mitä tarkoittaa fasisti?
Kommentit (52)
mikä ero on fasistilla ja rasistilla
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fasismi on vallankumouksellista nationalismia, joka on antiliberaalia, antidemokraattista ja antisemitististä. Se kieltää yleiset kansalaisoikeudet, yhteiskunnan moniarvoisuuden ja kansainvälisen oikeuden normit.
Näin minäkin sen olen ymmärtänyt.
Neuvostokommunistithan nimittivät kaikkia vastustajiaan fasisteiksi ja nyt punaviheranarkot ovat ottaneet neukkukäytännön, mikä huvittaa minua suuresti.
Huvittaa muttei yllätä. Jäljet johtavat Suuren Itäisen Wanhalle Sylttytehtaalle.
Täytyy kyllä tunnustaa, että en ole lainkaan varma, mitä nykypäivänä tarkoittaa, jos joku sanoo olevansa fasisti. Ja olen kuitenkin yhteiskuntatieteen maisteri. Haluaako tällainen ihminen siis Mussolinin ja Francon diktatuurien kaltaisen poliittisen järjestelmän? Olisiko joku muka tosissaan ja avoimesti sellaista mieltä? Jos taas tarkoittaa jotain muuta, niin mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siltikään tiedä mitä tarkoittaa fasisti?
Fasismi tarkoittaa juu*talaisvainoja, muiden ryhmien vainoa ja ruumiillista väkivaltaa ja murhia ja kun kertoo olevansa fasisti niin tulee mielikuva, että henkilö hyväksyy nämä julmuudet.
Selvisikö yhtään?
Vieläkään fasismi ei automaattisesti edellytä nimenomaan juuta.laisten vainoamista. Se oli Saksan k.ansallissosialistien (jotka toki olivat fasisteja) erityispiirre.
Mussolinin Italiassa ja Francon Espanjassa ei ollut juu.talaisvainoja.
Muuten samaa mieltä.
Ei politiikassa ole lupa alkaa saivarrella käsitteillä. Ihan oikein, että persunuoret potkittasiin koko puolueen yhteydestä pihalle, kun nämä amisviiksiset näsäviisatelevat näillä merkityksillä.
Persu.
ps. Persut ei voi hyväksyä mitään vainoa, tai tarjota sympatiaa väkivallalla flirttaileville hyppypötkijoille.
Fasisti tarkoittaa Persua.
PERUSSUOMALAISET OVAT RASISTEJA, FASISTEJA, SEKSISTEJÄ.
PERUSSUOMALAISESTA EI KOSKAAN TULE MINUN PÄÄMINISTERIÄ. Ei ole minun pääministeri. Ei ole minun pääministeri. Ei ole minun pääministeri. Ei ei ei ja vihreät pitää huolen siitä että persuille ei koskaan sallita valtaan pääsyä!!!!!
Neuvostoliitossa oli automaattinen leimasin jolla torpattiin järjestelmälle haitallinen ajattelu ja Amerikkakin oli tuolloin fasistien vallassa?
Vierailija kirjoitti:
PERUSSUOMALAISESTA EI KOSKAAN TULE MINUN PÄÄMINISTERIÄ. Ei ole minun pääministeri. Ei ole minun pääministeri. Ei ole minun pääministeri. Ei ei ei ja vihreät pitää huolen siitä että persuille ei koskaan sallita valtaan pääsyä!!!!!
Oletko joku persu, joka yrittää saada Virheät näyttämään i d ooteilta?
Antimarxismi, antiliberalismi, yhden puolueen valta l. totalitarismi ja useissa tapauksissa myös arvokonservatismin synkimmät puolet, yksilönvapauteen kajoaminen, väkívalta, naisvíha ja rasísmi.
"Fasistit tavoittelivat totalitaristista, valtion kontrolloimaa ja puolueen johtamaa valtiota, missä heistä varsinaisesti onnistui vain Hitler. Muissa fasistisissa maissa puolue-eliitti valvoi kansaa yhdessä armeijan ja poliisin kanssa. Fasistiset puolueet liittoutuivat porvarillisen eliitin: suurteollisuuden, pankkien, virkamiesluokan ja armeijan kanssa. He sopeutuivat vallankumouksellisuudestaan huolimatta perinteisiin valtarakenteisiin käytännön syistä ja saivat asemastaan epävarman yläluokan kesytettyä tuekseen. Fasistinen talous perustui korporatistiseen kapitalismiin, joka oli valtion valvonnassa. Talous oli usein tähdätty sotaan tai vahvojen asevoimien ylläpitoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siltikään tiedä mitä tarkoittaa fasisti?
