Suomalaiset ei enää kunnioita tauteja ja suhtauvat hälläväliä Teneriffan matkaan koska rokotukset on poistanut sairastumisia
Suomessa on ongelma. Väki ei enää kunnioita tauteja. Kuolema on kaukana poissa, ihan muualla!
Tämä näkyy esim. Teneriffan lomalle tänään lentäneiden lausunnoista "Tauti tulee jos on tullakseen.". Ennen talvilomia moni oli sitä mieltä, ettei halua tehdä mitään muutoksia lomamatkoihinsa vaikka mitä tautia olisi tarjolla. Monelle ei tule mieleen, että itse voi vaikuttaa epidemioiden syntyyn.
Tämä hälläväliä-asenne on ilmeisesti seurausta siitä suuren ja pitkäjänteisen työn tuloksesta, että Suomessa moni vaarallinen ja tappava tauti on saatu poistettua melkein kokonaan rokotusten ansiosta. Sota on kaukana, terrorismi on kaukana, taudit on kaukana.
Nyt ihmiset eivät näytä tajuavan, että vaikka Suomessa ei ole ollut tappavia tauteja viime vuosikymmeninä, niin uusiin tauteihin ei ole samalla tavoin ennaltaehkäisyä, rokotuksia, eikä hoitoa.
Ja ei se minua haittaa, en minä ole ikinä kipeä -asenne jatkuu.
Osattaisiinpa edes käsienpesu ilman liian luottavaista asennetta, se on niin pieni homma pestä sormien välit saippualla.
Ps. Onkohan nyt Teneriffan eristetyssä hotellissa PETETTYJÄ suomalaisia, joita kohdellaan väärin ja törkeästi kun lähtivät lomalle ja suljettiin taudinpesään?
Kommentit (33)
Maailma pyörii vielä vähän ja sitten Suomikin huomaa, että Jotain Täytyy Tehdä!
Vaikeaa saada ihmiset ajattelemaan, että tauteja voi tulla vielä hyvin kouluttautuneeseen pohjoiseen, vaikka ei viime aikoina ole ollut. Ihmiset ovat unohtaneet.
Kyllä nyt alan epäilemään jokaista yskijää teneriffanmatkaajaksi ja lynkkaan sen ihan varmuuden vuoksi. Jatkan tätä perinnettä seuraavalla influenssakaudellakin. Mun mailleni kukaan tuo mitään viruksia. Mun puhtoiseen viruksettomaan ruumiiseeni.
Jään odottamaan kuolemaa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla rahastakin kiinni monella. Jos rahoja ei saa takaisin eikä matkakohdetta voi vaihtaa niin eipä moni kehtaa sanoa olevansa niin köyhä että matka on käytettävä ettei rahat mene hukkaan, ennemmin esittää huoletonta.
Saisin olla kyllä niin rikas, että yksityiskoneellakin pääsisin matkaan, jos jonkun koronan takia peruisin matkani.
Nyt Milanosta tullut turisti Helsingissä. Oliko joku sitä mieltä ettei matkailulla ole väliä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt alan epäilemään jokaista yskijää teneriffanmatkaajaksi ja lynkkaan sen ihan varmuuden vuoksi. Jatkan tätä perinnettä seuraavalla influenssakaudellakin. Mun mailleni kukaan tuo mitään viruksia. Mun puhtoiseen viruksettomaan ruumiiseeni.
Jään odottamaan kuolemaa. Piste.
Miksi on vaikeaa suhtautua asiallisesti?
Niin ei suomalaisen turistin matkailu vai vaikuta mihinkään vai? Kylläpä vaan ovat kaikki neljä suomalaisen sairastuneen tartunnat tuotu lomamatkalta. Mutta kun ei voi perua matkaa kun rahat menee!1 Ja lisää tulee aivan varmasti löytymään kun nämä tietämättään koronaa sairastavat ovat pärskineet ympäriinsä lentokentillä, koneessa, kotona, koulussa, kaupassa ja työpaikalla. Muttakun kyllä puolitoista vuotta sitten varatulle hiihtolomalle pitää päästä!
Nyt suositellaan olemaan matkustamatta.
Koululaisten ulkomaanmatkojao jo suositeltu perumaan karanteeni-vaaran vuoksi.
Italiaan suositellaan olemaan matkustamatta.
Covid aiheuttaa immuunipuolustuksen kääntymistä omaa kehoa vastaan.
Kuten hiv.
Ei kiinnosta?
Tää uusin potilas ja tartuttaja on taas Italiasta matkustanut.
Onko pakko, p a k k o käydä siellä nyt ja tulla takaisinkin noin pian..?!
Sieltä on tullut jo monia lentokoneella ja ne monet on tartuttanut tuliaisensa muutamiin.
Virus ei leviä ilman, että joku sen kuljettaa paikasta toiseen.
Virus ei lennä.
Itse pelkään että Suomi tulee olemaan yksi pahiten koronasta kärsivistä maista maailmassa. Viranomaisten toiminta on ollut jotain aivan uskomattoman välinpitämätöntä. Ruotsissakin laitetaan koulut kiinni.
No, itse olen lahdossa Kanarialle toukokuussa (jos matkustussuositusta ei muuteta). En todellakaan ala perumaan matkaa omakustanteisesti, se oli suht kallis kahdelle hengelle ja all inclusive. Maksoin matkan jo tammikussa.
Aion noudattaa ohjeita, eli yskia ja aivastaa nenaliinaan/kyynarpaahan ja pesta usein kasia + kayttaa kasidesia. Nain varmistan sen, etten itse oireettomana kuitenkin jotenkin kanna virusta mukanani kotimaahani.
"Tuo tauti voi päristä ensiviikolla sun kotikaupungissa ilman kenenkään teneriffan matkaa."
Tuo ei ole tieteellisesti totta, että tauti leviäisi ilman jonkun matkaa.
Levitäkseen viruksen täytyy liikkua kotikaupunkiini. Jonkun täytyy matkustaa jotta virus leviää, Teneriffalta tai muualta missä on tautia. Näin kaikki taudit leviävät ja itsestään mikään bakteeri tai virus ei lennä kymmenien kilometrien päähän.