edes tavallista nuhayskäistä meille kylään. Tosin jotkut ajattelemattomat tulevat töihinkin kipeänä räkimään ja tartuttamaan muita. 

Fiksu oli se tehdas, joka kielsi Pohjois-Italiasta saapunutta työntekijää tulemasta töihin. 

Siinä oli esimies tilanteen tasalla. 

Mitenhän muut? Eräskin tuttu on juuri tuolla Italiassa lomalla ja erittäin menevä ja kiireinen henkilö Suomessa. Siis todella paljon ihmisten kanssa tekemisissä sekä työssään, että etenkin harrastuksissan. 

Yhdessä päivässä voisi tartuttaa satoja ihmisiä, kun tulee viikon kuluttua kotiin. 

En usko, että varoo yhtään mitään, saati peruu menojaan. 

Näin ne taudit sitten leviää. 

Hetkenä minä hyvänsä on Suomessa epidemia.

Vierailija
29/31 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tavata, en varsinkaan päästäisi kotiini. Enkä myöskään loukkaantuisi, jos itse tulisin matkoilta ja  kaveri peruisi tapaasimen koronan vuoksi. Näinä aikoina ihan ok.

Vierailija
30/31 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ottaisi edes tavallista nuhayskäistä meille kylään. Tosin jotkut ajattelemattomat tulevat töihinkin kipeänä räkimään ja tartuttamaan muita. 

Fiksu oli se tehdas, joka kielsi Pohjois-Italiasta saapunutta työntekijää tulemasta töihin. 

Siinä oli esimies tilanteen tasalla. 

Mitenhän muut? Eräskin tuttu on juuri tuolla Italiassa lomalla ja erittäin menevä ja kiireinen henkilö Suomessa. Siis todella paljon ihmisten kanssa tekemisissä sekä työssään, että etenkin harrastuksissan. 

Yhdessä päivässä voisi tartuttaa satoja ihmisiä, kun tulee viikon kuluttua kotiin. 

En usko, että varoo yhtään mitään, saati peruu menojaan. 

Näin ne taudit sitten leviää. 

Hetkenä minä hyvänsä on Suomessa epidemia.

Valitettavasti ei se ole ajattelemattomuutta vaan työpaikkojen olosuhteet on sellaisia ettei ole työterveyttä ja jos on kipeä niin pitää olla palkattomana kipeä.

Pari päivää matalapalkka-alan hommissa se tarkoittaa jo satasen vähennystä kuukauden tuloista. Voi jäädä vuokra maksamatta, joten tämän takia monissa työpaikoissa ihmiset tavallaan pakotetaan tulemaan kipeänä töihin.

Suomessa työpaikkojen joustavuus on lähes itä-euroopan tasoa. Meillä ei välitetä ihmisistä vaan tuloksella on merkitystä. Ei vaan tajuta tai haluta ymmärtää.

Vierailija
31/31 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksestani on nyt kaksi viikkoa aikaa ja silloin minulle moni naureskeli. 

Entäpä tilanne nyt? 

Ottaisitko Pohjois-Italiasta palaavan tuttusi suoraan lentokentältä teille yöksi?

p.s. Minä en ottanut. Kaveri vähän suuttui siitä, mutta on nyt jo ymmärtänyt miksi.