Perheterapeutin mielestä minua vaivaa kiintymyssuhteen trauma äidistäni
Ja se on ihan totta. Äitini on siis pilannut äitiyteni ja mahdollisuuteni hyvään ja tavalliseen äitiyteen. Jopa ammattilainen on sitä mieltä. Siitäs saatte palstan p*rsepäiset kiusaajat, jotka syytätte minua asiassa. Äitini on syyllinen, en minä. Minä yritin sopeutua sen noita-akan minulle langettamiin pahoihin vaatimuksiin, joista tuli aivan oksettava olo, enkä saanut mistään apua, ja teidänlaisenne mitättömyydet vielä kiusasitte lisää, koska ette osaa auttaa ketään.
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa.
Jankuti jankuti
jankuti jankuti jankuti.Ap. Mikään maailman terapeutti ei saa sua paranemaan. Olet niin jumittunut oman mielen vangiksi.
Unohda se %#%@ äiti-kiintymyssuhde, keskity muihin ihmisiin, elämään, työssäkäymiseen.
Mutta ei, taidat oikein rakastaa draamailua ja katkeruudessa elämistä. Koska on joku jota koko ajan syyttää pahasta olosta.
Mutta et sitä kautta parane koskaan.Jatkan vielä: jankutat, koska sitä kautta saat huomiota muilta.
Opettele saamaan huomiota muilta ihmisiltä hyvällä. Eli juttelemalla kivoja ja kiinnostumalla heistä.
Koska mulla on jotenkin tunne että pääasiallinen ongelma tänään, tässä hetkessä ei ole äitisi, vaan yksinäisyytesi.
Vahvista sosiaalisia taitojasi, kiinnostu muista ihmisistä ja ympäröivästä maailmasta, se on paranemisen tie.
Eiköhän kiinnostuksen tunnista, kun sitä on, vai haluatko siis, että teeskentelen?
Ap
Oletko koskaan kiinnostunut lastesi ajatuksista?
En kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjaa.
Jankuti jankuti
jankuti jankuti jankuti.Ap. Mikään maailman terapeutti ei saa sua paranemaan. Olet niin jumittunut oman mielen vangiksi.
Unohda se %#%@ äiti-kiintymyssuhde, keskity muihin ihmisiin, elämään, työssäkäymiseen.
Mutta ei, taidat oikein rakastaa draamailua ja katkeruudessa elämistä. Koska on joku jota koko ajan syyttää pahasta olosta.
Mutta et sitä kautta parane koskaan.Jatkan vielä: jankutat, koska sitä kautta saat huomiota muilta.
Opettele saamaan huomiota muilta ihmisiltä hyvällä. Eli juttelemalla kivoja ja kiinnostumalla heistä.
Koska mulla on jotenkin tunne että pääasiallinen ongelma tänään, tässä hetkessä ei ole äitisi, vaan yksinäisyytesi.
Vahvista sosiaalisia taitojasi, kiinnostu muista ihmisistä ja ympäröivästä maailmasta, se on paranemisen tie.
Eiköhän kiinnostuksen tunnista, kun sitä on, vai haluatko siis, että teeskentelen?
ApOletko koskaan kiinnostunut lastesi ajatuksista?
Äitini ei ollut koskaan kiinnostunut minun ajatuksistani kun olin lapsi.Ap
Edes yksi? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, onko sulla muita diagnooseja, jotka selittäisi meille tämän lukittuneisuutesi äitiäsi kohtaan?
Ei ole. Mutta voi olla aspergerpiirteisyyttä minussa siis.
ApOletko perehtynyt ja lukenut sitten miten tämä vaikuttaa ihmis suhteisiin? En usko että neurotyypilliset tällä palstalla ymmärtävät, vaikka kuinka yrität selittää, ajatusmaailmaasi. Ehkäpä jollain asperger palstalla voisit saada paremman avun ja tuen lukijoilta?
