"Juha ja Jutta Larm valitsevat joka aamu toisensa uudelleen" :D
Kommentit (75)
Kymmenen onnellista vuotta takana tuolla ajatuksella. Parisuhde ei saa olla koskaan itsestäänselvyys ja siinä pysyminen ei ole passiivista, vaan aktiivista toimintaa. En toki sano, että muilla toimii näin, mutta minä en kestäisi sellaista itsestäänselvyys- asemaa miehen elämässä. Vanhempani ovat menneet samalla tavalla ikionnellisesti jo nelisenkymmentä vuotta ja hekin ovat edelleen aivan pähkinöinä toisistaan.
Minusta se ei tarkoita sitä, että pohditaan erotako vai ei vaan valinta tarkoittaa sitä, että joka päivä valitsee aktiivisesti ylläpitää suhdetta. Sillä estetään erilleenkasvu sekä vierottuminen.
Toki noillakin tulee vielä joskus se vaihe, että elo tasaantuu eikä olla ihan totaalisessa symbioosissa ja siinä vaiheessa toisesta voi tuntua siltä, että häntä ei enää rakasteta.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen onnellista vuotta takana tuolla ajatuksella. Parisuhde ei saa olla koskaan itsestäänselvyys ja siinä pysyminen ei ole passiivista, vaan aktiivista toimintaa. En toki sano, että muilla toimii näin, mutta minä en kestäisi sellaista itsestäänselvyys- asemaa miehen elämässä. Vanhempani ovat menneet samalla tavalla ikionnellisesti jo nelisenkymmentä vuotta ja hekin ovat edelleen aivan pähkinöinä toisistaan.
Itse olen olut saman miehen kanssa naimisissa 16 vuotta ja olemme hyvinkin onnellisia. Silti en tajunnut mitä tuo toisen valitseminen joka päivä tarkoittaa. Aamulla kun herään, mietin että pitää nousta ja lähteä töihin. Ei mun tarvitse punnita suhteeni tilaa.
Tuo rakkaushörhötys ei häiritse niin paljon kuin Jutan kohotusleikkauksen kissansilmät.
Ja kukaan ei valitse mua koskaan. Byääääh! 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen olut saman miehen kanssa naimisissa 16 vuotta ja olemme hyvinkin onnellisia. Silti en tajunnut mitä tuo toisen valitseminen joka päivä tarkoittaa. Aamulla kun herään, mietin että pitää nousta ja lähteä töihin. Ei mun tarvitse punnita suhteeni tilaa.
Olen toinen ja takana 20 vuotta. En todellakaan joka aamu pohdi suhteen tilaa, mutta joka päivä olen kiitollinen suhteesta, pidän sitä ainutlaatuisena ja haluan joka päivä pitää sen ja kunnioituksen ja ihailun toiseen aktiivisesti elossa. Ilmeisesti mies tuntee jotain samansuuntaista, vaikkemme ole tästä sinänsä puhuneet.
Tämähän on vähän kuin Veitola ja Leppilampi. Jutta on samanlainen yliherkistyjä. Stressi? Burn out?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se "valinta" nyt tuota tarkoita sen enempää kuin mikään muukaan vastaava. (Esim. valinta olla lapseton.) Sen tiedostaminen, että voisi olla toisinkin on kuitenkin aina läsnä ja meille on tärkeää panostaa toisiimme ja suhteeseemme ja eritoten osoittaa se, että arvostamme toisiamme myös ihmisinä, ei vain kumppanina. Minä ainakin olen joka päivä kiitollinen siitä, että olen löytänyt noin uskomattoman hyvän miehen ja se näkyy tekemisissäni jo ihan vahingossakin. Varmasti tuolla voisi olla muitakin yhtä hyviä tai jopa parempia, mutta valitsen olla mieheni kanssa myös silloin kun on vaikeaa tai vaikka joku vielä parempi ja vielä oikeampi tulisi vastaan.