Fasismi tarkoittaa juu*talaisvainoja, muiden ryhmien vainoa ja ruumiillista väkivaltaa ja murhia ja kun kertoo olevansa fasisti niin tulee mielikuva, että henkilö hyväksyy nämä julmuudet.
Selvisikö yhtään?
Vieläkään fasismi ei automaattisesti edellytä nimenomaan juuta.laisten vainoamista. Se oli Saksan k.ansallissosialistien (jotka toki olivat fasisteja) erityispiirre.
Mussolinin Italiassa ja Francon Espanjassa ei ollut juu.talaisvainoja.
Muuten samaa mieltä.
Fasistista tulee mielikuva väkivaltaan kykenevästä ja väkivallan ja vainon hyväksyjästä. Perussuomalaiset ei halua kuulua tähän ryhmään.
Chilen sotilasdiktatuuria sanottiin fasistiseksi, samoin Hitlerin Saksaa, Mussolinin Italiaa mutta myös Itä-Saksaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku persu, joka yrittää saada Virheät näyttämään i d ooteilta?
Vaikka Putinin trollit hakkeroikin persuille isot äänimäärät ja ehkä voittaakin vaaleissa (ikävä kyllä tähän pitää varautua että venäjä vie vaalimme persuille), niin silti RASISTISET FASISTIPERSUT EIVÄT OLE MINUN PÄÄMINISTERIPUOLUE. En hyväksy vaalitulosta. Mutta ettehän te perssuolinkaiset voita ikinä, vihreät voittaa!
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitossa oli automaattinen leimasin jolla torpattiin järjestelmälle haitallinen ajattelu ja Amerikkakin oli tuolloin fasistien vallassa?
Saivartelua.
Persu.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä tunnustaa, että en ole lainkaan varma, mitä nykypäivänä tarkoittaa, jos joku sanoo olevansa fasisti. Ja olen kuitenkin yhteiskuntatieteen maisteri. Haluaako tällainen ihminen siis Mussolinin ja Francon diktatuurien kaltaisen poliittisen järjestelmän? Olisiko joku muka tosissaan ja avoimesti sellaista mieltä? Jos taas tarkoittaa jotain muuta, niin mitä?
Aidosti kadehdin optimismiasi. Olen viime vuosina kyynistynyt niin, että en jaksa edes yllättyä. Pidän varsin todennäköisenä, että marginaalinen joukko toivoisi nimenomaan diktatuurifasismia vaientaakseen kiusalliset demokratian aiheuttamat väärät mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Chilen sotilasdiktatuuria sanottiin fasistiseksi, samoin Hitlerin Saksaa, Mussolinin Italiaa mutta myös Itä-Saksaa,
IS mukaan nämä mainitsemasi ovat verrattavissa persuihin:
IS: "Trump, Johnson ja Suomessa perussuomalaiset ovat nat sien hengenheimolaisia"
Jutun kommenteissa sanotaan tuo otsikko:
"Trump, Johnson ja Suomessa perussuomalaiset ovat nat sien hengenheimolaisia"
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006408325.html
Vetämällä yhtäläisyysviivan nat sien ja perussuomalaisten välille aiheuttaa nat sien hirmuteoille valtavan inflaation!
On käsittämätöntä, että Suomessa saa väittää PS-puoluetta äänestäjineen nat seiksi ja fasisteiksi, rasi steiksi ja antisemitisteiksi.
Fasisti kannattaa yhden puolueen ja johtajan totaalista määräysvaltaa kaikkiin valtion ja yhteiskunnan asioihin. Vastustajat ja sellaisiksi katsotut nujerretaan tarvittaessa väkivalloin. Omaa kansaa ihannoidaan ja nostetaan se kaikkien muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Fasismista tulee heti Mussolinin italia mieleen. Nykyään sanaa käytetään vasemmiston piirissä haukkumasanana, vaikka muunmuassa maalittaminen täyttää fasismin nykyaikaisen määritelmän että heilahtaa jos määritelmänä käytetään poliittisen agendan ajamista väkivallan tai sen uhan avulla.
Selvisikö yhtään?