Jääräpäinen isäni (72v) ei suostu jättämään Milanon-matkaa välistä tulevana viikonloppuna. Mitä voin tehdä?
Isä ei todellakaan ole mikään huippukuntoinen sauliniinistö, vaan tavallinen, ylipainoinen, huonokuntoinen eläkeläinen. On lähdössä harrastusporukan kanssa viikoksi Milanoon nyt perjantaina muiden huonokuntoisten eläkeläisten kanssa.
Ei takuulla pese hysteerisesti käsiään ja viittaa kintaalla tälle coronavouhotukselle.
Asuu yksin ja jos saa coronan Milanosta ja tulee sen kanssa Suomeen, niin ei varmasti mene ensimmäisestä yskäisystä lääkäriin. Eikä toisestakaan.
Kommentit (93)
Vaikea pysäyttää koronavirusta tai muitakaan tauteja niin kauan kuin ihmiset ovat itsekkäitä, kapeakatseisia ja lyhytnäköisiä. Sellaisia ihmiset ovat aina olleet ja tulevat myös olemaan.
Lapsia viedään lastentarhaan vaikka vielä hetki sitten oksensivat kotona, koska joku tosi tärkeä työjuttu eikä voi jäädä pois. Käsihygieniasta ei huolehdita, koska "ei mulle koskaan mitään oo tullu". Rokotuksia ei oteta, koska se riittää jos muut ottavat. Paniikki kun iskee, niin aina löytyy sitä jengiä jolle ei ole mikään ongelma viedä viimeistä ruokapalaa pieneltä lapselta, sairaalta vanhukselta tai keneltä tahansa.
Muut ovat kautta ihmiskunnan historian kärsineet näistä "järjen jättiläisistä", mutta heitäkin keskuudessamme on, emme tosiasiassa mahda sille juuri mitään. Tyypillinen "ketju on juuri niin vahva kuin heikoin lenkki" -keissi
No, menikö iskä Milanoon? Onko viestitellyt sieltä? Ylihuomennahan tämä viikon matka on jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
No, menikö iskä Milanoon? Onko viestitellyt sieltä? Ylihuomennahan tämä viikon matka on jo ohi.
Isä tuli jo eilen illalla, oli perjantaista torstaihin matkalla. Vielä ei ole mitään oireita. Meni taksilla kotiin. Olin viikolla käynyt etukäteen viemässä isälle kaappeihin ruokatarvikkeita ja sanoin, että pysyisi nyt ainakin koko viikonlopun sisällä.
Sanoin, etten tule käymään ainakaan viikkoon ja jos on mitä tahansa oireita, edes nuhaa, niin pitää ilmoittaa heti.
Saas nähdä miten käy!
ap
Äitini on 67 vuotias astmaatikko ja varannut Italian kiertomatkan kevääksi. Hän saa päättää itse meneekö matkalle vai ei, en voisi holhoita aikuista täysijärkistä ihmistä. Oma päätös. Ulkoministeriö taitaa nyt tosin kehottaa olemaan menemättä, minkä varmaan voin kertoa hänelle.
Testamentti kohdilleen ja hautapaikka Milanosta. Arrivederci!
Oliko itse yhtään kauhuissaan Italian tilanteen kehittymisestä ja mahd omasta tartunnasta? Vai oliko edelleen huoleton?
Ei ole ehkä trolli.
Syvin typeryys elää nyt 55-85-ikäisissä kouluttamattomissa landepaukuissa.
Tietämättömyys tilanteesta ja edessä olevasta on laajaa ja syvää.
Vierailija kirjoitti:
Testamentti kohdilleen ja hautapaikka Milanosta. Arrivederci!
Ei vaan Addio!
Vierailija kirjoitti:
Oliko itse yhtään kauhuissaan Italian tilanteen kehittymisestä ja mahd omasta tartunnasta? Vai oliko edelleen huoleton?
Sanasta sanaan kommentit, kun kysyin täsmälleen samaa (eli huolettaako isää muuttunut tilanne): "Pyh. Kaikesta sitä pitääkin ottaa murhetta."
Eli ei ollut. Ja olen satavarma, ettei pessyt käsiään yhtänä tiuhemmin tai käyttänyt sitä antamaani käsidesiä ollenkaan. Tuon ikäinen mies koskee tasan joka ikiseen kaiteeseen ja seinään esim. portaissa.
ap
Noh, sairastuiko faija? Kuinka monen altistutti?
Miten kävi? Mitäs faija nyttemmin tumaa itsensä ja muiden suojaamisesta?
Nimenomaan, jos vain itse ukko saa coronan, niin se on hänen asiansa, mutta ku hän levittää sitä muihinkin.
Sitä paitsi Italia tuntuu aika helposti pistävän alueita karanteeniin Milano on karanteenissa todennäköisesti myös kohta. Siihen loppuu sitten matkustaminen sieltä, vielä kaupat kiinni, hotellihenkilökunta kotona yms.
Sairaaloissa tuskin kiva asenne jotain suomalaisia kohtaan.