Hyvää ei tarvitse valita kuin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noilla on aina Juhalla vaaleansiniset poikavaatteet ja Jutalla vaaleanpunaiset tyttövaatteet?
Vaaleansininen batmanauto on kuitenkin Jutan?
Mä en valitse aamuisin, olen päättänyt alttarilla tahtoa rakastaa ja samoin puoliso. Se riittää, kumpikin tahdomme rakastaa toisiamme, se on valinta jonka voi tehdä vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on vähän kuin Veitola ja Leppilampi. Jutta on samanlainen yliherkistyjä. Stressi? Burn out?
Kuumat aallot
Nehän vaan mainostaa parisuhdebisneksiään. Eikös niillä jotain valmennusta ole, mitä myyvät kovaan hintaan? Hölmöt sitten uskoo, että aitoa tunnetta on. Feikiksi ja ulkoa opetelluksi tuon näkee sokeakin. Ja en siis ole muuta kuin ohjelman mainoksen nähnyt ja jo sen perusteella selvää esitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en valitse aamuisin, olen päättänyt alttarilla tahtoa rakastaa ja samoin puoliso. Se riittää, kumpikin tahdomme rakastaa toisiamme, se on valinta jonka voi tehdä vain kerran.
Tämä selittääkin erotilastot...
Minä sanoin maistraatissa kolmen minuutin toimituksessa tahdon, mutta se on vain juridinen muodollisuus. Minä osoitan rakkaudeni olemalla mieheni kanssa yhdessä myös huomenna ja rakentamalla yhteistä elämää, sehän ei ole koskaan valmis.
Rakkaus ei ole valinta, se on tunne, yhdessä olo on valinta, eikä liity edes tuohon tunteeseen. Ja sen tunteenkin saa takaisin jos se häviää, jos sen eteen valitsee tehdä töitä ja antaa sille mahdollisuuden.
Kyllä oli niin feikki jakso kun olla ja voi, tosta Juhasta näkee, että se on naistenmies. Rahan takia se lurittelee noita hattarajuttuja. Siis toi pari on niin pihalla. Ei auta sisustus siihen, että koko touhu vaikutti niin feikiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selittääkin erotilastot...
Minä sanoin maistraatissa kolmen minuutin toimituksessa tahdon, mutta se on vain juridinen muodollisuus. Minä osoitan rakkaudeni olemalla mieheni kanssa yhdessä myös huomenna ja rakentamalla yhteistä elämää, sehän ei ole koskaan valmis.
Rakkaus ei ole valinta, se on tunne, yhdessä olo on valinta, eikä liity edes tuohon tunteeseen. Ja sen tunteenkin saa takaisin jos se häviää, jos sen eteen valitsee tehdä töitä ja antaa sille mahdollisuuden.
Yhdessä on oltu 32 vuotta, tahtoa on riittänyt. Yhteinen elämä ei ole koskaan valmis mutta tahtomisen voi päättää vain kerran, kun päätät ettet enää tahdo, on edessä todennäköisesti ero. Rakkaus on myös valinta pitkässä liitossa. Ja kun valitsee rakkauden niin silloin tietysti valitsee teot ja osoitukset sen rakkauden eteen.
Olen yleensä aika allerginen kaikelle tämän tyyppiselle, mutta jostain syystä mua ei nämä kaksi ärsyttäneet yhtään tässä jaksossa. Olivat jotenkin vaan ihan symppiksen oloisia. En kai mä ihan ainoa tässä mielipiteessäni ole? :)
Minä valitsen joka päivä mieheni. Erityisen tärkeää se on siksi, että joudumme olemaan paljon myös erossa toisistamme, eikä arki aina ole helppoa. Kun tietoisesti muistaa yhden tärkeimmistä arvoistaan, saada hyvä ja rakkaudellinen loppuelämän kestävä suhde, tulee tehneeksi valinnan joka aktivoi omia ajatuksia ja tekoja oikeaan suuntaan.
Me valitsimme toisemme jo 30 vuotta sitten. Ei tarvitse erikseen valita joka aamu uudestaan.