Elän nenttien keskellä, joten yritän pärjätä nenttien kanssa. Toki tuokin voisi olla rentouttavaa, mutta mielestäni lasteni isä ymmärtää niin paljon minua, että se riittää. Tai siis että tää av on siitä hyvä, että ois kiva, kun just normaalit tulis kanssani toimeen ilkeilemättä.
ApNormaalit varmaan tulisivat kanssasi toimeen ilkeilemättä jos pystyisit tai edes viitsisit yrittää kohdella muita hyvin. Mutta et pysty eikä taida edes oikein kiinnostaa; sen sijaan vietät päiväsi keksien tekosyitä sille miksi paska käytöksesi on muiden syytä tai he suorastaan ansaitsevat sen.
No, se on äitini takia vaikeaa. Siis kohdella muiden virheellisyyksiä esim. hyvin.
ApEikö sen pikemmin pitäisi auttaa ymmärtämään muita paremmin. Koska sinua on kohdeltu huonosti ja tiedät miten pahalta se tuntuu, et halua itse tehdä samaa muille vaan suhtautua heihin lämmöllä ja ymmärryksellä.
Miten se voisi olla oikeutus satuttaa as-piirteistä henkilöä, ettei tiennyt, miten heidän kanssaan ollaan? Se ei ole MIKÄÄN syy eikä oikeutus, pyytäkööt anteeksi virhettään!
ApKoska sinä olet viimeksi pyytänyt anteeksi mieheltäsi, lapsiltasi tai äidiltäsi?
Aina, jos olen heitä satuttanut.
Apkerro yksi TAPAHTUMA kun olet pyytänyt anteeksi?
Äitini olisi pitänyt pyytää minulta anteeksi,kun pakotti siivoamaan huoneeni.
Äitini ei ole ottanut minua huomioon. Sinä olet vajaakki.Ap
Tämä AP on Rovaniemeltä yks entinen bloggari, joka sekosi näköjään nyt. Hän kirjoittelee keskusteluja tänne ja vastaakin itse.
Voisiko ylläpito ottaa yhteyden lastensuojeluun.
Tällä ihmisellä on lapsia.
Mitä tarvitaan lasuun?
Minua ei autettu kun olin lapsi.
Auttakaa ap:n lapsia..joku!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kuvittelee, että hänellä oli oikeis satuttaa minua ja vielä haukkua MINUA vialliseksi ihmiseksi, koska en hänen viallisen ajattelunsa tavoin todellakaan nauti kärsimyksistä elämässä, niin on väärässä!
ApEöämä ei ole kärsimystä, töissä käyminen ei ole kärsimystä, koulussä käynti ei ole kärsimystä. Sinä olet vaan hemmoteltu kakara joka oikeasti olet saanut kaiken mitä olet halunnut. Et edes omaa huonetta ole jaksanut siivota. Siinä se ongelma on, sinä olet vaan laiska. Kaikki muut pitää tehdä hommat sinun puolesta ja kun ei tehdä niin huutaisit äitiä apuun, mutta yllätys, äitisi ei jaksa enää aikuisen ihimisen pyllyä pyyhkiä. Jotain pitää itsekin tehdä.
Onhan, elämässä on PALJON hauskempiakin asioita, kuin tyhmä läksyjen pänttäys, saati töihin meno, mikä on säälittävintä ulkoaohjautuvan ihmisen elämää, mitä kuvitella saattaa.
