Onko olemassa mitään vippaskonsteja, joiden avulla voisi saada unihalvauksen?
Olen lueskellut ihmisten kertomuksia kyseisestä kokemuksesta ja haluaisin ehdottomasti kokea itsekin sen. Vinkkejä kehiin, jos sellaisia edes on olemassa.
Kommentit (14)
Stressaannu pahasti ja nuku selälläsi.
Deliriumissa tulee noita alan miehille.
Mulla ainakin tulee niitä jos on kovaa stressiä ja ahdistusta.
Et halua kokea, se on pelottavaa.
Epäsäännöllinen unirytmi eli nuku päikkärit ja sitten yöunille alkaessa voit saada unihalvauksen. Nuku selällään. En koskaan näe valveunta tai saa unihalvausta muussa nukkumisasennossa.
Syö iso ateria ennen nukkumista. Stressaa itseäsi kunnolla niin että pyörit ensin puoli yötä valveilla. Näillä eväillä olen ikävä kyllä kokenut viitisen kertaa unihalvauksen ja aina on yhtä pelottava kokemus. En suosittele, tuntuu kuin olisi aito pahuus lähestymässä eikä pysty tekemään mitään, hyi.
Olen saanut unihalvauksen juuri päiväunilla.
Unihalvaus on kuin olisi puoleksi valveilla. Antaa aivoille käskyn liikkua, mutta mitään ei tapahdu. Harmi jos juuri on puoliuni, jossa pitäisi pelastaa itsensä nousemalla, mutta lihakset ei tottele.
Mä pelkäsin niitä kuollakseni, mutta sitten kun luin mistä on kysymys ja tajusin etten ole sekoamassa, opettelin suhtautumaan niihin myönteisemmin. Pelkästään sen vuoksi ne väheni. Nykyisin on niin rauhallinen ja tasainen elämäntilanne, että harvoin koen. Kun koen niin ilahdun, koska voin tietoisesti ohjata unta ja lentää minne mielin. Kaikki tuntuu tosi todelliselta ja jos hirvittää meno niin kokeilen kädellä lähintä seinää tai esinettä. Jos käsi menee läpi, tiedän olevani edelleen valveunessa ja sitä myöten turvassa. Viimeksi kävin moikkaamassa kuollutta siskoani, joka kuitenkin kohdatessa oli elävä ja iloinen oma itsensä. Oli monta päivää hyvä fiilis tästä kokemuksesta.
Sattumalta itse sain ainoan unihalvaukseni, kun otin melatoniinia muistaakseni 2x3mg ennen nukkumanmenoa, sitä voinee kokeilla.
Tuolla noita vinkkejä jo tulikin mutta täytyy sanoa että vähän hölmö olet. unihalvaus on kamala kokemus... jotain ihan hirveää. Joo, niitä kohtauksia voi tulla myös lievempänä mutta itse olen kokenut sellaisia unihalvauksia että
meinasin tulla hulluksi. Huh, vieläkin puistattaa!
Melatoniini varmistaa painajaiset ja selällään nukkuminen unihalvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkäsin niitä kuollakseni, mutta sitten kun luin mistä on kysymys ja tajusin etten ole sekoamassa, opettelin suhtautumaan niihin myönteisemmin. Pelkästään sen vuoksi ne väheni. Nykyisin on niin rauhallinen ja tasainen elämäntilanne, että harvoin koen. Kun koen niin ilahdun, koska voin tietoisesti ohjata unta ja lentää minne mielin. Kaikki tuntuu tosi todelliselta ja jos hirvittää meno niin kokeilen kädellä lähintä seinää tai esinettä. Jos käsi menee läpi, tiedän olevani edelleen valveunessa ja sitä myöten turvassa. Viimeksi kävin moikkaamassa kuollutta siskoani, joka kuitenkin kohdatessa oli elävä ja iloinen oma itsensä. Oli monta päivää hyvä fiilis tästä kokemuksesta.
Sä puhut selkounista, et unihalvauksesta tai valveunista.
Täällä menee iloisesti sekaisin selkouni ja unihalvaus. Ovat eri asioita!
Viinaa! Kuukausitolkulla viinaa ja laita korkki kerralla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä puhut selkounista, et unihalvauksesta tai valveunista.
Kyl niissä on aina kyse ollut nimenomaan unihalvauksesta ja valveunesta. Myönteinen suhtautuminen ja pelon tunteen hallitseminen muutti sisällöt positiivisiksi ja myös paremmin niitä voin ohjata. Alkuun kun olivat pelottavia ja painajaismaisia tunnelma oli kuin maailmanlopussa. Aivan kaamea.
Nuuhki kiveshikeä, niin nuppi menee sekaisin ja saat unihalvauksen.