sijoitin rahojani osakkeisiin viime vuonna
Lehdet olivat uutisia täynnä, kuinka kaikkien pitäisi sijoittaa osakkeisiin, ja osakesäästötili on voittajien valinta. Nyt rahat -25%
Kommentit (44)
Mä varasin pankista ajan sitä varten että mulle opetetaan sijoittamisen alkeet. Koronan ensi viikkoina oli vähän aikaa miinuksella mutta nyt taas plussalla. Aloitin 3 kk sitten pankin tarjoamalla paketilla jossa on useita eri sijoituskohteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä varasin pankista ajan sitä varten että mulle opetetaan sijoittamisen alkeet. Koronan ensi viikkoina oli vähän aikaa miinuksella mutta nyt taas plussalla. Aloitin 3 kk sitten pankin tarjoamalla paketilla jossa on useita eri sijoituskohteita.
Hienoa, noin pitääkin tehdä. Tietysti kannattaa seurailla niiden sijoitusten käyttäymistä, nyt oli kurssit aika huipussaan, niin voit joutua odottamaan kunnon nousua jonkun aikaa. Jos sijoitukset alkavat laskea, niin yksi hyvä keino on sijoittaa kuukausittain vaikka 100 euroa johonkin rahastoon, silloin jos arvo laskee, niin niinä kuukausina saat rahalla enemmän rahasto-osuuksia. Ja salkussa on sitten enemmän arvoa, jos ja kun nousu alkaa.
Ja aina pitää kuitenkin muistaa se, että ei pidä sijoittaa enempää kuin on varaa hävitä, muuten voi stressi iskeä.
https://www.kauppalehti.fi/porssi
Pörssikurssit huutaa hoosiannaa. Onkohan joku heikkohermo jo tehnyt itsarin?
Vierailija kirjoitti:
Pankkien tarjoamissa paketeissa on aina jotain mistä itse panki hyötyy. Mulla on sulle sijotusvinkki: sähkö ja lääketeollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "osakkeet" ole mikään yleinen juttu, että kun vaan laittaa "osakkeisiin" niin tulee rahhoo. On huonoja osakkeita ja on hyviä osakkeita. Itselläni nyt suurin osa ihan ok-osakkeita, mutta yksi paska osake on 50 prossaa miinuksella, jota aloittelijaidioottina menin hankkimaan turhan ison määrän. Tässä sitä nyt sitten odotellaan, että toivottavasti nousisi niin että pääsisi edes omilleen, paskassa tsägässä menee nurin koko lafka ja menetän sijoitukset. Mut sellasta se on.
No miksi odotat etkä myy ja osta tilalle parempaa, millä on nousupotentiaalia? Omillesi pääsisit ehkä nopeammin.
Koska sellainenkin ilmiö tullut tutuksi, että heti sillä hetkellä kun myyn jotain, niin se lähteekin heti nousuun ja sitten ottaa aivoon.
Jepjep... Kannattaa odotella vuosikausia jonkun mudissa ryömivän lapun epätodennäköistä nousua (nyt siis -50%). Myy ja pistä pariin todennäköisimmin nousevaan yritykseen se raha ja vähennä myyntitappio verotuksessa.
Ymmärtääkseni tappioita aletaan vähentämään verotuksessa vasta tonnista eteenpäin, aivan kuten voitoissakin se eka tonni on veroton. Kuinkas hemmetisti te oikein teette tappiota vuodessa, että kannattaa oikein verotuksessa vähennellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkien tarjoamissa paketeissa on aina jotain mistä itse panki hyötyy. Mulla on sulle sijotusvinkki: sähkö ja lääketeollisuus.
Minkähän takia sitten sähköfirmatkin dippasi tänään, ikäänkuin se sähkön kulutuskin loppuu heti kun korona iskee? Eihän tässä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "osakkeet" ole mikään yleinen juttu, että kun vaan laittaa "osakkeisiin" niin tulee rahhoo. On huonoja osakkeita ja on hyviä osakkeita. Itselläni nyt suurin osa ihan ok-osakkeita, mutta yksi paska osake on 50 prossaa miinuksella, jota aloittelijaidioottina menin hankkimaan turhan ison määrän. Tässä sitä nyt sitten odotellaan, että toivottavasti nousisi niin että pääsisi edes omilleen, paskassa tsägässä menee nurin koko lafka ja menetän sijoitukset. Mut sellasta se on.
No miksi odotat etkä myy ja osta tilalle parempaa, millä on nousupotentiaalia? Omillesi pääsisit ehkä nopeammin.
Koska sellainenkin ilmiö tullut tutuksi, että heti sillä hetkellä kun myyn jotain, niin se lähteekin heti nousuun ja sitten ottaa aivoon.
Jepjep... Kannattaa odotella vuosikausia jonkun mudissa ryömivän lapun epätodennäköistä nousua (nyt siis -50%). Myy ja pistä pariin todennäköisimmin nousevaan yritykseen se raha ja vähennä myyntitappio verotuksessa.
Ymmärtääkseni tappioita aletaan vähentämään verotuksessa vasta tonnista eteenpäin, aivan kuten voitoissakin se eka tonni on veroton. Kuinkas hemmetisti te oikein teette tappiota vuodessa, että kannattaa oikein verotuksessa vähennellä?
Kyllä jo euronkin tappion voi vähentää, kunhan lunastetut osuudet on yhteensä yli tonnin. Ei ole siis riippuvainen voitoista/tappioista vaan lunastetuista summista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin. se tonni ei ole voiton/tappion määrä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia sitten sähköfirmatkin dippasi tänään, ikäänkuin se sähkön kulutuskin loppuu heti kun korona iskee? Eihän tässä ole mitään järkeä.