Ap
Ei läksyjen teko ole tylsää, sehän vasta oppivaista onkin. Oppii jotain uutta, työssä käyminen on minun mielestä hauskaa, saan tehdä sitä mitä teen hyvin ja joku maksaa minulle sitä rahaa. Katso, normaali elämä on töynnä valintoja, jos ei koulussa tee läksyjä ja ei opiskele niin sitten unelma ammattiin voi olla vaikea päästä. Mutta kun vähän näkee jostain vaivaa, niin sen undelma ammatin voi saada. Kukaan ei tarjoa sinulle unelma ammattia tai onnellisuutta jos ei itse tee jotain asian eteen. Jos on laiska ja ei halua tehdä mitään niin silloin ihmisesta voi tulla niin kuin sinä. Tyytymätön ja syytellä muita omasta laiskuudesta. Koska oikeasti sinä olet laiska, sinä et halua tehdä mitään. Olet koko ikäsi saanut tahtosi läpi kiukuttelemalla ja jatkat sitä edelleenkin. Tosin nyt vaan kukaan ei sinua jaksa. Nyt huutelet sitten vauva palstalla ihan idoottimaisia jorinoita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä AP on Rovaniemeltä yks entinen bloggari, joka sekosi näköjään nyt. Hän kirjoittelee keskusteluja tänne ja vastaakin itse.
Miksi lapsia ei ole otettu huostaan?
En usko terapiaan, terapeutti olisi tehnyt lasun.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ylläpito ottaa yhteyden lastensuojeluun.
Tällä ihmisellä on lapsia.
Mitä tarvitaan lasuun?
Minua ei autettu kun olin lapsi.
Auttakaa ap:n lapsia..joku!!
Häh? Ketjuhan alkoi sillä mitä perheterapeutti on sanonut eli nämä on jo hoidon piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on isällä. Ei tämä kaheli nää niitä kuin tunnin-pari viikossa.
Mikä velvollisuus meillä on vuosikausia kuunnella näitä juttuja? On elämät ja omat traumat hoidettavana. Itse oksennat näitä tänne harva se päivä. Auta itse itseäsi, lopeta uhrina olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on jo vuosia kirjoitellut täne, hänen lapsensa asuvat isän luonna.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän ollut Hämeenlinnasta?
Nyt taisi läke tehota, eipä enää vastaile. Onneksi on kemiaallinen apua tarjopilla, kunhan hän nyt muistaisi ottaa ne lääkkeet joka aamu.
Mietin vaan kun ketjun aloitti eilen illalla ja nyt jatkanut koko aamupäivän, on ihan sairasta että tämä henkilö ei saa enemmän apua. Tai sitten saa, mutta AP ei vaan ota vastaan sitä apua.
Surullinen kohtalo ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kutiinsa. Tämä pariskunta asuu yhdessä. Annika. Tili @puuteripinkki tämä on se entinen pellavaa ja pastellia bloggari. Rovaniemellä pitäävät kumtosali Hirmua.
Ap n kootut jutut, siinä olisi aihetta kauhuleffaan. Miettikää millaista matskua...
Muistan semmosen vaiheen teininä kun kavereiden kans oltii että ”hitto mursi on kalkkis mä en ainakaan tee läksyjä mä haluan ELÄÄ”, jännä lukee näitä samoja ajatuksia ja kuvitella ett siel kirjoittelee ilmeisesti kahden lapsen äiti nyt, ihan aikuinen ihminen. En oo ite vuosiin enää pahemmin miettinyt äitini mielipiteitä elämässäni. Selvästi joku trauma estää itsenäistymisprosessia etenemästä ap:llä. Jännää. Toivottavasti palaset loksahtavat kohdalleen ja hän voi hellittää kirjoittelemasta ja kostofantasioimasta. Voin vaa kuvitella sen äidin fiilikset. Harva vanhempi tajuaa että pyytäessään lasta siivoamaan huoneensa aiheutuu elämänmittainen trauma. Pitääpä perehtyä tuohon asperger-oireyhtymään, vaikuttaa niin erikoiselta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä kutiinsa. Tämä pariskunta asuu yhdessä. Annika. Tili @puuteripinkki tämä on se entinen pellavaa ja pastellia bloggari. Rovaniemellä pitäävät kumtosali Hirmua.
Nyt taidat olla erehtynyt henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tapasi mukaan vääntänyt mustan valkoiseksi. Kiintymyyssuhteen trauma tarkoittaa, että sinä olet takertunut pakkomielteisiin ajatuksiin äidistäsi, ei sitä että vika olisi äidissäsi.
