Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoito työharjoittelu ja surkea amk

Sh-opiskelija1251
25.02.2020 |

Opiskelen 2.vuotta sairaanhoitajaksi ja oon nyt ensimmäistä työharjoittelua sairaalassa... Oon vaan huomannu miten pihalla oon kaikesta, samoin kokee kaikki luokkakaverit. Oleellisia tärkeitä asioita jätetty pois opetuksesta, mitkä on tärkeitä esim. iv. lääkityksessä, kanyloimisessa ja muissa asioissa myös.

Koulupäivät on 3-4h pituisia olleet, ehkä 3-4pvä viikossa, vaikka oon lähiopiskelija. Tehdään vain typeriä verkkokursseja joihin on ympätty kaikki tieto mahdollisimman vaikeaselkoisesti ilman käytännön esimerkkejä. Jos ei oo verkkokursseja, niin sitten on ryhmätöitä niin monta samaa aikaan, ettei muista mitä kaikkia ryhmätöitä edes onkaan.

Toivon ettei hoitajia haukuttaisi ja lytättäisi osaamattomuudesta, kun oikeasti kaikilla meillä opiskelijoilla on kova halu oppia ja tosi huono itsetunto osaamattomuudesta. Tuolla sairaalassa missä itse olen, ihmetellään miksi koulussa opettaa sellaiset joiden tieto on vanhentunutta ja jotka ei oo itse pitkään aikaan tehnyt hoitotyötäkään.

Lääkkeisin en uskalla koskeakaan, niistäkin pitäisi tietoo aivan älyttömästi ja muistaa kaikkea erikoista mitä asiaan liittyy. Puhumattakaan kaikista tutkimuksista, joihin potilaita valmistellaan ja ohjeistetaan. Onko kaikissa amkeissa näin huono valmistelu harkkoihin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama kokemus sosiaalialalta amkista. Verkkokursseja ja ryhmätöitä älyttömät määrät ja sitten ihmetellään, että miksi opiskelijoiden osaaminen vaihtelee niin paljon. Jotkut kävivät koulua siten, että kursseilta pääsi säälistä läpi ja ryhmätöihin osallistuttiin oma nimi kirjoittamalla. Sellasia ammattilaisia tuolla sitten kulkee...

Ammattikorkeakoulu on hölmö organisaatio. Ne yrittää niin kovasti olla jotain uutta ja edistyksellistä eivätkä ymmärrä sitä, ettei se hyödytä ellei se toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa lähihoitaja opiskelee noi, joten todellakin opetuksen taso on teillä huono, vaikka liiton tai jonkin opiskelija järjestön kautta pitäisi tuota asiaa ajaa eteenpäin.

Vierailija
4/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sosiaaliala on varmaan vielä hirveämpää opiskella pelkillä verkkokursseilla ja ryhmätöillä.... Mulla on vielä suuremmat sympatiat sosiaalialan opiskelijoita kohtaan, kuin itseäni, koska te joudutte tietämään kaikki lait ja kaiken toiminnan pitää perustua johonkin lukemattomista asetuksista tai laeista. Varmaan sosiaalityöntekijät on yhtä ikävässä jamassa kuin sairaanhoitajat jos osaamattomuuden takia tekee virheitä...

Vierailija
5/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt lääkikseen. Siellä oikeasti tärkeät asiat taotaan kalloon niin että hitaammatkin muistaa lopun ikäänsä - mutta toisaalta toki oikeasti hitaat ei lääkiksen ovia koskaan kolkuttelekaan.