En ole aivan varma mutta arvaan: On paljon rahastoja, joissa on myös sähköfirmoja. Kun indeksiosuuksia myydään alessa, laskee sähköfirmojenkin kurssi. Korjatkaa ihmeessä, jos arvasin väärin. Eipähän menisi tämäkään päivä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, noin pitääkin tehdä. Tietysti kannattaa seurailla niiden sijoitusten käyttäymistä, nyt oli kurssit aika huipussaan, niin voit joutua odottamaan kunnon nousua jonkun aikaa. Jos sijoitukset alkavat laskea, niin yksi hyvä keino on sijoittaa kuukausittain vaikka 100 euroa johonkin rahastoon, silloin jos arvo laskee, niin niinä kuukausina saat rahalla enemmän rahasto-osuuksia. Ja salkussa on sitten enemmän arvoa, jos ja kun nousu alkaa.
Ja aina pitää kuitenkin muistaa se, että ei pidä sijoittaa enempää kuin on varaa hävitä, muuten voi stressi iskeä.
Juu. Mä sijoitan pankin ohjeiden mukaan 100€ joka kuukausi. Ilman pankin neuvoja olisin hölmö sijoittanut kaikki rahani kerralla. En olisi edes uskaltanut alkaa sijoittamaan omin päin kun en alkuun ymmärtänyt yhtään mitään sijoittamisesta.
Sijoittamisen tuputtaminen on rikkaiden keino saada köyhiltä rahat pois! Minä en sijoita penniäkään vaikka varaa ois!
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamisen tuputtaminen on rikkaiden keino saada köyhiltä rahat pois! Minä en sijoita penniäkään vaikka varaa ois!
tässä taas puhuu ihminen joka ei ymmärrä mistä puhuu. Kerrotko vielä sen maagisen mekanismin millä "köyhiltä saadaan rahat pois" sijoittamiseen kannustamalla?
T: sijoittamalla rikkaaksi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some on ollut täynnä kaiken maailman neverhööd-sijoitusvalmentajien mainoksia jo muutaman vuoden. Se on takuuvarma merkki siitä, että kannattaa kohdistaa omat sijoituksensa kokonaan muualle tai ottaa rahat äkkiä ulos. Kun tavis-maket ja-sipet alkavat sijoittajiksi ja toistensa valmentajiksi, niin kupla on puhkeamassa.
Minne ne sitten sinusta pitäisi laittaa? Korkotuotto tilillä on se 0%. Kaikki käteiseksi tilille?
S&P on noussut viimeisen 11 vuoden aikana 340%. Uskotko, että nousee jatkossakin? Moni piensijoittaja tuntuu uskovan, kun lähtee mukaan markkinoille tässä tilanteessa.
Kun seuraava romahdus tulee, niin korot menevät 5 prosenttia pakkaselle. Siinä vaiheessa sijoitus, joka tuottaa edes nollakoron on hyvä. Ja turha yrittää nostaa käteisenä pankista, sillä tämä vaihtoehto on silloin kielletty.
Huomasin, että pankin rahastoissa turvallisena pitämäni muuten kallionvakaa alimman riskitason korkorahastokin oli 2007-08 rommauksessa tipahtanut n. 30%, että ei kai siltä tipahdukselta juuri mikään välty kun kunnolla tulee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä taas puhuu ihminen joka ei ymmärrä mistä puhuu. Kerrotko vielä sen maagisen mekanismin millä "köyhiltä saadaan rahat pois" sijoittamiseen kannustamalla?
Lauma köyhiä innostuu sijoittamisesta ja ryntää osakeostoksille -> kurssit nousee. Kokeneet sijoittajakonkarit nauraa partaansa ja nostaa voitot, köyhät ihmettelee kun kurssit hetipian laskee ja sitten kirotaan kun rahat meni osakkeisiin, stana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä tietäisin niin luuletko että istuisin kirjoittelemassa vauva palstalle maanantai iltana? Mä en laita rahojani asiaan josta en ymmärrä mitään enkä ole kiinnostunut. Jos sä olet rikastunut sijoittamisella niin good for you.
Tällä palstalla viimekesänä muistaakseni joku mainosti mm. Savosolaria miten siihen kannattaa sijoittaa koska kaikki ekoilu ja aurinkohommelit tulee olemaan tulevaisuuden nousuraketteja. Ja sattumoisin samoihin aikoihin kyseinen osake raketoikin aivan käsittämättömästi ilman mitään järkevää syytä, taisi palstamammat innostua vähän sijoittamaan ilman senkummempia tutkimuksia tuon mainoslauseen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei ehkä kannata uskoa valtamediaa!
Nyt kun olen itse alkanut ottaa asioista selvää on järkyttävää miten paljon teille valehdellaan.
Taas tätä paskaa.
VM-lehti ja muut paskakanavat, siellähän se OIKEA TIETO on, eix vaan?
En kyllä ottaisi pankilta mitään palveluita, kun ne vetää niin paljo välistä että Ei pääse ees omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku siitä, että pankit yleensä myy omia tuotteitaan ja niissä tuotteissa juoksevat kulut voi olla sellaiset, että et jää plussalle.
Pankki ei ole mikään puolueeton informaation antaja.
Kun seuraava romahdus tulee, niin korot menevät 5 prosenttia pakkaselle. Siinä vaiheessa sijoitus, joka tuottaa edes nollakoron on hyvä. Ja turha yrittää nostaa käteisenä pankista, sillä tämä vaihtoehto on silloin kielletty.