Tämä on oikein klassikkoesimerkki mustan kääntämisestä valkoiseksi! Etttä lapsen kiintymyssuhteen trauma onkin lapsen syytä, ja vanhempiko on siinä se viaton uhriraukka, joka saa syyttömän syyllisyyden niskaansa? 😂
ApMutta sinä et ole enää lapsi.
Kiintymyssuhten trauma ei vanhene täysi-ikäisenä. Se on niin kauan kunnes uhri saa apua, jota ei lapsena oma äiti antanut! Koska ei välittänyt lapsestaan.
ApMinulla on ollut oikeasti rankka lapsuus.
Sinulla on lapset ..sääli heitä please.
Kokeile olla puhumatta äidistäsi ja ajattelemasta häntä.
Mitä tekisit jos äitisi olisi nyt kuolut?
Koko loppuelämää EI VOI laittaa jonkun muun syyksi...
Tämä kiinnostaa minuakin. Mitä tapahtuu, kun ap:n äiti kuolee? Silloinhan äitisuhdetta ei voi enää muuttaa eikä minkäänlaisesta anteeksipyynnöstä edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Edes yksi? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, onko sulla muita diagnooseja, jotka selittäisi meille tämän lukittuneisuutesi äitiäsi kohtaan?
Ei ole. Mutta voi olla aspergerpiirteisyyttä minussa siis.
ApOletko perehtynyt ja lukenut sitten miten tämä vaikuttaa ihmis suhteisiin? En usko että neurotyypilliset tällä palstalla ymmärtävät, vaikka kuinka yrität selittää, ajatusmaailmaasi. Ehkäpä jollain asperger palstalla voisit saada paremman avun ja tuen lukijoilta?
Elän nenttien keskellä, joten yritän pärjätä nenttien kanssa. Toki tuokin voisi olla rentouttavaa, mutta mielestäni lasteni isä ymmärtää niin paljon minua, että se riittää. Tai siis että tää av on siitä hyvä, että ois kiva, kun just normaalit tulis kanssani toimeen ilkeilemättä.
ApNormaalit varmaan tulisivat kanssasi toimeen ilkeilemättä jos pystyisit tai edes viitsisit yrittää kohdella muita hyvin. Mutta et pysty eikä taida edes oikein kiinnostaa; sen sijaan vietät päiväsi keksien tekosyitä sille miksi paska käytöksesi on muiden syytä tai he suorastaan ansaitsevat sen.
No, se on äitini takia vaikeaa. Siis kohdella muiden virheellisyyksiä esim. hyvin.
ApEikö sen pikemmin pitäisi auttaa ymmärtämään muita paremmin. Koska sinua on kohdeltu huonosti ja tiedät miten pahalta se tuntuu, et halua itse tehdä samaa muille vaan suhtautua heihin lämmöllä ja ymmärryksellä.
Miten se voisi olla oikeutus satuttaa as-piirteistä henkilöä, ettei tiennyt, miten heidän kanssaan ollaan? Se ei ole MIKÄÄN syy eikä oikeutus, pyytäkööt anteeksi virhettään!
ApKoska sinä olet viimeksi pyytänyt anteeksi mieheltäsi, lapsiltasi tai äidiltäsi?
Aina, jos olen heitä satuttanut.
Apkerro yksi TAPAHTUMA kun olet pyytänyt anteeksi?
Äitini olisi pitänyt pyytää minulta anteeksi,kun pakotti siivoamaan huoneeni.
Äitini ei ole ottanut minua huomioon. Sinä olet vajaakki.Ap
Huomaatko itse, että sinulta kysyttiin, milloin sinä olet pyytänyt anteeksi, ja sinä kerroit, milloin äitisi olisi pitänyt pyytää anteeksi?
Siis lellitty mkakara, joka ei mole ikinä oppinut ottamaan vastuuta mistään. ei omista tunteista, ei mistään.